Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13 vee tytär ei vielä vierasta isän kanssa saunomista? Milloin pitäisi vieroittaa?

Nyt tää saa luvan loppua:
24.11.2016 |

Onko kenelläkään muulla ollut tällaista tilannetta ja mitä pitäisi tehdä? Tytär siis saunoo isän kanssa, vaikka on jo hyvää vauhtia muotoutumassa naiseksi. Itse kyllä häpesin kasvavia rintoja yms. muotoja tuossa iässä tosi paljon, ihan kaverienkin edessä!

Ollaan siis erottu ja vuoro viikoin lapsi toisen luona.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin epänormaalia. Minä ainakin lopetin isän kanssa saunomiset siihen kun ekaa karvat ilmaantui. Se tuli ihan luonnostaan eikä siihen mitään dramatiikkaa liittynyt.

Vierailija
22/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia

Elämme suomessa ei yhdysvalloissa missä suurin osa ei ole koskaan nähnyt omia vanhempiaan alasti. Ja siellä se on tabu

Alastomuus on normaalia , asia jota ei pitäisi hävetä ei ainakaan omassa kotonaan.

Kyllä nuori sitten itse huomaa ja päättää jos haluaa saunaan eri aikaan kuin muut .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin ku tuon ikäne olin isä alko itse käymää mun jälkeen saunassa ja hyvä niin

Vierailija
24/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotias ja 30-vuotias tytär ovat aivan eri asia. 13-vuotias on seksuaalisuuden kehittymisen kannalta herkässä iässä, 30-vuotiaan seksuaalinen identiteetti taas on yleensä vakiintunut. Aikuisen seksuaalisuuden herääminen ei ole ihan mutkaton prosessi, ja useimmat nuoret haluavat suojata sitä jättäytymällä pois tilanteista, joissa ovat vähissä vaatteissa kahdestaan toisen sukupuolen kanssa, vaikka nämä olisivat läheisiäkin. Sitä itää kunnioittaa. Sama tyttö tai poika voi myöhemmin palata perhesaunaan ongelmitta.

Eroperheissä tilanne voi olla vähän hankalampi. Erillään lapsesta asuva vanhempi ei yleensä pysy perässä, kun lapsi kehittyy, vaan pitää tätä usein tunnetasolla nuorempana kuin tämä on. Isä ei siis osaa ehdottaa  erikseen saunomista. Sitä en osaa selittää, miksei tyttö jättäydy kahdenkeskisistä saunahetkistä pois enkä osaa sanoa, pitäisikö äidin puuttua asiaan. Jos olisin isän vaimo, pitäisin tilannetta silmällä ja saattaisin pyytää isää puuttumaan.

Vierailija
25/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo normaalia. Käske sen lopettaa heti.

Vierailija
26/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä joskus kertoi, että töissä olivat puhuneet miesten kanssa milloin tyttärelle pitäisi sanoa että ei ole enää soveliasta saunoa yhdessä. Isän kommentti oli että hänen tyttärensä ovat kohta 30 v ja edelleen saunotaan yhdessä. Mitä väärää muka on perheen kanssa yhdessä saunomista?

Yök, aika sairasta minusta.

Tämä nyt on sairasta niiden mielestä, jotka seksualisoivat saunomisen. Saunomisessa ei ole mitään seksuaalista!

T. N24, saunon veljieni ja isäpuoleni kanssa ja opiskeluporukalla sekasaunassa

Vierailija
27/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää tehdä ero isän ja äidin välille, jos tytär ei itse sitä saunomisessa tee? Molemmat ovat omia vanhempia ja jos tyttö itse ei nolostele/arastele yhdessä saunomista, miksi isän sukupuoli olisi se ongelma? Asiasta voi puhua tyylillä "jos haluat saunoa yksin, se on okei, sovitaan vaan, kumpi menee ensin" eikä mitään demonisointia ja pelottelua.

Vierailija
28/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä  meilläkin 16-vuotias saunoo vielä isänsä kanssa ihan sujuvasti. Minusta on vain mukava, että tyttö suhtautuu alastomuuteen luonnollisesti. Toki jos hän olisi häveliäs, niin hyväksyisin senkin.

Oma isäni oli sen verran vanhan liiton mies (1915 syntynyt), ettei saunonut perheen kanssa. Hän meni aina ensin saunaan ja jos hänellä oli pesut vielä kesken kun me lapset tulimme äidin kanssa, hän kääntyi aina selin. Näin isäni ensimmäisen kerran alasti vasta 80+-vuotiaana kun olin äidille hoitoapuna. Olisi ollut ehkä luontevampaa auttaa isää vessatouhuissa, jos olisin joskus nähnyt hänet alasti. 

Vierailija
29/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Setämies taas fantasioi teineistä. Huono provo!

Vierailija
30/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen 31 ja voin ihan hyvin käydä vielä vanhepieni kanssa saunassa. kyllä, myös isän. olen siis nainen. miksi sitä alastomuutta pitäisi perhepiirissä häpeillä?

Hyi vttu!  Ykä lens.

