Siskoni taitaa käyttää huumeita:{
Olen huomannut outoa kuviota, että siskoni on humalassa todella vaihteleva ajasta riippuen. Joskus on kausi milloin humalassa sosiaalinen ja sitten täysi vastakohta ensi viikonloppuna ja joskus sanoo olevansa humalassa, mutta ei haise alkoholille tai juo näkyvästi ja silloin jotkut alkoholin vaikutukset korostuvat ja toiset laskevat. Etsittyäni tietoa niin löysin lähteitä joissa puhuttiin risti toleranssista, jota voi syntyä huumeiden ja alkoholin välille. Lääkkeitäkään ei voi olla, koska ei lääkekuureja voi olla ensimmäisellä lääkkeellä viikko ja toisella toinen viikko jne. Vanhempieni kanssa puhuessa he huomasivat saman kuin minä. Miten tässä tilanteessa pitäisi toimia?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Se on jokaisen oma asia käytää, hanki oma elämä.
Kyllä minä haluan siskoani auttaa!
-ap
Kuulostaa tuo nyt muutenkin kummalliselta, perheenjäsenet viettää viikoittain aikaa toistensa kanssa humalassa... Mites selvinpäin, millai siskosi silloin käyttäytyy?
Vierailija kirjoitti:
Hyvin pian siitä käytöstä tulee myös lähipiirin ongelma tavalla tai toisella, joten se ei ole jokaisen oma asia !
Lisäksi koska kyse on laittomasta toiminnasta, niin ei myöskään siksi ole oma asia ja siksi mitä pikemmin siihen puututaan sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tuo nyt muutenkin kummalliselta, perheenjäsenet viettää viikoittain aikaa toistensa kanssa humalassa... Mites selvinpäin, millai siskosi silloin käyttäytyy?
Olemme läheisiä ja käymme baareissa joskus muutama viikonloppu putkeen eli EI istuta kotonamme dokaamassa joka päivä koko päivä.
-ap
Miksi kaikki epäilevät niin paljon?
-ap
Miten hänen kanssaan voisi aloittaa asiasta keskustelun?
-ap
Vierailija kirjoitti:
-ap
Esim. näin: "Käytäkkönää huumeksia?"
Vierailija kirjoitti:
Katkaise kaikki välit
Miksi ihmeessä?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
No auta tätä sitten joko rahallisesti tai hommaa sille huumeita. Ei se narkkaaminen ilmaista ole, ethän halua nähdä siskoasi tienaamassa huumerahaa kadulla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apEsim. näin: "Käytäkkönää huumeksia?"
Noin suoraan kysymällä saa käyttäjän varmasti puolustus kannalle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNo auta tätä sitten joko rahallisesti tai hommaa sille huumeita. Ei se narkkaaminen ilmaista ole, ethän halua nähdä siskoasi tienaamassa huumerahaa kadulla?
Huumeiden käyttä ei ole terveellistä, joten yritän auttaa häntä pääsemään irti.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apEsim. näin: "Käytäkkönää huumeksia?"
Noin suoraan kysymällä saa käyttäjän varmasti puolustus kannalle.
-ap
Mitä tässä on alapeikuttamista?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apNo auta tätä sitten joko rahallisesti tai hommaa sille huumeita. Ei se narkkaaminen ilmaista ole, ethän halua nähdä siskoasi tienaamassa huumerahaa kadulla?
-ap
Siksi pitääkin ostaa huumeet luotettavilta diilereiltä. Ja laadusta ei pidä missään nimessä tinkiä, vaikka laatukama vähän kalliimpaa onkin.
No nyt on kyllä niin WT-menoa. Perheen yhteinen aika on dokaamista putkeen viikonloppuja. Jaahas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apSiksi pitääkin ostaa huumeet luotettavilta diilereiltä. Ja laadusta ei pidä missään nimessä tinkiä, vaikka laatukama vähän kalliimpaa onkin.
Lopettaminen on paljon parempi vaihtoehto kuin laatukaman käyttäminen.
-ap
Voihan olla niinkin,että alkoholi nautittuna muuttaa hänen persoonaansa mitä ilmeisemmin ei-mieluisaan suuntaan.Millainen hän on selvinpäin? Jos tiedät hänen kaveripiiriään,siitä voit päätellä jo jotakin.Vai onko hänen elämässään meneillään jotain muuta,joka saa hänet käyttäytymään oudosti? Syyttely ei ehkä ole oikea lähestymistapa tällaisen asian selvittämisessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apSiksi pitääkin ostaa huumeet luotettavilta diilereiltä. Ja laadusta ei pidä missään nimessä tinkiä, vaikka laatukama vähän kalliimpaa onkin.
Lopettaminen on paljon parempi vaihtoehto kuin laatukaman käyttäminen.
-ap
Et ole selvästikään kokeillut laatukamaa.
Vierailija kirjoitti:
No nyt on kyllä niin WT-menoa. Perheen yhteinen aika on dokaamista putkeen viikonloppuja. Jaahas.
Joskus harvoin juodaan kahtena viikonloppuna putkeen eli ei joka viikonloppu dokata.
-ap