Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hjälp, onko väärin jättää vauva/lapsi yksin nukahtamaan omaan sänkyyn?

Vierailija
27.11.2016 |

Meillä siis eka lapsi ja se on nyt 11kk, joten aika tuoreita vanhempia vielä ollaan. Ollaan aina jätetty vauva omaan sänkyyn nukahtamaan iltarukouksen jälkeen, ovi vähän raolleen jne. Jonkun aikaa sieltä saattaa kuulua jokeltelua ja joskus jos on itkenyt, niin ollaan toki menty lohduttamaan. Mutta ei olla sen enempää nukutettu. Nyt puhuin ystäväni kanssa. Hänellä kaksi vähän isompaa lasta ja hän aina nukuttaa lapset iltaisin. Hänen mukaansa on hylkäämiskokemus lapselle jättää omaan huoneeseen ilman vanhempaa pimeään jne. Kauheeta jos me nyt ollaan ihan väärin toimittu. Neuvolassa kyllä muistaakseni oli puhetta, että on ok itse nukahtaa lapsen.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette tee mitään väärin. Meillä tehtiin noin, niin kauan kunnes nyt kolme vuotiaana tuli elämään painajaiset ja pelot. Nyt lapsi ei halua jäädä omaan huoneeseen nukahtamaan yksin ja se on ihan ok. Jompi kumpi meistä istuu huoneessa kunnes tyttö on nukahtanut, mutta ei todellakaan silitellä tai muutenkaan kommunikoida. Ollaan vain paikalla, jotta lapsella on turvallinen olo. Luetaan omia juttuja siinä sängyn vieressä. Nukahtamiseen menee näin max 10min. Nämä jutut on todella perhe- ja lapsikohtaisia. Kannattaa mennä oman fiiliksen mukaan.

Vierailija
22/25 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta olen saanut aikuiseksi, ja ainoat nukutuskerrat on tehty leikkausosastolla. En nyt laske niitä kertoja, kun lapsi on ollut kotona sairaana tai muusta syystä ei ole nukkunut tavalliseen tapaan.

Tavallinen terve lapsi tuntee olonsa turvalliseksi omassa sängyssään, vaikka kukaan ei istu vieressä. Ei tarvitse olla pimeää eikä varsinkaan hiljaista. Paremmin lapsi silloin tietää, että omat ihmiset ovat siinä lähellä, vaikka eivät edes samassa huoneessa kun kuulee jotain ääniä.

Jos olet tätä palstaa pitempään seurannut, olet ehkä huomannut , että nukuttamisvaikeuksien kanssa tuskailevat juuri pienestä pitäen perusteellisesti lapsiaan nukuttaneet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan, kun joku sanoo lapsestaan se. Onko vaikeaa käyttää sanaa hän?

Vierailija
24/25 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan jäädä sinne istumaan siksi aikaa, että lapsi nukahtaa. Ihan järjetöntä tehdä vanhemmuudesta niin vaikeaa joka ikisessä asiassa. Eihän siitä tulisi mitään, jos lapsi ehdollistuu tuollaiselle. 

Vierailija
25/25 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi jokeltelee siellä tyytyväisenä niin tuo on parasta mitä voitte tehdä. Lapsi oppii nukahtamaan itse ja tämä on VALTAVA helpotus arkeen myöhemmin. Nimimerkillä en itse pystynyt jättämään vauvaa nukahtamaan yksin ja nukutin esikoista 1-2h joka ilta ekat 3 vuotta (toka tosin oppi nukahtamaan itsekseen aiemmasta nukuttamisesta huolimatta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan