Yksinäiset! Mitä joulusuunnitelmia?
Itse olen taas joulun yksin, päivät töissä, ja loppuaika yksin. Vaikka haluaisin osata nauttia hiljaisuudesta (ja nautinkin), tulee silti surullinen mieli, kun kaikilla muilla on perhettä ja sukua, joiden kanssa joulua viettää. Miten te muut yksinäiset?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Juopottelen ja odotan, että pyhät menisivät ohi. Jos hyvin käy, olen jonkin illan selvin päin, niin että voin käydä luistelemassa jonain päivänä. En todellakaan aio valmistaa tai syödä mitään jouluruokia.
Ole mieluummin raittiina ja tee joka päivä jotain kivaa.
Aaton olen yksin, ja joulupäivänä pelataan kaveriporukalla lautapelejä todennäköisesti monen tunnin sessiona. Ihana lapseton ja sukulaiseton joulu siis tiedossa.
Olisiko jouluksi tarjolla mitään vapaaehtoistöitä? Tuli vain mieleen. Ihan mielelläni menisin vaikka vanhuksille pitämään seuraa, kun kököttäisin yksin kotona.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko jouluksi tarjolla mitään vapaaehtoistöitä? Tuli vain mieleen. Ihan mielelläni menisin vaikka vanhuksille pitämään seuraa, kun kököttäisin yksin kotona.
Miksi jouluna pitäisi mennä töihin? Sehän on vapaapäivä.
Vierailija kirjoitti:
On taatusti. Ota SPR:ään tai alueesi vanhustyön yhdistyksiin yhteyttä ja ilmoittaudu vapaaehtoiseksi joulupyhiksi.
Missä päin sinä asut, itse olen Helsingissä.
terv. Toinen tavallinen nainen
Jos joku on joulun yksin Jyväskylässä niin minusta saisi seuraa. :)
Minäkin olen joulun yksin, laitan uunilihaa possusta aattona, kun tykkään siitä kinkun tuoksusta, mutta kinkku on liian iso. Sitten syön kunnolla, ja juon kohtuudella, että pysyn tolpillani. Ja konvehteja kuluu paljon. Tv on hyvä seuralainen, vanhat tutut tulevat taas kuin jouluvieraat. Ja kohta onkin arki.
Juopottelen ja odotan, että pyhät menisivät ohi. Jos hyvin käy, olen jonkin illan selvin päin, niin että voin käydä luistelemassa jonain päivänä. En todellakaan aio valmistaa tai syödä mitään jouluruokia.