Miksi niin monen pitkäaikaissinkun elämänhallinnassa on ongelmia?
Ainakin ystäväpiirissäni näin on. Onko tämä syy vai seuraus?
Kommentit (35)
Koska yksinäisyyttä ja hylätyksi tulemista lääkitään kyseenalaisin keinoin.
Määrittele elämänhallinnan ongelmat.
Minkälaisia ongelmia?
Pitkittynyt yksinäisyys on ainakin minulla aiheuttanut ahdistusta ja unettomuutta. Esim työstressi pyörii mielessä vapaa-aikana jne. Olen monta kertaa miettinyt, miten toisen ihmisen läheisyys, tuki ja kosketus olisi auttanut siinä.
Monet pakit saaneena en tiedä uskallanko enää yrittää, ja 40+ ikäisellä ei pahemmin ole kysyntää..
N43
Omalla kohdallani voin sanoa, että seuraus. Liikaa pakkeja ja pahaa oloa. Ei sitä selvinpäin kestä
Minun tuntemillani ikisinkuilla taas ei ole elämänhallinnan kanssa ongelmia. Riippuu missä piireissä liikkuu.
Minä olen omassa kaveripiirissäni joskus miettinyt, johtuuko pitkäaikaissinkkuus elämäntavoista vai elämäntavat pitkäaikaissinkkuudesta. Jonkinmoinen muna ja kana-ongelma siis.
No onhan se nyt aika helppo päätellä, että jos on elämänhallinnassa ongelmia, ei sitä kumppaniakaan kovin helposti löydy.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia ongelmia?
Pitkittynyt yksinäisyys on ainakin minulla aiheuttanut ahdistusta ja unettomuutta. Esim työstressi pyörii mielessä vapaa-aikana jne. Olen monta kertaa miettinyt, miten toisen ihmisen läheisyys, tuki ja kosketus olisi auttanut siinä.
Monet pakit saaneena en tiedä uskallanko enää yrittää, ja 40+ ikäisellä ei pahemmin ole kysyntää..
N43
Jatkan tähän vielä, että hylätyksi tulemiset vaurioittivat minua henkisesti, vaikka kuinka yritän niin välillä olen katkera.. huonot kokemukset eivät aina vaan vahvista..
Mun tuttavapiirissä just toisin päin. Sinkuilla asiat hyvin, seurustelevissa paljon sellaisia reppanoita jotka eivät omillaan pärjäisi.
Minäkin haluaisin kuulla, että millaisia ongelmia?
Itse olen pitkäaissinkku, en ole koskaan edes seurustellut, mutta en ole kyllä silti yksinäinen, seuraa saan kyllä heti jos sitä haluan. Usein viihdyn kyllä omassa rauhassani, kun en ole töissä.
En etsi kumppania tai parisuhdetta.
En nyt puhu mistään vakavista kuten huumeista vaan uusavuttomuutta, rahaongelmia, ei osata tehdä ruokaa, alkoholia menee... Ei säästetä rahaa. Tälläkin vkolla olen joutunut neuvomaan sinkkukaveriani erinäisten asioiden hoidossa. Vaikka omissa lapssissakin on hoitamista sai aikuistakin ihmistä auttaa. Kiitosta ei herunut. Ap
Jaaa, paha kommentoida, kun et kerro enempää, millaisia ongelmia minulla on elämänhallinnassa.
Nojoo, en useinkaan jaksa tehdä ruokaa (toki osaisin jos vain alkaisin tekemään), enkä ole kovin säästeliäs. Mutta sanoisin silti, että riippuu ihmisesta, on mulla ystäviä, pitkäaikaissinkkuja jotka on säästeliäämpiä ja tekee ruokaakin enemmän. Persoonakysymys se on, eikä mikään siviilisäädystä riippuva asia.
Vierailija kirjoitti:
En nyt puhu mistään vakavista kuten huumeista vaan uusavuttomuutta, rahaongelmia, ei osata tehdä ruokaa, alkoholia menee... Ei säästetä rahaa. Tälläkin vkolla olen joutunut neuvomaan sinkkukaveriani erinäisten asioiden hoidossa. Vaikka omissa lapssissakin on hoitamista sai aikuistakin ihmistä auttaa. Kiitosta ei herunut. Ap
Kuten sanottu, missä piireissä liikut...
Olen itse ikisinkku ja en tunnista itseäni kuten en niitäkään muita naisia, jotka tunnen & jotka ovat ikisinkkuja. Se ettei mulla ole miestä ei johda kuin tyhmimpien mielestä johtopäätökseen elämänhallinnan puutteestani.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin ystäväpiirissäni näin on. Onko tämä syy vai seuraus?
No kun mun päässä on vikaa. Oliko muuta?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ja kaveripiirillä on roolit toisinpäin, tuntuu että naiset varsinkin oikein heittäytyvät avuttomaksi kun on mies talossa, niin tyhjäpäisiä joistakuista on tullut. Itse olen ollut viimeksi parisuhteessa 2005.
Ap tuo sinun kommenttisi ei ole kovin kiva
Vierailija kirjoitti:
Enemmän mä tunnen varattuja tuollaisia, joita puoliso passaa. Sinkut hoitavat kaiken itse ruuanlaitosta renkaanvaihtoon.
Minkälaisia ongelmia ystäväpiirissäsi on?