Luovutan virtuaalisen vuoden turvallisuuspalkinnon sille, joka keksii keinon, miten teinin saa käyttämään
heijastinta, ilman rangaistuksilla uhkaamista tai suurta rahamäärää ;). Kiittäen, ap.
Kommentit (30)
Heijastinsuihke lähtee ostoslistalle Novitan langan seuraksi, sullekin palkinto! Ja kiitos vielä kaikille!!
Heijastinkaupassa, jonka joku linkitti, on cooleja heijastimia, samoin varustelekassa, joo. Googlaamalla löytyy lisääkin noita, on mustaa lepakkoa ja pääkalloja ja muita nykyään. Nuoren maun mukaan pitää joku pehmeä eli kolisematon valita.
Joku oli myös heijastinteippiä käyttänyt leikkaamalla vaikka ohuempia suikaleita ja tarrannut ne reppuun tai takkiin.
Mustanvärinen heijastin ei näy paljon ja on ihan kiva.
Heijastinsuihkeesta vielä: ei ehkä kantsi salaa yrittää sitä suihkia, koska kaverit saattavat huomauttaa ihmeellisistä loistoläikistä vvaatteissa ja se voi olla vähän noloa..
Mutta jos yhdessä vaikka annat nuoren itse suunnitella kuvion, jonka leikkaatte sitten paperista tai muusta sabluunaksi, ja suihkut sitten kuvion näkyviin vaateeseen tai reppuun. Jollekulle on tehty pääkallo, yksi halusi salaman, yksi rauhanmerkin jne. Saa sitten mieleisensä kuvion, joka ei näy valoisalla.
Vinkki joka oikeesti tepsii, lupaa rahaa (joku tietty summa) jos ei kokeile eikä rupea polttamaan, juomaan alkoholia, ei syö karkkia, käyttää heijastinta. Ja raha tippuu tilille 18 tai 20 v. Ikäisenä. Se muuten kummasti houkuttelee. Tupakka ja alkoholiin hinta on meillä ajokortti
Onko teillä autoa? Ota teini pelkääjän paikalle ja näytä konkreettisesti, että ei sitä ihmistä näy. Pyydä vaikka isää tms mustilla vaatteilla pääpöilemään ja ylittämään tietä.
Vikkoarahaa vastaan pitää käyttää heijastinta
Hommaa sille Coolin ulkoilutakin, jossa on heijastimet kiinteästi itsessään.
Osta niitä ohuita, suikalemaisia heijastimia, jotka pujotetaan vetoketjun veto-osaan tms. Itse laitan teinille aina tuollaiset jo valmiiksi, kun tuon syys- ja talvitakit ensi kertaa käyttöön. Ei ole huomannut mitään ihmeellistä :D mutta toisaalta käyttää heijastimia muutenkin.
https://www.stara.fi/2016/10/14/yleisradio-paljasti-halvan-henkivakuutu…
Ehkä ne kuulokenauhat voisi sprayata sillä heijastinsuihkeella.
Tai sit laittaa kaikkiin vetoketjuihin pinet heijastinvetimet.tyyliin tällaiset.
https://www.ipanainen.fi/tuote/heijastin-vetoketjuun/
Heijastinsuihke menee myös tutkintaan! Kiitos!
Kaikkea on kokeiltu: pehmeää ei-bussin-penkkiin-kolisevaa -heijastinta, lumihiutaletta (joka taas on täysi-ikäiselle sisarukselle ehdoton lemppari, tarjottu ostettavaksi reppua, jossa valmiiksi heijastava logo tms., viikkoraha kaksinkertaiseksi.. ihan kaikki kokeiltu, mitä vaan mieleen on tullut.
Videon linkittäjälle: hyvä idea, näytin justiinsa, katsoi kohtaan 0.59... ja olen myös itse pyytänyt katsomaan, kun olemme tulleet autolla pimeän aikaan jostain, kuinka huonosti näkyvät tummiin vaatteisiin pukeutuneet jalankulkijat ilman heijastinta..
Tämä lankajuttu voisi toimia meillä :). Ehdottomasti kokeilen, en tosin teinille sitä kerro ;). Ja heijastavan suihkeen selvitän, sitähän voisi suihkaista kenkiin vaivihkaa..
t. kiitollinen ap :)