Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidennetty taukoviikko ja e-pillereiden aloittaminen kesken kierron

Kukka
26.11.2016 |

Käytän e-pillereitä ja pidin taukoviikon noin 2 viikkoa sitten. Sen jälkeen söin pillereitä uudesta liuskasta noin 5 päivää ja pidin taas taukoviikon. Päätinkin pidentää taukoviikkoa, koska laskin että menkat sattuisivat muuten ulkomaan matkalle, jos aloittaisin taas uuden liuskan. Kun taukoviikkoa oli kulunut se 7 päivää niin sen jälkeisenä päivänä (eli kahdeksantena, milloin uusi levy olisi pitänyt aloittaa) harrastin seksiä poikaystäväni kanssa ilman ehkäisyä. Siitä noin pari päivää, alkoivat menkat jotka kestivät vain noin 3 päivää normaalin 5 päivän sijasta. Olivatko nuo "menkat" siis kiinnittymisvuotoa vai ihan normi tyhjennysvuotoa??

Nyt olen sitten ollut ilman pillereitä tähän asti ja mietin haenko apteekista uuden paketin pillereitä ja aloitanko niiden syömisen nyt vai oikeaoppisesti vasta seuraavilla menkoilla. Se miksi haluaisin aloittaa nyt syömisen, on juuri tämä kyseinen ulkomaan matka. Toisaalta en tiedä tehoaako pillerit menkkojen siirtämiseen kun eivät ole aikaisemminkaan minulla tuohon tarkoitukseen toimineet. Olen nyt ihan sekaisin koko hommasta.

Auttakaa pliis joku joka tietää tai on kokemusta asiasta! Vauvaa emme poikaystäväni kanssa missään nimessä halua..

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täh? Jos kuukautisia halutaan siirtää, syödään kaksi pakettia pillereitä peräjälkeen ilman taukoviikkoa. Ei niin että pidetään ylimääräisiä taukoviikkoja. Totta helvetissä voit olla raskaana jos lopetat pillereiden syömisen kesken kaiken viikoksi. Hyvää päivää! Lue itse pakkauksen käyttöohje.

Vierailija
2/6 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua.. mutta just sen takia en syönyt kahta levyä putkeen koska mulla pillerit eivät siirrä menkkoja vaan menkat tulevat vaikka levy olisi kesken..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli syy tekemääsi mikä tahansa, niin älä enää ikinä tee noin jos et halua tulla raskaaksi. Ehkäisypillerit ehkäisevät vain oikein käytettynä. Jos pillereitä jää kesken kierron syömättä tai alat pitää kesken kierron taukoviikkoja, voit tulla raskaaksi. Ylimääräisiä taukoviikkoja ei saa pitää. Taukoviikot ainoastaan silloin, kun olet syönyt pillerilaatan oikeaoppisesti kokonaan eikä taukoviikkoa saa venyttää yhtään päivää. Muuten ehkäisyteho heikkenee. 

Varmista että et ole tullut raskaaksi raskaustestillä. Ja jos käy niin, ettet syö pillereitä ohjeiden mukaan, käytä muuta ehkäisyä. E-pillerit eivät myöskään ehkäise heti, jos niiden syömisen aloittaa kesken kierron. Jos aloitat kuukautisten ekana päivänä kuten neuvotaan, ehkäisyteho alkaa heti.

Vierailija
4/6 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä lukenut käyttöohjeet mutten muistanut niitä selvästikään kokonaan.. Kannattaako minun siis nyt tehdä raskaustesti eli olisiko tulos nyt jo luotettava?

Vierailija
5/6 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo lukenut käyttöohjeita vai olet muuten vaan tyhmä? Ei taukoviikkoja saa pidentää/ pitää uutta viikon päästä...

Vierailija
6/6 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on sitten niitä jotka isoon ääneen kertoo miten pillerit petti vaikka niitä oikein käytin :D

Tarkennan vielä etteivät tyhmät ymmärrä väärin: Tuo EI ole pillereiden oikeanlaista käyttämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi