Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertookas mulle kuntoilijat!

Vierailija
11.03.2006 |

On tota maalista hyvää kertyny reippaasti vähän joka puolelle kehoa. Oon tullu siihen tulokseen, että jotain ois nyt tehtävä. Kunto on huono ja oikeesti sen takia kaikki urheilu inhottaa, kun ei jaksa! Tykkään uimisesta, mutta sekin on aika puuduttavaa pitemmän päälle. Se varmaan ois kuitenkin " hyvää" kuntoilua, ei ottas niveliin jne.

Mutta mitäs muuta vois tehdä vedessä? Vesijumpat on vissiin vaan vanhuksille? Entäs se juttu kun ne polkee niillä kuntopyörillä siellä altaassa? (en minä tiedä niitten hienoja nimiä...) Asun Helsingissä, täällä varmaan on mahdollisuuksia vaikka mihin?

Kertokaas missä mitäkin vois harrastaa, paljonko maksaa jne? Kokemuksia!!!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös hydrospinning oli hauskaa :)

Vierailija
2/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vararengas pienenee. Reipas kävely samoin. Pumppi on hyvä liikuntamuoto. Ei rasita niveliä ja on taatusti tehokasta. Pyöräily hyvällä ilmalla. Hiihto.

Itse teen näitä kaikkia vaihdellen. Ei pääse kyllästymään mihinkään, kun vaihtelee lajeja päivittäin.

Vierailija
4/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niveliä tosin voi hieman rasittaa kun ollaan paljon jaloilla ja jonkun verran pompitaan, mut oikeilla asennoilla nekin välttyy. Kuntonyrkkeily tekee hyvää hartioille, siä voimistetaan vatsa ja selkälihaksia mitkä tukevat selkää ja antaa ryhtiä. Tässä lajissa kunto nousee ihanasti. Ja tää laji on tosi kivaa=)

Vierailija
5/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin monta vuotta löhönny tossa sohvalla, että nyt on löydettävä muutama sellainen laji joihin ei heti kyllästy ja joista tulee hyvä olo. Juoksemista vihaan!!! Mä nyt viikolopun aikana surffailen täällä netissä keräilemässä tietoa ja rupeen sit maanantaina ottaan selvää mihn voin mennä ja moneltako. Kiitos kaikille ehdotuksista, laittakaa lisää, jos mieleen tulee. Mun elämä meni nyt remonttiin ihan täysin!!!-ap-

Vierailija
6/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

reipasta kävelyä josta pikkuhiljaa siirtyy hölkkään ja sitä kautta juoksuun. Nivelet vahvistuu kuntoillessa!

Vierailija
7/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa pitää harrastaa useasti, että se auttaa jotain.

Eli alussa hölkkäät 200m ja kävelet 200. Harrastat tätä joka toinen päivä. Pikkuhiljaa alat lisätä hölkättyjä matkoja. Juokset niin hitaasti, että mummot painaa ohitsesi, jotta saat peruskunnon kasvatettua. Kun on peruskestävyyttä, voit alkaa tehdä vauhtilenkkejä lisäksi.

Juoksu on halpa harrastus, mitä on helppo harrastaa. Ei tarvitse lähteä mihinlään salille, kunhan vain lähtee ovesta ulos.

Kunnon lenkkarit ja perussykemittari. Lidlinkin halpismittari kelpaa tosi hyvin.

3kuukauden päästä juokset jo 7-8 kilometrin lenkkejä. Taatusti paino tippuu ja kunto kohoaa nopeaa.

Vierailija
8/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aloitin vuosi sitten keväällä juoksun sohvaperunakunnosta. Syksyllä juoksin jo ensimäisen puolimaratonin. Nyt olen lähdössä Tuusulaan kokomaratoonille.

Juoksu on upea harrastus.

Vierailija
9/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja samaan harrastukseen. Mitä jos vaihtelisit lajeja vuorotellen. Kävely, uinti, jumppa...Jos tulee joku kausi, että nautit vaikka vain kävelystä, niin sitten kävelet, mutta välillä kävisit tekemässä vähän jotain muuta.

Itse kävin jumppasalilla, jossa oli vuoden sitova jäsenyys. En periaatteesta tykkää moisista velvotteista, mutta kyllä siinä kunto kummasti nousi, kun oli " pakko" käydä, jottei kallis maksu menisi hukkaan.

Maksuun sisältyi salikäynnit ja kaikki jumpat. Juuri noi jumpat oli kivoja, sillä joka kerta pystyi käymään eri tunnilla, niin ei takuulla päässyt tylsistymään!

T.

toinen laiskimus

Vierailija
10/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä juoksemisesta tulee huonokuntoisena ja huonotekniikkaisena vaan tosi huono olo, eikä mitään vaikutusta näy pitkään aikaan. Ehkä jollekin sopii, mutta varmasti harvalle.

Vierailija
11/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdotti juoksua. Ehdotti siksi, että itselläni on hyvät kokemukset juoksusta. Olin aikanaan 20 kg painavampi kuin nyt. Aloitin juoksuharrastuksen pikkuhiljaa maltillisesti. Olihan se alussa rankkaa ja vaati itsekuria, mutta jatkoin sinnillä. Puolisen vuotta meni, ennen kuin juoksu alkoi tuntua edes välillä hyvältä. Vuoden päästä olin jo aika konkari ja juoksu oli minulle huumetta, kuten edelleenkin.

