Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen haluaisit olla vanhuksena? Kenties pullaa leipova herttainen mummu vai rokkimummu?

Vierailija
26.11.2016 |

Vai jotain siltä välin? Miten pukeutuisit, mitä musiikkia kuuntelisit ja mitä harrastaisit?

Itse olisin kyllä perinteinen pullaa leipova ja kutova herttainen mummeli joka hemmottelisi mahdolliset lastenlapset piloille :) Harrastaisin kukkien ja puutarhan hoitoa. (leivon pullaa ja kudon jo nyt, 28-vuotiaana, puutarhaan ei valitettavasti kerrostalossa ole mahdollisuutta)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kovasti, että olen sinut itseni ja oman vanhenemiseni kanssa. Etten olisi katkera mistään. Työelämä on minua jo vähän katkeroittanut.

Toivoisin myös, että jaksaisin olla vielä utelias ja elämäniloinen. Toivoisin ainakin, etten olisi sellainen kärtty ja äkäinen, kuten jotkut vanhukset ovat. Myös toivoisin, että olisin terve ja etten valittaisi turhasta.

Vierailija
2/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa leipova ja puutarhaa hoitava hevimummo. En usko siis suuresti muuttuvani seuraavan 50 vuoden aikana :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua muuttaa itseäni, kun tulen mummoksi. Kun en nytkään ole ollut herttainen, pullaa leipova äiti, niin miksi ihmeessä minun pitäisi opetella pullaa leipomaan mummona.

Lapset olen kasvattanut aikuisiksi ihan kaupan pullallakin ja rockia kuuntelemalla. Ja kuulemma hyvä lapsuus oli, vaikka eivät edes päiväkotiin päässeet virikehoitoon, vaan hoidettiin kotona eskariin asti. (Ja tiedoksi, miksi se oli mahdollista, niin siksi, kun olimme kumpikin vuorotöissä).

Joten kaipa minusta tulee kaupan pullaa ostava mummo, joka edelleen kuuntelee rockia. Saattaisi sitä omat aikuiset lapset viedä minut hourulaan, jos yhtäkkiä essun panisin eteen ja alkaisin myhäilemään pullataikinan ääressä.

Vierailija
4/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua muuttaa itseäni, kun tulen mummoksi. Kun en nytkään ole ollut herttainen, pullaa leipova äiti, niin miksi ihmeessä minun pitäisi opetella pullaa leipomaan mummona.

Lapset olen kasvattanut aikuisiksi ihan kaupan pullallakin ja rockia kuuntelemalla. Ja kuulemma hyvä lapsuus oli, vaikka eivät edes päiväkotiin päässeet virikehoitoon, vaan hoidettiin kotona eskariin asti. (Ja tiedoksi, miksi se oli mahdollista, niin siksi, kun olimme kumpikin vuorotöissä).

Joten kaipa minusta tulee kaupan pullaa ostava mummo, joka edelleen kuuntelee rockia. Saattaisi sitä omat aikuiset lapset viedä minut hourulaan, jos yhtäkkiä essun panisin eteen ja alkaisin myhäilemään pullataikinan ääressä.

Ei tietenkään tarvitse, sitähän tässä juuri kysytään että millainen haluaisit olla :) Kiitos vastauksestasi!

Ap

Vierailija
5/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierivä kivi ei sammaloidu, haluaisin olla menomummo. Monessa mukana, matkustelisin, osallistuisin ja eläisin täyttä elämää. Nauttisin arjen pienistä ihanuuksista. Haluan olla terve ja toimelias. En halua olla kanaemomummo, joka toimisi pelkästää lastenlasten kaitsijana ja sukulaisten palvelijana, siihen ei oma temperamenttini riittäisi. Leipomukset ja puutarhanhoidon jättäisin suosiolla heille, jotka niistä aidosti nauttii. Enhän niitä edes ehtisi, kun pitää olla liikkeessä. :)

Vierailija
6/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko elämäni joutunut huolehtimaan muista ja ottamaan huomioon muut, olemaan kiltti ja joustava, joten haluaisin vanhana vihdoin olla äkäinen, itsekeskeinen ja vaativa mummo.

Kävelisin kaupungilla kävelykepin kanssa, saisi olla sellainen hieno jalopuinen, jossa kädensijaan on veistetty lohikäärmeen pää. Sillä kepillä sitten huitoisin milloin mitäkin tai ketäkin. Päällepäsmäisin, että tiedän kaiken paremmin koska olen 97-vuotias ja vaatisin hyvää palvelua Stockalla sekä haukkuisin ratikassa nuorison musiikkimaun kun eivät ymmärrä hevin päälle :D

Vierailija
7/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen jo mummo mutta en vanhus. Sitten joskus haluan olla edelleen matkaileva ja aikaansaava mummo jonka luo etelä-Euroopan taloon voi tulla koko suku kesää viettämään. Pullaa ei leivota mutta hyvää ruokaa on aina tarjolla. Kuten nytkin.

