terapeutti jätti mut!
Pitkäaikainen suhde ja tuntui kuin haavat olisivat auenneet.
Se puhui että aikoja olisi tiettynä päivänä että voisin tulla.
Nyt lähetti vastausviestinä neutraalin viestin,
ei kirjoittanut mitään aikaehdotuksia.
Tuntuu siltä etten millään kestä.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä, että kyseessä saattaa olla väärinymmärrys. En usko terapeutin olevan katkaisemassa hoitosuhdetta. Laita hänelle aikoja, jotka sopisivat sinulle. Hänen on pakko vastata jotain.
En tiedä. Normaalisti on aina mulle ollut aikoja ja se tuntuu ikävälle että tämä itse puhui tietyistä kellonajoista jotka sopis hänelle.
Ja nyt ei sitten ehdottanutkaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa vähän siltä, että kyseessä saattaa olla väärinymmärrys. En usko terapeutin olevan katkaisemassa hoitosuhdetta. Laita hänelle aikoja, jotka sopisivat sinulle. Hänen on pakko vastata jotain.
En tiedä. Normaalisti on aina mulle ollut aikoja ja se tuntuu ikävälle että tämä itse puhui tietyistä kellonajoista jotka sopis hänelle.
Ja nyt ei sitten ehdottanutkaan mitään.
Ehkä ehdotus jäi vain epähuomiossa tekemättä ja voit silti kommentoida sinulle sopivia aikoja. Ihmiset eivät ole täydellisiä -kaukana siitä. Eikä ihmisten pienistä epähuomioista ainakaan kannata ajatella, että he haluavat jotain ilkeää. Silloin saa nimittäin pettyä paljon ja koko ajan ja luulla jokaista ilkeäksi. Ihmiset sanovat ja tekevät nimittäin epähuomiossa koko ajan asiota, jotka eivät ole viisaita tai lainkaan johdonmukaisia.
Siis puhui vastaanotolla kellonajoista? Miksi ette sopineet aikaa jo silloin? Laitoitko siis hänelle viestin, jossa kysyit vapaista ajoista? Ja hän vastasi jotain että "Hyvää joulunodotusta sinulle" tms.? En ymmärrä.
Nyt tässä on jotain häikkää. On oltava. Terapiasuhdetta ei noin vain katkaista.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä tauko hoidossa oli? Meillä puolen vuoden jälkeen ajatellaan, että kyse on uudesta hoitojaksosta jolloin kyseeseen tulee uusi arvio ja ehkä odotusaika.
T. Terapeutti julkiselta
Kaksi viikkoa. Ei tuossa paikassa tehdä arvioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ei sitten ehdottanutkaan mitään.Ehkä ehdotus jäi vain epähuomiossa tekemättä ja voit silti kommentoida sinulle sopivia aikoja. Ihmiset eivät ole täydellisiä -kaukana siitä. Eikä ihmisten pienistä epähuomioista ainakaan kannata ajatella, että he haluavat jotain ilkeää. Silloin saa nimittäin pettyä paljon ja koko ajan ja luulla jokaista ilkeäksi. Ihmiset sanovat ja tekevät nimittäin epähuomiossa koko ajan asiota, jotka eivät ole viisaita tai lainkaan johdonmukaisia.
Tai sitten se oli tarkkaan harkittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkä tauko hoidossa oli? Meillä puolen vuoden jälkeen ajatellaan, että kyse on uudesta hoitojaksosta jolloin kyseeseen tulee uusi arvio ja ehkä odotusaika.
T. Terapeutti julkiseltaKaksi viikkoa. Ei tuossa paikassa tehdä arvioita.
Siinä tapauksessa laita uusi viesti tai varaa soittoaika/ jätä soittopyyntö. Kyse voi olla ihan väärinkäsityksestä.
Sano vaan rehellisesti että olet se sama joka on ihastunut terapeuttiinsa, niin voidaan paremmin ymmärtää tilanne.
Kukaan muu ei muotoilisi aloitusta "terapeutti jätti mut".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Terapeutti julkiseltaKaksi viikkoa. Ei tuossa paikassa tehdä arvioita.
Siinä tapauksessa laita uusi viesti tai varaa soittoaika/ jätä soittopyyntö. Kyse voi olla ihan väärinkäsityksestä.