Nyt olen juossut erilaisissa juoksutapahtumissa, kuntoni on erinomainen, kroppani on kaunis, kiinteä ja lihaksikas ja ne 20 kiloa tippuivat ensimmäisen juoksuvuoteni aikana.

Eihän mitään saa ilman vaivannäköä.

Vierailija
12/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin luodaan perusta eli pohjakunto. Sen päälle voi rakentaa sitten muuta.

Vierailija
13/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunto kohoa vesijuoksulla tai parilla pumpilla. Vesijuoksu on periaatteessa sen verran köykäistä liikuntaa, että sitä pitäisi tosiaan harrastaa monta kertaa viikossa kuukausikaupalla ennen kuin alkaa mitään näkyä.

Vierailija
14/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimenomaan pumppi,spinning jne tekevät tuloksia nopeasti. 8v. olen spinnannu ja aloittelen kohtapuoli ohjaajana.

Salikortin hinnasta ym. voi olla montaa mieltä!!!

Vierailija
15/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
16/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet homman oikein, kunto nousee ja yläkroppakin saa kyytiä. Kannattaa pyytää jotain liikunnanohjaajaa näyttämään oikea tekniikka - sauvojen roikottelusta ei ole mitään lisähyötyä. Myös uinti on loistava laji, tekniikkakurssilla opit myös sen, miten uida esim. niskojaan rasittamatta.

t. aktiivikuntoilija, joka on joutunut luopumaan juoksusta lonkan nivelrikon takia

Vierailija
17/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli liikunta ei ole harrastus ;=)

Ensinnäkin; kävele aina kun voit. Ihan arkiliikuntana sellainen 10 km reipasta kävelyä nostaa kummasti kuntoa - ja voihan se kertyä pienistä osista aluksi. Meillä koira, joka pakottaa liikkeelle...joka säällä. Kävelysauvat ovat varmasti myös hyvät, itse en ole niitä nyt käyttänyt, juossut enemmän.

Itse käyn ihan urheiluseuran perusjumpissa, siis niissä naisvoimistelijoiden, koulun saleissa, vuosi maksaa jotain 90 e, saa käydä niin paljon kuin haluaa. Hauskaa, erilaisia jumppia; Helsingissä on varmasti vaikka mitä tarjontaa tällä saralla.

Juoksemisen aloittaisin vasta, kun sitä peruskuntoa on vähän enemmän.

Ja liikunta ei ole sinänsä kallista, mutta hyvät kengät kyllä maksavat, ja ovat tarpeen. Ja kunnon ulkoiluvaatteet.

Ja sitten ihan luonnossa vaellus jne - perhe ja eväät mukaan, hiihtolenkille tai kävelylle luonnonpuistoon.

Liikkuminen on minusta osa elämää, ei erillinen harrastus!

Vierailija
18/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähtisin spinningiin tai uimahalliin, matkoihin menisi puoli tuntia vähintään.

Nyt kiskaisen vaatteet päälle ja siinä puolessa tunnissa olen juossut jo 5km. Kotona sitten telkkarin ääressä venyttelyt.

Lisäksi pari kertaa viikossa kuntopiiriä kotona.

Kun kävin spinningissa, ongelmana oli liian kovat sykkeet. Peruskunto ei rakentunut sillä tavoin. Lisäksi en ehtinyt irroittaa 2 tuntia kuin pari kertaa viikossa. Siitä ei ollut siis kovinkaan paljoa hyötyä.

Juoksua kohtaan on monella ennakkoluuloa, koska se ei ole mediaseksikäs laji. Moni aloittaa liian kovaa ja kyllästyy äkkiä. Siksi sitä ei muka suosita. Nivelet ei mene jos ostaa yvät kengät ja aloittaa varovasti. Rasitusvammoja tulee taatusti jos lähtee heti juoksemaan 10 kilometriä ja sen juokseen 5 kertaa viikossa.

Vierailija
19/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen jälkeen lisäsin ohjelmaani kuntosaliharjoittelun ja nykyään (kaksi vuotta kuntoilun aloittamisesta) käyn jo kolme kertaa viikossa kuntosalilla ja 2-3 kertaa vaihtelevasti erilaisissa jumpissa (suosikkejani ovat Bodystep, Bodyjam ja Bodycombat). Itse kyllästyn helposti, joten en voisi kuvitellakaan käyväni samassa jumpassa tai uimassa viisi kertaa viikossa. Kerran viikossa käyn edelleenkin ystävättäreni kanssa 1,5 tunnin sauvakävelylenkillä, sillä siinä voi samalla tuulettaa pääkoppaakin ;-)

Oli sohvaperunanakin hoikka, mutta löysä ja kunto oli surkea. Nykyään olen hoikka, mutta lihaksikas ja kunto on tosi kova.

Minusta kannattaa aloittaa kuntoilu aluksi rauhallisesti!

Vierailija
20/20 |
11.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kävelylle, ja kun kunto on parempi, niin juoksemaan hitaalla aloituksella. Bodypump vaikka kerran viikossa kaveriksi tai kuntosali.