Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opintotuet pois. Kannustaa nuoria lorvimaan.

Vierailija
25.11.2016 |

Opiskelija saa liikaa rahaa. Jotkut saattavat opiskella jopa 12 vuotta yhteiskunnan piikkiin. Suuresta osasta tulee työkkärin asiakkaita. Jos haluaa opiskella, niin velalla. Saavat vuokran ja vielä rahaa muuhun elämään, eivätkä välttämättä tule antamaan mitään yhteiskunnalle. Se on väärin!
Jokainen maksakoon itse opuskelunsa.
Lääkäreiden kanssa poikkeus mutta lupaus siitö, etteivät mene yksityisille töihin!!

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki pois. Mitäs lorvivat kotona eivätkä mene töihin!

Näinhän se toimii eikö?

Vierailija
42/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei kotona asuminen vaikuta opintotukeen yliopistotasolla.

Ai ei vaikuta vai? Kotona asuva 18-19-vuotias saa opintorahaa lähtökohtaisesti 62€/kk kun taas itsenäisesti asuva saa 336€/kk. On siinä aikamoinen ero.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet pois ja Suomi nousuun!

Vai olikse niin..

Vierailija
44/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku opiskelija asuu noin kalliissa asunnossa?

Sen takia kun kaikkialla ei ole halpoja asuntoja, tai ne halvimmat ovat kerenneet mennä. Ei sitä vuokraa itse saa päättää.

Vierailija
45/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se toimii eikö?

Haistappa pasko. Ei ne saa valtion takaamaa halpaa lainaa jolla maksaa pikavippejä ruotsin matkaan..

Vierailija
46/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä nykyään on joihin voi mennä opiskelematta, peruskoulu- tai edes lukiopohjalta?

Ammattikoulun voi käydä ja mennä töihin. Jos haluaa isompia tienestejä, täytyisi opiskelu maksaa itse, tai ottaa lainaa.

Miksi minun pitäisi maksaa jonkun inssin asuminen ja syöminen?

Lääkärin opinnot ymmärrän, en mitään muuta.

Mä haluan nähdä miten sä vain menet töihin kun töitä ei ole.

Vierailija
47/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia kun kaikkialla ei ole halpoja asuntoja, tai ne halvimmat ovat kerenneet mennä. Ei sitä vuokraa itse saa päättää.

No sitten vaihdetaan paikkakuntaa tai lopetetaan opinnot.

Ainii mut opiskelijoiden pitää asua keskustassa kun bussit ei kulje yöllä kun pitää päästä yökerhosta kännissä kotiin....

Vierailija
48/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä töitä nykyään on joihin voi mennä opiskelematta, peruskoulu- tai edes lukiopohjalta?

Ammattikoulun voi käydä ja mennä töihin. Jos haluaa isompia tienestejä, täytyisi opiskelu maksaa itse, tai ottaa lainaa.

Ihan kuten äiditkin, jotka saa muuten 250€ kuussa. Opiskelijoistahan lapsiperheet on niitä ryöväreitä.

Vierailija
49/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten jatkat opintojen varjolla loisimista?

Vierailija
50/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan nostanut opintotukia enkä -lainoja. 4 tutkintoa suoritettu ja yksi vielä kesken. Ensimmäinen opistotason tutkinto on suoritettu vanhempien rahoituksella aikanaan ja muut sen jälkeen täysipäiväisen työn ohessa. Valmistun joskus yliopistosta maisteriksi kun jaksan tehdä gradun.

Vierailija
51/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se toimii eikö?

Haistappa pasko. Ei ne saa valtion takaamaa halpaa lainaa jolla maksaa pikavippejä ruotsin matkaan..

Mitenkäs se eroaa toimeentulotukea saavasta joka ei edes yritetä hakea töitä vaan käytetään tuki viinaan ja muuhun lorvimiseen. Kohtuutonta että tällainen saa enemmän tukea kuin se opiskelija, joka edes yrittää saada sen ammattipätevyyden

Vierailija
52/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan nostanut opintotukia enkä -lainoja. 4 tutkintoa suoritettu ja yksi vielä kesken. Ensimmäinen opistotason tutkinto on suoritettu vanhempien rahoituksella aikanaan ja muut sen jälkeen täysipäiväisen työn ohessa. Valmistun joskus yliopistosta maisteriksi kun jaksan tehdä gradun.

