+40v hormonikierukka vai minipillerit?
Oletteko huomanneet muutoksia painossa, turvotusta kasvoissa kierukan laiton jälkeen?
Vai minipilleritkö tuota pöhötystä aiheuttaa?
Aika monet (liian monet) 40-50-vuotiaat naiset ovat pöhöttyneessä kunnossa kasvoja myöten, osittain varmaan johtuu näistä hormonivalmisteista. Eivät varmaan sovi kaikille. Hyviä vinkkejä otetaan vastaan.
Kommentit (11)
Ehdottomasti hormonikierukka. mulla myös jo kolmas ja auttaa kuulemma hyvin myös vaihdevuosiin. Kukkautisia ei ole ollut 12 vuoteen :)
N46
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti hormonikierukka. mulla myös jo kolmas ja auttaa kuulemma hyvin myös vaihdevuosiin. Kukkautisia ei ole ollut 12 vuoteen :)
N46
Siis miksi ihmeessä naiset alistuu tällaiseen? ? Syödään hormoneja ja eletään 12v ilman kuukautisia? Olenko tosiaan ainoa tänä päivänä joka arvostaa luonnollisuutta ja antaa elimistön toimia kuten biologia on tarkoittanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46Siis miksi ihmeessä naiset alistuu tällaiseen? ? Syödään hormoneja ja eletään 12v ilman kuukautisia? Olenko tosiaan ainoa tänä päivänä joka arvostaa luonnollisuutta ja antaa elimistön toimia kuten biologia on tarkoittanut?
Siis teet lapsen vuodessa jos on tullakseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46Siis miksi ihmeessä naiset alistuu tällaiseen? ? Syödään hormoneja ja eletään 12v ilman kuukautisia? Olenko tosiaan ainoa tänä päivänä joka arvostaa luonnollisuutta ja antaa elimistön toimia kuten biologia on tarkoittanut?
Mulla on luomuna älyttömän runsaat kuukautiset hemoglobiini vähän päälle 100. Mä vuodan mielummin vähemmän ja olen muuten terveempi kuin että olisin luomu. Mä olen myös jo 49 v. En halua enää lapsia, joten tässä lyödään 2 kärpästä yhdellä iskulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti hormonikierukka. mulla myös jo kolmas ja auttaa kuulemmia hyvin myös vaihdevuosiin. Kukkautisia ei ole ollut 12 vuoteen :)
En. On muitakin ehkäisykeinoja kuin sekoittaa oma elimistö niin ettei kuukautisia ole 12 vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti hormonikierukka. mulla myös jo kolmas ja auttaa kuulemmia hyvin myös vaihdevuosiin. Kukkautisia ei ole ollut 12 vuoteen :)
En. On muitakin ehkäisykeinoja kuin sekoittaa oma elimistö niin ettei kuukautisia ole 12 vuoteen.
Eli käytätte kumia. No minulla on kumiallergia, joten olisi kyllä melkoisen rikki paikat jos avioliitossa, säännöllistä seksiä noin 5krt/vko harrastavana siirtyisin tuohon epämielyttävään kumikapistukseen. Eikä ole miehellekään yhtä mukavaa ja latistaa kyllä intohimoa. Sinä varmaan nautit pitkistä karvoistakin alapäässä, säärissä ja kainaloissa, kun luomu on niin ihanaa. Et varmaan edes meikkaa, kun olet niin kaunis muutenkin.
Hormonikierukka tuo elämänlaatua. Hormonimäärät ovat murto-osia minipillereistä ja nekin vaikuttavat pääsääntöisesti paikallisesti kohdussa.
H-kierukka sopii mainiosti myös vaihdevuosien jälkeen, jos joutuu käyttämään estrogeenia. Kierukka pitää kohdun limakalvon ohuena, jollloin ei tarvita tyhjennysvuotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologia on myös tarkoittanut, että naaras tulee raskaaksi tiheään, tuottaa jälkeläisiä niin pitkään kunnes kuolee noin 30-35 vuotiaana. Mutta tämän biologian pyrkimykset estettiin jo kun ihminen keksi lääketieteen.
Yli nelikymppisenä voi laittaa jo piuhat poikki (varsinkin jos on jo lapsia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käytätte kumia. No minulla on kumiallergia, joten olisi kyllä melkoisen rikki paikat jos avioliitossa, säännöllistä seksiä noin 5krt/vko harrastavana siirtyisin tuohon epämielyttävään kumikapistukseen. Eikä ole miehellekään yhtä mukavaa ja latistaa kyllä intohimoa. Sinä varmaan nautit pitkistä karvoistakin alapäässä, säärissä ja kainaloissa, kun luomu on niin ihanaa. Et varmaan edes meikkaa, kun olet niin kaunis muutenkin.
Millä tavalla karvojen ajelu muuttaa hormonitoimintaa?
No, ei todellakaan mitään pöhötystä. MInulla on Mirena ollut jo kohta kymmenen vuotta.