Enpä tiedä. Parempi jäädä kuulolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt ei sitten ehdottanutkaan mitään.Ehkä ehdotus jäi vain epähuomiossa tekemättä ja voit silti kommentoida sinulle sopivia aikoja. Ihmiset eivät ole täydellisiä -kaukana siitä. Eikä ihmisten pienistä epähuomioista ainakaan kannata ajatella, että he haluavat jotain ilkeää. Silloin saa nimittäin pettyä paljon ja koko ajan ja luulla jokaista ilkeäksi. Ihmiset sanovat ja tekevät nimittäin epähuomiossa koko ajan asiota, jotka eivät ole viisaita tai lainkaan johdonmukaisia.
Tai sitten se oli tarkkaan harkittua.
Olet tullut usein hylätyksi ja se on tehnyt sinusta vainoharhaisen. Eivät kaikki ole sinua jättämässä. Vähiten terapeutti jollain tarkkaan harkitulla tekstarilla.
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan rehellisesti että olet se sama joka on ihastunut terapeuttiinsa, niin voidaan paremmin ymmärtää tilanne.
Kukaan muu ei muotoilisi aloitusta "terapeutti jätti mut".
Usko nyt että en ole sama! Sen sijaan olen vastaillut tämän tyypin avauksiin.
Olenko puhunut ihastumisesta?
En.
Oletko siis jättänyt aikoja väliin ilmoittamatta vai miksi seuraavia aikoja ei sovittu jo edellisellä ajalla?
Vain kaksi viikkoa? (Sori en osaa laittaa tuohon alle kommenttiani suoraan alle.) Ei hitto, kaksi viikkoa ei ole katkoa nähnytkään terapia-asioissa. Pitäähän terapeutit kesälomaakin ja asikas ei käy silloin terapiassa eikä ne terapeutit katkaise tuosta vain suhdetta että nyt loppu kuule sinun terapiasi kun tuli kesä, tai joulu, ei ei. Selvitä asia suoraan sen terapeutin kanssa ihan oikeasti kasvotusten.
Vierailija kirjoitti:
Oletko siis jättänyt aikoja väliin ilmoittamatta vai miksi seuraavia aikoja ei sovittu jo edellisellä ajalla?
En ole. Olen ollut kurssilla ja siksi en päässyt saapumaan tyypilliseen aikaani ja oli puhe että viestittelen sitten.
Nyt taas kaikki kirjoittajat muistakaa ettei terapiasuhde ole mikään tavallinen ihmissuhde vaan siinä nostetaan pintaan ja operoidaan tasoilla jotka ovat vanhempi suhteen tyyppisiä asetelmia aina. Se on ihan erityinen suhde!
Terapian lopettaminen näin että potilas on trauman kourissa on erittöin vastuuton temppu. Sinun ap tulee nyt suojata itseäasi puhumalla tästä terapeutin kanssa jos mahdollista ja varaudu siihen että siltikin saattaa tuntua vieläkin pahemmalta sen jälkeen. Älä missään taoauksessa kiellä että suututtaa ja raskaasti tämä hylkäämiselämys. Kyllä saa suututtaa ja ihan todella paljon.
Älä jää nyt yksin missään tapauksessa ilmoita omaisillesi että sinut hylättiin että tietäisivät. Olet nyt erittäin haavoittuva myöskin ja
NYT JUMALISTE TE TOISET KIRJOITTAJAT JOTKA TYLYTÄTTE KOETTAKAA YMMÄRTÄÄ MITEN HAAVOITTUVA ON JUURI TOINEN TUOSSA!
Ei saa lisätä kuormaansa. Tuetaan ja rakastetaan sinua . Hali sinulle!
Ap pidä kontaktia vaikka tänne vaan ennenkuin asiasi selviää. Et ole yksin . Muista ! Tiedän varsin vaikeitakin terapian lopettamisia ja siksi ei naurata sun tilanne.
Totta. Mulle tuli kaupungilla olo että ne pahimmat haavat aukes, psyykkisesti.
Olo oli kuin pienokaisella joka ajelehtii yksin meressä.
Toisaalta hyvä että ne pahimmat nousi tietoisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Ap pidä kontaktia vaikka tänne vaan ennenkuin asiasi selviää. Et ole yksin . Muista ! Tiedän varsin vaikeitakin terapian lopettamisia ja siksi ei naurata sun tilanne.
Kiitos.
Vierailija kirjoitti:
No nyt sun täytyy sitten itse ottaa vastuu elämästäsi.
Vastuun ottaminen on just sitä, että hakee itselle apua, kun sitä tarvii, respect
T. Terapeutti julkiselta