Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tämä köyhä pistää kulutukselleen stopin!

Vierailija
24.11.2016 |

Hallitus haluaa että meidän pienituloisten ostovoima putoaa entisestään, joten aletaan sitten elämään kunnolla sen mukaan:

- Alan syömään enemmän puuroa ym. halpaa ruokaa ja ostan mahdollisimman paljon alennuksesta, ettei kauppa saa isoja voittoja ainakaan omasta selkänahastani revittyä. Käytän tietty vain halpamerkkejä.

- Jos kerran valtion tukia kuppaava firma saa tilata aluksensa Kiinasta, niin saan minäkin ostaa jatkossa mahdollisen käyttötavaran sieltä: olen viime kuukausina ostanut jo vaatteita, keittiön käyttötarvikkeita ym. pientä, mutta nyt aion hankkia kaiken minkä pystyn halvalla kiinalaiselta.

- En osta enää suomalaisia palveluita; ei minulla ole siihen varaa! Hyvästi kosmetologilta hankittu, ihanalta tuoksuva, vaan ostovoimalleni liian kallis kosteusvoide. Löysin apteekista lähes yhtä hyvän- tuoksu ei ole ihana, mutta hintaa on neljäsosa kosmetologin purkista, joten kelpaa. Luonnollisesti ihonhoidot tapahtuvat jatkossa kotona, tilasin juuri parilla eurolla ison kasan mustapäälaastareita ym. ja tutustun lisää siihen, miten kaapissa olevilla tarvikkeilla voi tehdä naamioita ja sensellaista itse ilmaiseksi.

- En ole paljoa matkustellut aiemminkaan, mutta jatkossa olen tässäkin entistä tarkempi. Aion ostaa vain tarjouslippuja/äkkilähtöjä, en suostu maksamaan mistään täyttä hintaa enkä majoitu kotimaassa kuin kavereilla tai sukulaisilla ilmaiseksi.

- Lakkaan syömästä ravintoloissa muuten kuin lounasaikaan, ja sitäkin teen äärimmäisen harvoin.

- En lahjoita enää senttiäkään mihinkään hyväntekeväisyyteen. Sori, ei oo rahaa!

Onko vielä ehdotuksia, miten elää kuin oikea köyhä, vuonna 2016?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotukseni: itke ja valita vähemmän. Käytä aikasi kirjastossa käymiseen ja kehitä aivotoimintaasi.

Vierailija
2/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Samoilla linjoilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihorasvat Lidlistä, ei apteekista.

Vierailija
4/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse haen ruokaa ruokajonosta, siinä säästää pitkän pennin

Vierailija
5/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tehdään meilläkin.

Nyt lopetetaan viimeinenkin lehtitilaus, mobiilinettiliittymä irtisanotaan.

Joululahjat tilataan suoraan ulkomaisista nettikaupoista halvemmalla.

Nyt leikataan, osallistutaan siis talkoisiin.

Vierailija
6/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn töissä, mutta suomesta en myöskään osta muutenkaan kun syötävät. Kaikki muu hommataan ulkomailta ja lomat vietetään ulkomailla. Senttiäkään ylimäärästä en tähän paskaan maahan jätä.

Vierailija
7/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosmetiikan vähentäminen, esim. deodoranttia vain töissä, kasvojen puhdistukseen palasaippua, halvat mutta hyvät perusvoiteet. Ei hajuvesille. Vaatteita ei kannata pestä kuin pakon edessä, erikseen kotiasu jottei vaatteet kulu.

Ei hiusten värjäystä/leikkausta, kaikille maantienharmaa moppitukka.

Ilmaiset harrastukset = lenkkeily, av-palsta.

Ruoaksi tosiaan sitä puuroa, ja c-vitamiinilähteeksi vain supertehokkaita esim. sitruuna. Vitamiinipillerit ym. pois, kun ei ne edes auta.

Konmareilu = kotiin ei tarvitse mitään roinaa vaan vanhoilla pärjää, on supertrendikästä.

Vierailija
8/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihorasvat Lidlistä, ei apteekista.

Joo. Tämä on uskomatonta, mutta se 3,49 hintainen voidevertailun voittanut tuote todella toimii. Ostin ihan kokeeksi ja toimi!

Myyn kaiken hyväkuntoisen itsepalvelukirpparilla. POP:n talvihaalarista maksetaan helposti 50-60 €.

En todellakaan konmarita nyt vaan katson kaappini, mitkä menee myyntiin.

Hankin maalin ja aion entisöidä 50 luvulta peräisin olevan kaupauspöydän.

Kauneustuotteita ja meikkejä mulla on kaapit täynnä. Mitään en tartte vaan järjestelen ne siististi.

Alan taas liikkua enemmän. Kaikki edullinenkin näyttää paremmalta kun on hoikka.

Vierailija
9/29 |
03.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoi naurattaa. Käyn töissä, mutta elän kuten nämä säästövinkit ehdottaa. Ihan luonnostaan siis. Mielestäni upea koti ja näytän itsekin hyvältä. Tukka kaunis vaikken käy kampaajalla. Viisasta on aina miettiä mihin rahansa laittaa, vaikkei pakko olisikaan. Pienestäkin palkasta säästää ajan kanssa uskomattoman isoja summia.

Vierailija
10/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi naurattaa. Käyn töissä, mutta elän kuten nämä säästövinkit ehdottaa. Ihan luonnostaan siis. Mielestäni upea koti ja näytän itsekin hyvältä. Tukka kaunis vaikken käy kampaajalla. Viisasta on aina miettiä mihin rahansa laittaa, vaikkei pakko olisikaan. Pienestäkin palkasta säästää ajan kanssa uskomattoman isoja summia.

Naurattaa minuakin. Ap keksii nyt pyörää uudestaan, kun ei itse ole vielä köyhä ollutkaan.

Ei köyhä käy kampaajalla vaan leikkaa hiuksensa itse, eikä värjäämiseen ole varaa. Ei käy myöskään kosmetologilla eikä ravintolassa syömässä.

Mulla on nuo periaatteet olleet jo pitkään, mutta ulkomaisista nettikaupoista en kovinkaan paljon tilaa. Yksi mistä en tingi, on kotimainen lähiruoka. Laiskuutta se vaan on, jos maalla asuva ei viitsi itse kasvattaa perunoita ym., poimia marjoja, metsästää ja kalastaa. Lupiin ei ole paljon rahaa käytetty, mutta onneksi säästävät valvonnastakin eikä mikään lupatarkastaja ole kovin usein liikkeellä. Omia tuotantoeläimiä ei ole, mutta en osta ulkomaalaisia kananmunia, maitoa, juustoa enkä muutakaan sellaista, jota tuotetaan muutaman sadan kilometrin säteellä.

Vierailija
11/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasta kaikki minkä suinkin voit.

Vierailija
12/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan mahdollisuuksien mukaan suomalaista, haluun että suomalaisilla menis hyvin. Mun mielestä tässä maassa on paljo hyvää.

Vierailija
13/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostan mahdollisuuksien mukaan suomalaista, haluun että suomalaisilla menis hyvin. Mun mielestä tässä maassa on paljo hyvää.

Tämmöisen sanominen av-palstalla on suunnilleen sama kuin paljastaisi pyllynsä synagogassa: viha lankeaa nyt päällesi!

Vierailija
14/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin minä olen tehnyt koko aikuisikäni ja säästänyt sen ansioista sievoisen summan, vaikken isopalkkainen olekaan. Hyvä, että sinäkin sen vihdoin älyät.

Vierailija
15/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"miten elää kuin oikea köyhä, vuonna 2016?"

Miksi ajattelit ettei Suomessa voisi olla köyhiä vuonna 2016?

Onhan Kiinassakin köyhiä ja he sentään tekee töitäkin. Täällä palkat maksetaan muita verottamalla :)

Vierailija
16/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuka kirjoitti:

Noin minä olen tehnyt koko aikuisikäni ja säästänyt sen ansioista sievoisen summan, vaikken isopalkkainen olekaan. Hyvä, että sinäkin sen vihdoin älyät.

Sama. Elämä on pitkälti valintoja.

Mulla on myös nuuka puoliso. Pienistä palkoista saatiin asuntolaina maksettua kolmevitosina. Nuukilla on se etu, etteivät putoa korkealta talouden kurjistuessa, vähän kuluttavien ei tarvitse tinkiä menoistaan samalla tavoin kuin hövelimmin kuluttavien. Itse en ole joutunut luopumaan kosmetologista, en ole sellaisella koskaan käynytkään ;)

Vierailija
17/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämässä ei ole semmoista sääntöä että vuonna 2016 pitäisi saada kaiken mitä haluaa. Ei vaikka hemmo tekisi pitkää päivää töissä.

Vierailija
18/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi ostamiskeskeinen tuo ap:n kirjoitus. Kuluttamisen siirtäminen edullisempi tuotteisiin ei varsinaisesti ole kuluttamisen vähentämistä.

Vierailija
19/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sä olet kirkosta eronnut? Turhia jäsenmaksuja ei kannata maksella.

Vierailija
20/29 |
04.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee palvelus ja lakkaa väittämästä itseäsi köyhäksi tuolla osteskelun määrällä. Köyhä miettii mihin pennosensa laittaa eikä osta mitään, mikä ei ole ehdottoman tarpeellista. Rahankäytön järkevöittäminen on varmasti paikallaan ja tekee hyvää itse kullekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi