tarvisinko masannuslääkettä?pelkään että se vie vie tunteet?
Hermostun helposti ja olen yliherkkä. Stressaan kaikesta ja paha olla jo. Mieheni uupunut jatkuvaa valitukseeni ja raivokohtauksiin. Ärsyynnyn kaikesta pienestä olet jatkuvasti uupunut ja paha olla. Itken ja arki jo vaikeata. Pelkään että masennuslääke vie tunteet ja kyvyn rakastaa. Lamaannuttaa.
Kommentit (9)
Elämäntilanne muuten ok. Olen vain niin erityisherkkä.
Tai sitten kilpirauhasarvosi eivät ole kohdillaan, kokemusta on.....
Tekevät nimenomaan uupuneeksi ja herkäksi, raivokohtauksineen.
2
Ei tuo ap kuullosta erityisherkkyydeltä ainakaan.
Onko sinun sisälläsi asioita, joita pitäisi päästä purkamaan ja käsittelemään, siis ihan kunnolla?
Otappa ihan oikeasti ne kilpirauhasarvot ,ja katso niitä kokonaisuutena. Jo pelkkä alhainen t4v voi tehdä vahvat mielialaoireet, ja jo pelkästään stressi yksinään ja yksipuolinen ravinto huonontaa kilpirauhashormoneita/niiden vaikutuksia elimistössä.
Minäkin luulin olevani melkein hullu, kunnes tajusin nostaa hitaasti lääkitysannosta, niin että sain oireet katoamaan ja t4v nousemaan kunnolla. Pari vuotta siinä meni mutta nyt olo tasainen ja normaali, oma itseni.
Stressinhallintakeinoja pitää opetella ja nukkua hyvin.
Valitettavasti liian moni on löysässä hirressä koko elämänsä, kun lääkärit orjallisesti tuijottavat pelkkää tsh -arvoa , sekä määrämättä lääkitystä sen perusteella, että pitämällä potilaan alilääkittynä ja vielä oireisena, kun "hoidetaan tsh tasolle 1-2"
Itsellä oireet hävisivät vasta tsh laskettua alle 0,03 ja t4v noustessa tarpeeksi.
Rytmihäiriötkin poistuivat.
Jos ei sulla ole ap mitään traumoja yms. vaikeaa elämäntilannetta, niin katsoisin sen kehon hormonitasapainon ja ruokavaliota/suoliston kuntoa uusin silmin.
Ne voivat ihan yksistään aiheuttaa aikamoiset mielialaoireet.
Mene metsään kävelemään. Se rauhoittaa.
Mulla on ahdistava olo jatkuvasti. Itken tai puhun/ teen mielijohtoisesti itsekkäästi loukkaan toista tai itseäni että en sinä hetkenä ymmärrä tämä on väärin, ja huudan turhautuneena tai vihaisena niille jotka eivät osaa ajoissa lopettaa käytän mielialalääkkeitä harvoin kun en tykkää lääkittää itseäni haluan parantuu itsekseni ilman mitään paineita soittanut psykiatrille että saisin jatkaa käyntejä
Tahdon joustaa muita kun välillä tuli itsekäs olo että en välittänyt muita jotka yrittivät auttaa parhaansa mua... Mutta mitä itselleni voin jos huonolla ololla en huomanut että mun läsnä on ihmisiä auttamassa...
Minullakin oli tuota ,hyvin paljon ja helvetilliset pms oireet. Vihdoin saatuani kilpirauhashormonit kuntoon, lääkityksellä, minusta tuli tasainen , ja jatkuva uupumus ,agressiivisuus, mielialanvaihtelut ja alakulo poistuivat.
Masennuslääkitys (ssri) ei auttanut ,vaan aiheutti vaan haitat (kaikki tunteet latistuivat, seksihalut ja kyky katosivat).
Kilpirauhasarvot otettava ensin !!!
(tsh, t4v , t3v, joista KAIKKI mitattava!)
onko sinulla minkälaisia fyysisiä oireita ja elämäntilanne muuten?