Eli olet asunut porukoillasi pitkälle aikuisikään.. En paljo reteilisi. Noloa tuokin on.

Vierailija
53/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se toimii eikö?

Mitenkäs se eroaa toimeentulotukea saavasta joka ei edes yritetä hakea töitä vaan käytetään tuki viinaan ja muuhun lorvimiseen. Kohtuutonta että tällainen saa enemmän tukea kuin se opiskelija, joka edes yrittää saada sen ammattipätevyyden

Ei se eroakaan.

Vierailija
54/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

:D Tässäpä vasta aivopieru. Päivä pelastettu :D

Vierailija
55/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintotuki on talouden ja yhteiskunnan kannalta erittäin hyödyllistä. Kaikilla pitää olla varaa opiskella. Sen verran voisi ehtoja vielä kiristää, että opintojen minimimäärän pitäisi olla 55 pistettä vuodessa, jotta opinnot ovat todella täysitehoisia. 

Niinhän se on nykyäänkin, että opintotuen saamiseksi täysiltä opiskelukuukausilta vaaditaan se 55op vuodessa.

Vierailija
56/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten vaihdetaan paikkakuntaa tai lopetetaan opinnot.

Ainii mut opiskelijoiden pitää asua keskustassa kun bussit ei kulje yöllä kun pitää päästä yökerhosta kännissä kotiin....

Sehän se tuleekin yhteiskunnalle edulliseksi, että lopetetaan jo aloitetut opinnot, kun opintotuki ei tahdo riittää vuokran lisäksi ruokaan.

Vierailija
57/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sen verran voisi ehtoja vielä kiristää, että opintojen minimimäärän pitäisi olla 55 pistettä vuodessa, jotta opinnot ovat todella täysitehoisia."

Sitten opintotukeakin voisi nostaa koska moni käy lisäksi töissä lisäksi pärjätäkseen. Vai haluatko opiskelijat burn outiin jo ennen valmistumista?

Valintojen maailma..

Voi mennä töihin

Voi opiskella

Voi nostaa halpaa lainaa

En minä rupea veroistani maksamaan sitä, että joku puupää lukee kymmenen vuotta itseään joksikin pellehermanniksi. Maksakaa itse saatana.

Sun ei pitäisi olla oikeutettu esim. Lääkärikäynteihin. Ja miksi haluaisitkaan lääkärien palveluja käyttää, ovathan lorvineet 6v sun rahoilla tekemättä yhtään mitään valmistumisen eteen.

Vierailija
58/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joten jatkat opintojen varjolla loisimista?

En mä ihan ymmärrä miten mä liityn tähän, mutta sanottakoon, että tutkinto on taskussa ja nyt olen lasten kanssa vielä hetken kotona.

Sä sen sijaan et vastannut kysymykseeni.

Vierailija
59/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli olet asunut porukoillasi pitkälle aikuisikään.. En paljo reteilisi. Noloa tuokin on.

Voi helvetti. On väärin käyttää valtion tukia kun opiskellessaan asuu muualla kuin kotona, ja jos asut kotona, on se noloa.

Tää maailma on ihan sekaisin, eikä siinä ole mitään hauskaa.

Vierailija
60/73 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se toimii eikö?

Olin vuoden "työttömänä" ja luin pääsykokeisiin. Tuona aikana tukia tuli 300e enemmän kuin nyt opiskellessa. Miksi kotona istumisesta saa enemmän tukia kuin täyspäiväisesti opiskelusta? Ymmärrän, että on aloja, joilta ei helposti työllisty ja näiltä aloilta pitäisikin karsia aloituspaikkoja. Esimerkiksi ap:n näkökulmasta hyödyllisiä lääkäri-ja hoitajaopiskelijoita koskevat samat tukisysteemit kuin näitä pelle hermanni-opiskelijoita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan