Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monen pitkäaikaissinkun elämänhallinnassa on ongelmia?

Vierailija
24.11.2016 |

Ainakin ystäväpiirissäni näin on. Onko tämä syy vai seuraus?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautin Saw-elokuvien päähenkilön ajatusmaailmasta. Kunpa uskaltaisin tehdä jotain vastaavaa.

Vierailija
22/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän myös parisuhteessa olevia, jotka ei jaksa tehdä ruokaa, ovat epäsiistejä ja tuhlaavaisia. Heillä vain se toinen osapuoli sitten paikkailee näitä "vikoja" ja asunto on kaikesta huolimatta siisti, ruokaa tehdään ja talousasiat on kunnossa. Eli voisiko johtua tästä? Sinkku on ihan omien ansioidensa varassa, yksin tekee kaiken, käy töissä, siivoaa jne. jos on vaikka sairaana niin ei ole ketään joka siivoaisi puolesta.

Voisin kuvitella että parisuhteessa saattaisi helpommin innostua ruokaakin tekemään, kun hommasta tulis vastavuoroista, joka motivoisi toimimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ainakaan.On oma talo ja auto ilman velkaa.

Vierailija
24/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittele elämänhallinnan ongelmat.

Viihtyy av:lla ja tehtailee provoja.

Vierailija
25/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut sinkkuna 12 vuotta. Ei elämänhallinnan ongelmia. En vain ole kiinnostunut ikäisistäni suomalaisista miehistä. Olen 50v . nainen. Olen nuoren näköinen, kiinnostunut muodista, sisustamisesta, taiteesta. En vain koe olevani samalla aaltopituudella ikäisteni miesten kanssa. Ikäiseni miehet tuntuvat niin "pappamaisilta". Ainoat miehet, jotka kiinnostavat ja joihin saan kontaktia, ovat ulkomaalaiset.

Vierailija
26/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni ikisinkku on todella reipas kun on ikänsä joutunut hoitamaan kaiken itse!!

Renkaiden vaihdot, muutot yms pitää hoitaa omin avuin, moni nainen jättää isännälle tai vastaavasti isäntä jättää emännälle naisten työt..

Ap onko sulla joku asenne ihmisiä vastaan jotka ovat erilaisia kuin sinä?!

Vierailija
27/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pariskunta on esimerkiksi sellainen, että nainen haluaa tehdä miehelle ruuan ja tekeekin, mutta jättää sitten astiat levälleen ja mies siivoaa ja pesee ne. Itse siis ovat selittäneet ja asia on heille molemmille ok, mutta tietenkin jos se nainen eläisi yksin, niin ne tiskit jäisi levälleen.

Toisesta pariskunnasta taas tiedän naisen olleen melkoinen sottapytty kun asui yksin, kävin häntä usein auttelemassa siivoamisessa. Nyt kun on parisuhteessa, on asunto tiptop.

Vierailija
28/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelevasti seuraus, syy ja yhteistekijä niillä joilla sitä esiintyy. Varmasti esimerkiksi aspergereilla asperger aiheuttaa sekä sosiaalista taidottomuutta joka saattaa hidastaa suhteiden kehittymistä aiheuttaa myös elämän hallinnan haasteita. ADHD ihmisillä taas ADHD saattaa asettaa omat haasteensa suhteissa pysymiseen ja niiden muodostumiseen ja aiheuttaa myös muita ongelmia muuhun elämän hallintaan.

Toisaalta taas parisuhteessa elävät miehet ovat tutkitusti menestyneempiä ja onnellisempia joten ilmeisesti se parisuhteen puute itsessään aiheuttaa jonkinlaista kompastelua.

Ja yhdeltä kannalta katsottuna läheisyydestä on tutkitusti terveydellistä hyötyä hormonien kautta joten ihmiset jotka eivät sitä läheisyyttä saa ovat näinollen stressaantuneempia ja kroonistuneessa kemiallisessa halipulassa.

Ja voihan sitä ihan itsekin kokeilla, muodostaa yksin vastaavat rutiinit kuin parisuhteessa ollessa olisi, mennä yksin lenkille sen sijaan että menisi puolison kanssa, laittaa yksin ruokaa sen sijaan että tekisi ruokaa itselle ja rakastetulle, tienaa rahaa vain itselle sen sijaan että tienaisi perheelle jne.

Vierailija
29/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia ongelmia?

Pitkittynyt yksinäisyys on ainakin minulla aiheuttanut ahdistusta ja unettomuutta. Esim työstressi pyörii mielessä vapaa-aikana jne. Olen monta kertaa miettinyt, miten toisen ihmisen läheisyys, tuki ja kosketus olisi auttanut siinä.

Monet pakit saaneena en tiedä uskallanko enää yrittää, ja 40+ ikäisellä ei pahemmin ole kysyntää..

N43

Uskon, että kysyntää on. Kyse on siitä, kun olisit oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Tee jotakin mikä tuo iloa. Ja sitten pidä huolta myös ulkonäöstäsi. Keksi näihin jotakin. Tsemppiä!

Vierailija
30/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt puhu mistään vakavista kuten huumeista vaan uusavuttomuutta, rahaongelmia, ei osata tehdä ruokaa, alkoholia menee... Ei säästetä rahaa. Tälläkin vkolla olen joutunut neuvomaan sinkkukaveriani erinäisten asioiden hoidossa. Vaikka omissa lapssissakin on hoitamista sai aikuistakin ihmistä auttaa. Kiitosta ei herunut. Ap

Olen sinkku ja osaan tehdä ruokaa ja teenkin paljon. Alkoa menee vähemmän kuin suhteessa ollessani, mutta taloudellisesti todellakin on tiukempaa enkä pysty säästämään. Asumiseen menee sinkkuna 500e enemmän kuin yhdessä vielä asuessa että raha-asioissa aika turha neuvoa ehkä sinkkua. Eniten uusavuttomuutta olen havainnut miehissä, sinkkuja tai varattuja.

Vierailija
31/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyse ole mistään uusavuttomuudesta (kuin vain joillain yksilöillä). Minä lääkitsen yksinäisyyden ja riittämättömyyden tunteita käyttämällä melko paljon alkoholia. Esim. nyt juon terästettyä glögiä ainakin yhden mukillisen. Joka viikonloppu on aika iso tarve lähteä jonnekin...josko vaikka elämäni viimein muuttuisi. Ja siihen kuluu paljon rahaa. Säästin tietenkin paljon enemmän parisuhdeaikoina. Mutten halua rajoittaa "hauskanpitoa", koska se on suuri sisältö elämässä juuri nyt.

Vierailija
32/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaks yli kolmekymppistä ystävää, jotka kumpikaan ei oo oikeen koskaan seurustellut. Oon ihmetellyt mikä siinä on. Molemmat tosi nättejä ja hauskoja tyyppejä. Toinen on yrittänyt treffailla, mutta aina on miehet hävinnyt parin deittikerran jälkeen. Tai soitelleet on kännissä josko panolle pääsis, ystävän mukaan. Mutta muuten ei oo yhteydessä ollu. Molemmat naikkoset on ulkonäöllisesti siistejä, hyvissä töissä, mutta kodit on aika järkyn siivottomia. Molempien luona tekis mieli rätillä putsata vessat mut en oo kehdannu.

33/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin enemmän huolissaan sun "ystäväpiiristä" eli mitä kertoo sinusta että pyörit tällaisissa porukoissa? Olisiko ehkä aika vaihtaa vähän fiksumpiin seurapiireihin? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
34/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin enemmän huolissaan sun "ystäväpiiristä" eli mitä kertoo sinusta että pyörit tällaisissa porukoissa? Olisiko ehkä aika vaihtaa vähän fiksumpiin seurapiireihin? 

Ei taida Ap:n rahkeet riittää.

Vierailija
35/35 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaissinkkuna en ymmärrä mistä puhut. Minä hoidan aina kaikki "velvollisuudet"ensiksi. Kotini (ei mikään kämppä) on siisti ja jääkaapissa on ruokaa ja juomaakin. Talouteni ei ole kenenkään armeliaisuuden/rahalahjoitusten varassa. Todennäköisesti hallitsen elämäni paremmin kuin henkilö, joka turvautuu parisuhteessaan toiseen puoliskoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi