Mikä voi olla syynä ylenmääräiseen imurointiin?
Yläkerran naapuri imuroi vähintään kaksi kertaa päivässä, tai no, ainakin kaksi kertaa klo 17:30-22 välisenä aikana, kun olen kotona. Ei imuroi öisin, eli ei kai tuosta oikein voi valittaakaan. Mikä voi olla syynä siihen, että imuria pitää huudattaa niin usein, jos ei mielenterveydellisestä syystä ole kyse? Voiko imuria käyttää jotenkin esim. kannabiksen viljelyn apuvälineenä, tai pontikan keiton tms? Tosin kyllä mun korviin kuulostaa kaverin touhuilu välillä ihan "tavalliselta" imuroinnilta, koska ääni siirtyy huoneesta toiseen, välillä kolisee lattialistat ja ovenkarmit ja patterit, välillä siirrellään huonekaluja.
Kommentit (14)
Kohtalotoveri! Olen monesti miettinyt samaa, kun seinänaapuri välillä imuroi viikon jokaisena päivänä viisikin tuntia putkeen. Ja asuu pienessä kolmiossa... Kuinka likaista niillä oikein on, vai hinkkaako se seinät, katon ja jokaisen huonekalunkin? Kaiken lisäksi sillä on imuri, joka ujeltaa hermojaraastavasti! En ole kehdannut tuosta valittaakaan, mutta kyllähän jo kolmantena peräkkäisenä päivänä sen kolmen tunnin kohdalla alkaa hiukan ottaa päähän kuunnella sitä. Mutta ehkä siis naapuri keittääkin pontikkaa :D
Jos on sotkeva lemmikki? Tai pahoja mielenterveyshäiriöitä yhdistettynä liialliseen vapaa-aikaan?
Imurilla saa tehtyä parhaat pontikat.
Itse imuroin päivittäin ja oletan että olet alakerran naapurini (kellonajat täsmäävät). Mulkkaat minua jokakerta etkä viitsi edes tervehtiä, joten tässäkö syy? Imuroin koska sisäilman kanssa ongelmia, lisäksi minulle se on terapeuttista että saan imuroida ja pitää kodin siistinä. Anteeksi, jatkan toimintaani vaikka se kuinka persettäsi kutittaisi :)
Vierailija kirjoitti:
Jos on sotkeva lemmikki? Tai pahoja mielenterveyshäiriöitä yhdistettynä liialliseen vapaa-aikaan?
Tietääkseni ei ole lemmikkiä. Nuo pari muuta sitten varmaan onkin. AP
Vierailija kirjoitti:
Itse imuroin päivittäin ja oletan että olet alakerran naapurini (kellonajat täsmäävät). Mulkkaat minua jokakerta etkä viitsi edes tervehtiä, joten tässäkö syy? Imuroin koska sisäilman kanssa ongelmia, lisäksi minulle se on terapeuttista että saan imuroida ja pitää kodin siistinä. Anteeksi, jatkan toimintaani vaikka se kuinka persettäsi kutittaisi :)
Asun ulkomailla, en usko, että sinä olet naapurini. Varsinkin kun kyseinen naapurini istuu tällä hetkellä tutkintavankeudessa. AP
Vierailija kirjoitti:
Mikä sisäilmaongelma poistuu imuroimalla..?
Vierailija kirjoitti:
Sisäilmaongelmat jatkuvat koska aiheutat ne ihan itse jatkuvalla imuroinnilla. Ei se imuri niin hyvin suodata etteikö pöly leijuisi ilmassa 12 h sen jälkeen. Siirry nihkeämoppaamiseen niin se pöly ei lennä ilmaan. Liiallinen imurointi kielii kyllä ongelmista päässä (se terapeuttisuus) tai tekemisen puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkseni ei ole lemmikkiä. Nuo pari muuta sitten varmaan onkin. AP
Oletko käynyt sen kotona vai mistä voit tietää, ettei ole lemmikkiä?
Vierailija kirjoitti:
Tais osua jotain arkaan paikkaan ku noin agressiivisesti piti reagoida...
Sokeritoukkaongelma? Jos ovat levinneet joka huoneeseen ja mm. jalkalstojen alta saattaa tulla niitä.
Vierailija kirjoitti:
Sokeritoukkaongelma? Jos ovat levinneet joka huoneeseen ja mm. jalkalstojen alta saattaa tulla niitä.
No niitä meidän talossa kyllä on, mutta ne taitaa tulla viemäristä tms. kosteista tiloista. Eivätkä kyllä lähde sillä, että yks imuroi kolme kertaa päivässä. AP
Viemäreistä joo tulevat yleensä, mutta voivat asustella myös esim. juuri listojen alla, jos on oikein paha ongelma ja on levinneet eri huoneisiin. Jos teillä kerran niitä on, niin luulenpa että imuroi niiden takia. Googlaa vaikka torjuntakonsteja. Yks on just ahkera imurointi, etenkin listojen ja jopa niiden irroittaminen + pyyhkiminen ja imuroiminen sekä hiustenkuivaajalla lämpötohotus. Menepä piruuttas vaikkapa sinäkin tekemään yllätystarkastuksia taskulampun kanssa vaatehuoneeseen, sohvan taakse, kirjahyllyn taakse ym.
Allergia ja pakko-oireet yhtä aikaa? Tai jos vaikka harrastaa jotain, josta syntyy silppua, purua tai pölyä? Tai imuroi ensin osan, sitten huilaa välillä ja jatkaa myöhemmin - jos ei siis selkeästi samoja alueita imuroi kummallakin kerralla? Esim. selkävaivan, jalkaongelman tms. takia osissa.