Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten estää kasvattamasta pojasta mamman poikaa?

Vierailija
25.11.2016 |

On ihanaa, että poika, 5v. viihtyy minun eli äitinsä seurassa, mutta en halua hänestä nössöä mamman poikaa. Pojalla ei ole isää eikä muita miehiä antamassa esikuvaa miehistä. Kavereita pojallani on muutama sekä tytöistä että pojista. Adoptoin pojan yksin.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole butch-tyttöystävää, josta poika voisi ottaa miehen mallia?

Vierailija
2/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opeta sille käytännön taitoja. Pyykkäystä, leipomista, pyörän kumin vaihtoa, nikkarointia. Pane se judotunneille ja balettiin ja jalkapalloon. Älä paapo vaan edellytä että hän itse tekee ja oppii. Lapset oppii paljon jos niitä ei estetä liialla hyysäämisellä tai kritiikillä.

t. lapseton vela, Maailman Paras Kasvattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatka tolla ajatusmaailmalla että hän kelpaa vain tietynlaisena ainoalle huoltajalle. Aivan varmasti saat itsetunnon maahan ja rikkinäisen ihmisen. High five!

Vierailija
4/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettamalla itsenäisyyttä. Riippuu ihan iästä että milloin opettaa mitäkin. 5 vuotias voi jo tehdä itselleen leivän, hakea itse vettä ja auttaa tiskienlaitossa (vaikka ojentaa sinulle puhtaita astioita, jotka laitat omille paikoilleen). Iän karttuessa enemmän vastuualueita ja jos mahdollista, päästää yökylään kavereille tai sukulaisille, jotta oppii olemaan ilman sinua välillä. Yökyläilyhän ei tarvi tapahtua jatkuvasti eikä pitkiä aikoja heti. Pikkuhiljaa aloitella ja antaa toki lapsen olla kotonakin viikonloppuja.

Vierailija
5/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammanpoika on yhdyssana

Vierailija
6/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä hyvä itsetunto koostuu? Ei tasapainoiset nuoret miehet ryhdy videopelejä pelaaviksi peräkammarinpojiksi. Ihan sama mitä teet, jos poika kasvaa häpeämään itseään, syrjäytymisen riski on melkoinen. Jos poika on sinut itsensä kanssa, niin riski on käytännössä olematon.

Vierailija
7/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mammanpoika on yhdyssana

Yhdyssananatsi löysi paikalle. Ei ainakaan ole siellä mistä minä olen kotoisin.

Vierailija
8/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulussa viimeistään miesopeja ja lapset tekee kyllä oivallisia päätelmiä millaisia haluavat olla isona.

Vierailija
9/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä voi kuulostaa raaàlta mutta anna poikasi tapella. Mä tiedän että kuulostaa tyhmältä. Siinä oppii onko se nössö vai jotain muuta. Itse vetelin jo kersana turpaan kun kaveria kiusattiin. Aikuisena mulla on aika helvetin hyvin. 15 vuotta kun viimeksi löin.

Rehellisti olen semikova jätkä. Siksi koitankin pärjätä puhumalla. Yleensä pärjäänkin sanoilla. pari kertaa on käynyt niin että se on mennyt lyömiseksi. Vaikka aina niistä harvoista kerroista kun olen tappellut niin toinen on tippunut. En mä silti leiju, aina löytyy lopulta kovempi.

Vierailija
10/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä voi kuulostaa raaàlta mutta anna poikasi tapella. Mä tiedän että kuulostaa tyhmältä. Siinä oppii onko se nössö vai jotain muuta. Itse vetelin jo kersana turpaan kun kaveria kiusattiin. Aikuisena mulla on aika helvetin hyvin. 15 vuotta kun viimeksi löin.

Rehellisti olen semikova jätkä. Siksi koitankin pärjätä puhumalla. Yleensä pärjäänkin sanoilla. pari kertaa on käynyt niin että se on mennyt lyömiseksi. Vaikka aina niistä harvoista kerroista kun olen tappellut niin toinen on tippunut. En mä silti leiju, aina löytyy lopulta kovempi.

Joku fyysinen urheilulaji voi kyllä olla pojalle hyvä. Minusta kuitenkin liian usein liioitellaan kamppailun tai kamppailulajien merkitystä ja puhutaan tästä kovuudesta.

Tappelussa tai kehässä pärjääminen on enemmän taitokysymys jos vain luonneominaisuudet ovat oikeanlaiset. Kamppailussa on kyse taidosta, jolla huijataan ihmiset uskomaan että tyypillä on suuremmat tuhovoimat ja iskunkestävyys kuin muilla samalla tavalla kuin taikuri huijaa yleisön uskomaan että hän voi sahata naisen halki ja sitten parsia kasaan.

Oikeaa kovuutta on enemmän esim.amerikkalaisessa jalkapallossa jossa ei erilaisissa mikkihiiri-tempuilla väistetä iskuja, vaan joudutaan kestämään niitä.

Vierailija
11/11 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kanssa, että kiusaajaa pitää vetää turpaan. Sääli että tytöille ei opetettu sitä. Itse olin suustani niin paha, että ääliöt pelkäsi. Jos mulla olisi tenava, opettaisin sen tappelemaan.