Voiks olla niin, että testi näyttää negaa, verikoe näyttää negaa mutta kuiteski olis raskaana?
Kommentit (15)
uksiin. Ne krampit kesti viikon, siis ihan järkyttäviä supistuksia ne oli, pahempia kuin synnytyksessä, mutta vauva piti pintansa ja täyttää kohta 3-vuotta.
Olen tätä mahdollisuutta todellakin miettinyt. Nyt en ole tehnyt testi 4viikkoon mutta minulle on tehty verikoe kun menkat olivat myöhässä n.viikon ja sitä ennen tein yhden kotitestin. Oireet ovat samat kuten raskaana ollessa. Olen joutunut siirtymään äitiyshousuihin kun tuo vatsa on todella turvonnut. Eli näytän aivan kuin olisin raskaana. Muutkin oireet siihen viittaavat. Lääkäri ei suostu antamaan lähetettä kynegolokille. Yksityiselle ei varaa. Joten kyllä, olen miettinyt sitäkin mahdollisuutta, jos kuitenkin olisin raskaana.
Ei kukaan voi olla noin helvetin tyhmä.
Ensinnäkin ekoilla viikoilla ei todellakaan näytetä siltä, että oltaisiin raskaana. Toisekseen se gynekologi. Tarkistapa ruokavaliosi ja lisää liikuntaa. Kyllä se siitä lähtee.
Ja kyllä olen joka raskauksien alku viikoilla jo siirtynyt äippä housuihin. Tuokin asia on ihan yksilöllistä.
AP
Vierailija:
Ja kyllä olen joka raskauksien alku viikoilla jo siirtynyt äippä housuihin. Tuokin asia on ihan yksilöllistä.AP
joopa..oli sulla mitkä tahansa housut, niin verikoe ei valehtele. Raskaushormonia alkaa erittyä heti kiinnittyimisen jälkeen ja arvo tuplaantuu vuorokaudessa. Jos verikoe on kerran tehty silloin, kun menkat oli jo myöhässä niin näyttäisi se raskauden. Paljonko Hcg arvosi oli? Paljonko menkat oli myöhässä? Jos arveluttaa, niin testaa vielä kotitestillä, ei ne gynetkään tuossa vaiheessa tekisi muuta kuin raskaustestin!!
Olen vain miettinyt asiaa että mikä on. Lihonnut en ole. Turvonnut mahan seudulta vaan niin paljon etteivät tavalliset housut mahdu. Ja tuota Hcg arvoa ei lääkäri minulle kertonut. Eipä myöskään kertonut paljoo muutakaan. Testi tehtiin kun oli n.viikko myöhässä. Ja olen joka viikko yrittänyt nyt saada uutta lääkäri aikaa jotta saisin lähetteen. mutta kun se " mukamas tohtori" ei sitä suostu kirjoittamaan. Olen nyt odottanut menkkoja 5viikkoa ja turvotus mahassa vaan pahenee. Enkä todella tarkoita että housut ne raskauden kertoo. Just joo.
2
Vierailija:
joopa..oli sulla mitkä tahansa housut, niin verikoe ei valehtele. Raskaushormonia alkaa erittyä heti kiinnittyimisen jälkeen ja arvo tuplaantuu vuorokaudessa. Jos verikoe on kerran tehty silloin, kun menkat oli jo myöhässä niin näyttäisi se raskauden. Paljonko Hcg arvosi oli? Paljonko menkat oli myöhässä? Jos arveluttaa, niin testaa vielä kotitestillä, ei ne gynetkään tuossa vaiheessa tekisi muuta kuin raskaustestin!!
Siis onko se esim. alle 5 yksikköä vai alle 50 yksikköä...
Koska jos yli 5 yksikköä (onko se nyt IU/ml vai mitä) on ++ niin silloin voi sanoa että varmasti ette ole raskaana joilla veritestissä on nega (eli alle 5). Mutta jos on vaikka alle 50 yksikköä niin voihan olla vain ettei tuo arvo ihan vielä ylity.
Muistelen vaan etä veritestissä tuo 5 yksikköä olisi se raja-arvo ja sen perusteella siis ette ole raskaana jos veritesti on " nega" .
Testejä on kahdenlaista, eli toinen kertoo hcg-arvon ja toinen vaan että onko testi posit. vai negat. Ja tuo jälkimmäinen vaatii määrätyn arvon ollakseen positiivinen, mutta sitä ei ilmaista millään numeroilla. Eli siis raskaus voi olla alussa, mutta silti tämä testi näyttää negatiivista, jos hormonia ei ole vielä tarpeeksi. Sitten tämä toinen testi jos arvo on yli 5, niin raskaus on alkanut, arvosta sitten voi päätellä mikä vaihe menossa, ja vaatii useamman mittauksen.
Kuulostaa ehkä oudolta mutta näin todella kävi. Homma meni suunnilleen näin:
Tulin raskaaksi ja sain keskenmenon rv9. Sen seurauksena mulle tehtiin kaavinta. Yli kuukautta myöhemmin tulin tosi kipeäksi ja aloin vuotamaan aika rajusti (ihan ensin luulin menkoiksi, mutta pian tajusin kivuista ja veren määrästä että jostain muusta on kyse). Sairaalassa sitten selvisi, että raskaustestini näyttää edelleen postiivista vaikka keskenmenosta ja kaavinnasta oli yli 5 viikkoa aikaa. Gyne oli ihan huuli pyöreänä. Tutkimusten jälkeen selvisi että vuoto ja raskaustestin positiivisuus johtui siitä että kaavinassa sisääni oli jäänyt istukasta tms. palasia. Kaavinnan tehnyt gyne sanoi, ettei ollut koskaan ennen moista kokenut vaikka oli näitä hommia tehnyt kymmeniä vuosia.
Summa summarum: veritestikin voi näyttää positiivista vaikket olisikaan raskaan.
Tein tuossa yhen aloituksen jo misä kyselin tätä mahdollisuustta..