Vierailija
31/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä  meilläkin 16-vuotias saunoo vielä isänsä kanssa ihan sujuvasti. Minusta on vain mukava, että tyttö suhtautuu alastomuuteen luonnollisesti. Toki jos hän olisi häveliäs, niin hyväksyisin senkin.

Oma isäni oli sen verran vanhan liiton mies (1915 syntynyt), ettei saunonut perheen kanssa. Hän meni aina ensin saunaan ja jos hänellä oli pesut vielä kesken kun me lapset tulimme äidin kanssa, hän kääntyi aina selin. Näin isäni ensimmäisen kerran alasti vasta 80+-vuotiaana kun olin äidille hoitoapuna. Olisi ollut ehkä luontevampaa auttaa isää vessatouhuissa, jos olisin joskus nähnyt hänet alasti. 

Minkä ikäinen olet itse?

Vierailija
32/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 jatkaa vielä: Minusta on luontevaa, että tytär käy isänsä kanssa saunassa ihan mutkattomasti. Mutta yllätyin hieman, kun toissakesänä mökillä tytön bestis (tuolloin 15-vuotias) oli myös mukana tytön ja miehen kanssa saunassa. Tiesin kyllä, että tämä tyttö käy isänsä kanssa saunassa, mutta oli minulle hieman yllättävää, ettei hän ujostellut kaverinkaan isää. 

Vierailija
33/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15 v poika saunoo edelleen vanhempien kanssa.

Joskus yksin ja välillä vaan isän kanssa. Usein tulee myös minun kanssani yhtäaikaa.

Ei koe asiasta ongelmaa ja hyvä niin.

Vierailija
34/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä joskus kertoi, että töissä olivat puhuneet miesten kanssa milloin tyttärelle pitäisi sanoa että ei ole enää soveliasta saunoa yhdessä. Isän kommentti oli että hänen tyttärensä ovat kohta 30 v ja edelleen saunotaan yhdessä. Mitä väärää muka on perheen kanssa yhdessä saunomista?

Yök, aika sairasta minusta.

Tämä nyt on sairasta niiden mielestä, jotka seksualisoivat saunomisen. Saunomisessa ei ole mitään seksuaalista!

T. N24, saunon veljieni ja isäpuoleni kanssa ja opiskeluporukalla sekasaunassa

Sauna nimenomaan tihkuu seksuaalisuutta, sen takiahan siellä alasti ollaan.

Vierailija
35/44 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

13-vuotias ja 30-vuotias tytär ovat aivan eri asia. 13-vuotias on seksuaalisuuden kehittymisen kannalta herkässä iässä, 30-vuotiaan seksuaalinen identiteetti taas on yleensä vakiintunut. Aikuisen seksuaalisuuden herääminen ei ole ihan mutkaton prosessi, ja useimmat nuoret haluavat suojata sitä jättäytymällä pois tilanteista, joissa ovat vähissä vaatteissa kahdestaan toisen sukupuolen kanssa, vaikka nämä olisivat läheisiäkin. Sitä itää kunnioittaa. Sama tyttö tai poika voi myöhemmin palata perhesaunaan ongelmitta.

Eroperheissä tilanne voi olla vähän hankalampi. Erillään lapsesta asuva vanhempi ei yleensä pysy perässä, kun lapsi kehittyy, vaan pitää tätä usein tunnetasolla nuorempana kuin tämä on. Isä ei siis osaa ehdottaa  erikseen saunomista. Sitä en osaa selittää, miksei tyttö jättäydy kahdenkeskisistä saunahetkistä pois enkä osaa sanoa, pitäisikö äidin puuttua asiaan. Jos olisin isän vaimo, pitäisin tilannetta silmällä ja saattaisin pyytää isää puuttumaan.

Juuri siksi lapselle ei kannatakaan viestittää, että hänen saunomisensa isän kanssa olisi väärin.

Vierailija
36/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunahan on nimenomaan puhtauden perikuva. Siellä isä ja tytär voivat vaikka saippuoida toisensa. Mikä onkaan mukavampaa kuin se, että on joku pesemässä selän. Sinne kun ei pirulainen millään itse yletä.

Sauna on myös sellainen paikka, että siellä on harvinaisen hyvä tilaisuus keskustella, koska yleensä puhelimia ei oteta sinne.

Aika pervopedo pitää olla, että saunomisesta tulee epäilyttäviä juttuja mieleen...

Vierailija
37/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tyttäreni kanssa (ala-asteella), ja käydään saunassa. Mitä vikaa siinä on?

Saa saunoa yksinkin jos niin haluaa. Taas tikusta asiaa.

Vierailija
38/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tyttäresi pitäisi vierottaa äidistään.

Vierailija
39/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä pitäisi olla hävettävää. Itse halusin yksin saunoa ehkä siinä 11 v. Asuttiin omakotitalossa.

Vierailija
40/44 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä saunakulttuuria. Meidän lapset lopettivat jo n.9-10v yhteissaunomiset. Ovat poikia. Uikkarit päällä voivat tulla nykyään, mutta eivät mielellään. Teinejä ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme