Miespuolisen kaverin outo käytös
Mulla on kummallinen tilanne miespuolisen kaverini kanssa ja kaipaisin näkemyksiä, mitä oikein on tapahtunut tai tapahtumassa. Olemme olleet todella läheisiä ja kesällä hän muutti useamman sadan kilometrin päähän minusta. Sittemmin olemme olleet yhteyksissä läjinnä viestitellen, koska tapaamista on vaikea välimatkan vuoksi järjestää. Joinain päivinä hän lähettää todella monia viestejä, tekee keskustelunaloitteita ja on hauska, oma itsensä. Puhuu avoimesti ja rehellisesti, on sellainen että keskustelu soljuu ja on luontevaa. Toisinaan taas hän saattaa vastata viesteihini selkeän torjuvasti (tai näin itse tulkitsen). Esimerkiksi, jos kerron kuulumisiani tai ajatuksiani, hän saattaa vastata vain "ok" tai "niin". Ei siis mitenkään tartu keskusteluun, saati että yrittäisi rakentaa sitä. Jos laitan myöhemmin jostain toisesta asiasta viestiä, vastaus on samaa luokkaa. En jaksaisi oikein sitä, että voimme keskustella ainoastaan silloin kun hän tekee aloitteen ja valitsee itselleen hyvän ajan. Muulloin keskustelu on vain yhdensuuntaista. Mistä tällainen voisi johtua? Ero näiden kahden tyylin välillä on todella selkeä. Nyt on mennyt useampi viikko siten, että hän vastaa viesteihini todella lyhyesti. Välissä oli yksi päivä, jolloin jutteli kanssani normaalisti. Hän on minulle erittäin tärkeä, en haluaisi menettää häntä. Olisiko nyt hyvä antaa hänelle tilaa ja odotella rauhassa, jos tämä vaisu kausi menee ohitse? Vai yritänkö ylläpitää normaalia keskustelua?
Itse olen varattu, hyvässä suhteessa, hän on sinkku. Tämä kaverini on tavannut mieheni ja he tulevat hyvin juttuun keskenään. Kerron, koska todennäköisesti joku tulee vetämään esiin yksipuoliset rakkaudet tai salatut tunteet tms. Niistä ei mielestäni ole kyse kumpaankaan suuntaan.
Kommentit (22)
Ap, tuollaista tapahtuu ystävyydessä hyvin usein. Monet ihmiset pitävät yllä ystävyyssuhteita koska heillä on tylsää ja kaipaavat seuraa, mutta heti kun ystävä on "poissa silmistä, poissa mielestä" niin katse suuntautuu muualle. En halua arvostella ystävääsi, mutta tuollainen toiminta kuulostaa itsekkäältä eikä aidolta ystävyydeltä. Hän on varmasti saanut uusia kavereita eikä kaipaa entisiä. Tämä on todella yleistä ja luultavasti moni meistä on siihen syyllistynyt.
Koska olet varattu, en usko että kaverisi on ollut kauhean ihastunut, vaikka usein kaverimies joko on salaa ihastunut tai ainakin imarreltu nätin naisen ystävyydestä.
Mene ap elämässä eteenpäin ja anna hänen tehdä aloite kirjoittelussa, muuten unohda hänet ja keskity oikeisiin ystäviin.
Ja edelliseen vielä: ehkä se mies ajattelee, että sinä olet vähän ihastunut, kun pitää koko ajan lähettää viestiä. Ei jaksa enää, haluaa oman elämän jne.