Esimerkkinä 86v tätini joka toissaviikonloppuna biletti täysillä poikansa 50v synttäreillä, suunnittelee 90v matkaa Hurtigruteniin, käy salilla ja uimassa monta kertaa viikossa ja styylaa samanikäisen herrasmiehen kanssa. Käyvät söpösti teatterissa ja syömässä/kahvilla. Siinä mun tavoite

Vierailija
8/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että saisin sydämeni kyllyydestä kertoa tarinoita, satuja, juttuja. Mennä metsään lastenlasten kanssa - ja leikkiä kaikkea mahdollista. Että lapsenlapsi istuisi hiljaa ja kuuntelisi minua (!) - kertoisin vanhoista ajoista niin, että se oikeasti on kiinnostavaa.  Mummuna haluaisin olla harmaatukkainen, lyhythiuksinen, hyväkuntoinen, iloinen  mummu. Laittaisin superhyvää ruokaa, koska osaan. Haluan olla sellainen mummu, jolla on aikaa lastenlapsille.

Vierailija
9/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla varakas hienostomummu, joka asuu ihanassa kaupunkiasunnossa keskustassa. Tyylikäs. Huulipunaa, arvokorut hillitysti. Keskustelisin älykkäästi ajankohtaisista asioista - ja opettaisin lapsenlapsille käytöstapoja. Silti olisin kiltti ja mukava, ja minulla olisi varaa lahjoittaa runsaita lahjoja lapsenlapsille. Olisin tämän kaiken edellä mainitun lisäksi tarvittaessa myös vähän hippi-hipsteri.

Vierailija
10/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

pullaa leipova herttainen rokkimummo :D

oman mummoni rockversio

Vierailija
11/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla sellainen herttainen mummeli, kissoja ja kahvittelua, siskonlapset kävisivät onnessaan kylässä ja muutkin tuttavat kun omia lapsia ei ole, mutta tietysti viihtyisin paljon yksinkin niinkuin nytkin. Kuulo olisi niin huono ettei naapurin teinin mekastus häiritsisi. Baarissa olen viihtynyt vähän liikaakin, joten tuo olisi mennyttä aikaa :D

Mutta nyt jo lähemmäs nelikmppisenä alan olla hermoni menettänyt, hermoja raastaa esim. naapurin tupakointi parvekkeella, jos näen ettei joku saa lastaan kuriin, naapurista kuuluva mekastus yöllä (toki haluaisin itse mekastaa sitten kun on meno päällä, mutta en ole valittanutkaan metelistä minnekään) ym. ym. Jospa tämä on vain alkavaa keski-iän kriisiä ja vanhemmiten rauhoitun :'D  

Vierailija
12/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla tyylikäs rouva joka tykkäisi sitten leipoa kaikkea jännää (myös niitä pullia :D) ja matkustaisi paljon.

Vierailija
13/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pullaa leipova herttainen rokkimummo :D

oman mummoni rockversio

Awww...

Vierailija
14/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen koko elämäni joutunut huolehtimaan muista ja ottamaan huomioon muut, olemaan kiltti ja joustava, joten haluaisin vanhana vihdoin olla äkäinen, itsekeskeinen ja vaativa mummo.

Kävelisin kaupungilla kävelykepin kanssa, saisi olla sellainen hieno jalopuinen, jossa kädensijaan on veistetty lohikäärmeen pää. Sillä kepillä sitten huitoisin milloin mitäkin tai ketäkin. Päällepäsmäisin, että tiedän kaiken paremmin koska olen 97-vuotias ja vaatisin hyvää palvelua Stockalla sekä haukkuisin ratikassa nuorison musiikkimaun kun eivät ymmärrä hevin päälle :D

Tämä kommentti on aivan loistava :D

Vierailija
15/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tulee viiniä Rivieralla lounaalla nauttiva mummu. Tosin minusta ei koskaan tule isoäitiä.

Vierailija
16/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naamatatuoitu rokkimummu sakset levällään takahuoneessa

Vierailija
17/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiniä litkivä, ja pillitupakoita tuprautteleva mummo, joka kahlailee välimeren aalloissa ja maalaa akvarelleja kattoterassilla. AIheuttaa pahennusta nauramalla kovaäänisesti kaverimummojen kanssa.

Mulla ei ole lapisa, eikä tule.

Vierailija
18/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen, kuin olen nyt. Omia lapsenlapsia en koskaan tule saamaan, koska en voi saada edes lapsia, mutta sisarusten lasten ja lastenlasten kanssa olisin mieluusti mummo. Pelaan videopelejä enimmän osan vapaa-ajastani, joten toivon, että voin sitä jatkaa loppuun saakka. Jos en itse voi pelata, toivottavasti pikkuiset pelaavat ja minä saan syventyä tarinaan.

Vierailija
19/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen rytmikäs minihamemummo kuin Aira Samulinkin (toivottavasti)...

Vierailija
20/22 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mystinen noitamummo, joka asuu lumotussa metsässä puhuvien kissojensa kanssa. Lapsia minulla ei tosin ole eikä varmaan tulekaan kun ei ole miestäkään, mutta voin olla sitten sellainen perusmummo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan