Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten valitsette, mitä haluatte oppia elämänne aikana?

Vierailija
25.11.2016 |

Siis en tajua, en osaa päättää.

Maailma on täynnä mahdollisuuksia, asioita joita oppia, asioita joita jokaisen tulisi osata.

En tiedä politiikasta oikein mitään, en tiedä kansantaloudesta oikein mitään, en tiedä muista kulttuureista oikein mitään. En taiteesta, kirjallisuudesta, kielistä, uskonnosta.
Historia! Sitä pitäisi opiskella! Tähtitiede, luonto ja biologia. Mahtavia asioita, joista en tiedä paljoakaan.

Haluaisin tietää paljonkin, mutta olen huomannut että kaikkien asioiden oppiminen vie kamalasti aikaa.
MITEN siis valitsen mihin osa-alueeseen keskityn?

Mihin te muut olette keskittyneet ja miksi valitsin juuri sen? Oletteko tietoisesti siis antaneet luvan itsellenne, olla täysin pihalla tietyistä olennaisista elämänalueista? Ja te, jotka tiedätte kaikesta paljon, miten tämä on mahdollista?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, aloita lukaisemalla lehtiä. Sitten syntyy keskustelua ja sitten tilanteen mukaan alkaa ottaa asioista selvää. Elinikäinen harrastus se on:)

Vierailija
2/4 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä valitse mitään, olen kiinnostunut yhteiskunnallisista, ihmisiin ja yhteisöihin liittyvistä asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarttunut hetkeen. Ukki oli käsityönopettaja ja opetti minutkin tekemään käsilläni. Kaverit meni lukioon, joten menin minäkin hankkimaan yleissivistystä. Ukin opit vaikuttivat ja löysin opintojen kautta rakentamisesta mielenkiintoisen käytäntöä ja teoriaa sekoittavan uran itselleni. 

Kaveri osti sijoitusasunnon, mistä sain kipinän talousasioiden seuraamiseen ja sitä myöten säästämiseen ja sijoittamiseen. Sisko muutti ulkomaille, joten kiinnostuin ajatuksesta. Otin vuorotteluvapaata töistä ja muutin ulkomaille kieltä oppimaan ja maailmaa näkemään. 

Löysin reissusta vaimon, jonka kautta olen oppinut paljon erilaisista kulttuureista ja hänen ammattinsa vuoksi perehtynyt melko paljon aiemmin itselleni vieraaseen taiteeseen ja kulttuuriin. Työkaveri harrasti veneilyä, joten innostuin käymään kursseja ja ostamaan veneen. 

Hetkessä elämisellä ja uteliaisuudella oppii vaikka mitä.

Vierailija
4/4 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun piti vilkaista päivämäärää, koska olen varma, että olen joskus kirjoittanut sanasta sanaan saman päivityksen. Olen siis kaltaisesi superutelias ihminen.

Vastaus on, että et voi osata kaikkea. Voit tietää todella monesta asiasta todella vähän tai vain muutamasta asiasta todella paljon. Tai jotain siltä väliltä. Yritän itse pysyä sillä kultaisella keskitiellä. Opiskelen yhtä asiaa yliopistossa ja joudun käyttämään kaiken itsekurini siihen, että en vaihtele aihettani koko ajan. Haluan tulla oman alani asiantuntijaksi ja tulevaisuudessa mahdollisesti professoriksi.

Vapaa-ajallani luen aika paljon ja etsin netistä tietoa minua kiinnostavista jutuista.

Minun heikkouteni ovat kielet, koska haluaisin osata ne kaikki. Heikkous se on sen takia, että puhun oikeastaan vain englantia. Vaihdan opiskelemaani kieltä niin usein, että en ehdi oppia kuin alkeet kielestä ennen kuin joku toinen vie huomioni. Kun joskus palaan takaisin aiempaan kieleen, olen jo unohtanut kaiken. Yritän oppia tästä pois, mutta se on todella vaikeaa.

En siis oikeastaan voi antaa sinulle kunnolla neuvoja. Miten vanha olet? Itse täytin kolmekymmentä tänä vuonna ja se on vähän auttanut minua. Huomasin tavallaan kuolevaisuuteni ja sen, että en oikeasti osaa niitä haluamiani kieliä, koska vaihtelen niitä koko ajan. Minun on pakko keskittyä johonkin, koska muuten elän elämäni tietäen monista asioista vähän, enkä halua sitä.

Kannattaa etsiä käsiin kirja nimeltä Refuse to Choose. Se on tarkoitettu ihmisille, joilla on vaikeuksia paneutua mihinkään yhteen asiaan.