Kuinka laihtua neljä kiloa neljässä päivässä?
Tiedän etteivät pikadieetit ole hyväksi ja olen noudattanut ravitsemusterapeutin antamaa ohjeistusta kirjaimellisesti. Minun pitäisi olla maanantain punnituksessa neljä kiloa kevyempi jotta olisin saavuttanut määrätyn tavoitteen.
En todellakaan ole fuskannut dieetissä mutta jo edellisellä käynnillä ravitsemusterapeutin asettama tavoite vaikutti epärealistiselta koska olen laihduttanut koko aikuisikäni ja olen laihduttanut arkisin. Nyt laihdutan myös juhlapäivinä mutta riittävää tulosta ei synny.
Kommentit (24)
Mitä väliä jos et ole tavoitteessa punnituspäivänä? Eikö nyt vain kannattaisi tehdä sen ohjeen mukaan ja kertoa ettet ole sillä päässyt tavoitteeseen. Ei ne tavoitteet läheskään kaikilla muillakaan täyty.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö se olisi hyvä kertoa sille ravitsemusterapeutille, ettei tulosta tule, vaikka olet seurannut ohjeita? Eihän se muuten tiedä mistä kiikastaa tai osaa muuttaa ohjelmaa. Etenkin jos tavoite on jo alusta lähtien tuntunut mahdottomalta.
Yritin selittää hänelle edellisellä kerralla epärealistisesta tavoitteesta mutta hän käski noudattamaan annettuja ohjeita. Todella turhauttavaa koska minusta tuntuu, että ravitsemusterapeutti pitää minua valehtelijana. Meillä kun ruoanlaitto ilman kermaa, voita ja läskiä on rakas harrastus. Teemme kasvisruokaa ja välillä kalaa ilman rasvaa. Syömme hedelmiä jälkiruoaksi.
Minulle tulee todellinen riittämättömyyden tunne koska tuntuu siltä, ettei mikään tehoa. Senhän vuoksi käyn siellä ravitsemusterapeutilla. Ne kauhean epäterveelliset viinirypäleetkin (söin niitä aiemmin pakastettuina 250 grammaa viikossa) olen vaihtanut lohkottuun omenaan. Leivän päälle laitan makkaran, lihan ja juuston sekä margariinin asemesta itse tekemiäni kasvistahnoja. Kasvistahnan teen höyrytetystä, soseutetuista kasviksesta, mausteista ja tilkasta rypsiöljyä ja välillä myös hummusta. Leipänä meillä on kotonaleivottua hapanlimppua tai kasvissämpylöitä. Ne olen vaihtanut ohjeen mukaan näkkileipään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä jos et ole tavoitteessa punnituspäivänä? Eikö nyt vain kannattaisi tehdä sen ohjeen mukaan ja kertoa ettet ole sillä päässyt tavoitteeseen. Ei ne tavoitteet läheskään kaikilla muillakaan täyty.
En jaksaisi millään sitä nuhtelua ja tenttaamista. Voin vaikka vannoa käsi Raamatun päällä etten ole ottanut kuin mustaa kahvia isänpäiväkahvilla jne. Sitä näkkileipääkään en ole syönyt enempää kuin kaksi palaa päivässä.
Siis siitä, että syö ohjeiden mukaan arkisin mutta ottaa kohtuudella juhlaruokaa juhlapyhinä? Esim. lasten synttäreillä sokeritonta ja veteen leivottua pullaa pari siivua kahvin kanssa, palan isänpäiväkakkua ja palan lasten tekemää kakkua syntymäpäivänä. Meillä on ainakin noita juhlan aiheita pitkin vuotta suunnilleen kerran kuukaudessa.