Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2 -vuotias oikani sai useita tikkejä otsaan. Kauhea haava ja silmä muurautunut verestä umpeen.

Vierailija
04.07.2008 |

Olin yläkerrassa imuroimassa enkä kuullut poikani itkua. Hurinan ohi kuulin jotain älämölöä ja kun laskeuduin portaita alas oli parketilla varmaan 100 veritiplua.

Olin aivan kauhuissani, että silmä on puhki, kun sieltä tuli ripsistä vetämällä hyhmää. Luulin että jotain sarveiskalvoa.

Kyllä oli kauheat sekunnit siivota naamaa ja katsoa missä alkulähde.

Nyt tulin sairaalasta jakäyn ylikierroksilla.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär istui lamaantuneena sohvalla ja halasi sohvalle nostettuja jalkojaan. Kysyin että mikset tullut kertomaan, tyttö oli vaan hiljaa. Tytöllä useita versioita tapahtuneesta nyt myöhemmin.

Saksia pelkään kun lapset niiden kanssa juoksevat ja hulluttelevat. Pahin skenaario oli että sakset puhkaissut silmän.

Yksityissairaalassa käytiin, ilman vakuutusta, 176 euroa. Ei tunnu missään verrattuna että olisi silmä mennyt. Raha on vain banaalia rahaa.

Vierailija
2/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulit heittämään minua kivellä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan ANNA lasten leikkiä saksilla??????

Siivoamisen ajaksi alakertaan/ ilman valvontaa ymmärrän ihan hyvin, mutta saksia en.

Vierailija
4/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun tulit heittämään minua kivellä.

ap

kun kerrot että saksia pelkäät kun lapset juoksevat ja hulluttelevat ne kädessään niin kyllä kauhistelen!!! 2 ja 4v. ei ole mitään asiaa juoksennella saksien kanssa! 4v. saa jo käyttää omikseenkin saksia, mutta tietää ja ymmärtää ettei niiden kanssa juosta eikä sohita.

Ja juu, en voi itsekään joka sekunti vahtia lapsia eli siitä en ala sulle "saarnaamaan".

Vierailija
5/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasinen pieni kokis-pullo käsiin. Koko naama veressä, otsaan tikkejä, mutta silmät ehjiinä onneksi!

Tätä ennen, vajaa 2-vuotiaana, ajoi mopollaan puutarhan laattakivetyksen neulanterävään reunaan, ja tikit otsaan. Eli kokemusta on =)

Seisoin molemmilla kerroilla ihan vieressä. Älä soimaa itseäsi. Ja vain kolhimalla ne pojat oppii. Soisi tietty, että kävisi mahdollisimman vähin vammoin...

Tikit jo haalentuneet, juuri ja juuri erottaa (poika nyt vajaa 4 v.)

Vierailija
6/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä 2 ja 4-vuotiaat leikkii keskenään, kun käyn toisessa kerroksessa tyhjentämässä pyykkikoneen ym. Ja kummasti ne löytää ne sakset, vaikka olen yrittänyt piilottaa ne niin moneen paikkaan. Meillä 4-vuotias oli saanut auki lääkekaapinkin, vaikka kaappi korkealla ja lukossa. Neiti on vaan sen verran fiksu, että oli osannut hakea avaimen piilosta, hakenut toisesta huoneesta tuolin ja vielä saanut kaapin lukon auki. Kun piti saada kissalaastari.. onneks ei käynyt pahemmin.

Vierailija
7/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu. Ja yhdelle imbelle tiedoksi: Ei niitä saksia tarvitse piilottaa- riittää, että siirtää ne niin korkealle, ettei lapset ulotu niihin. Vai piilotatko myös kaikki pesuaineet, lääkkeet yms...?

Vierailija
8/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikissa tuli mieleen että jos olisivat sakset mahdollisesti säilytyspaikasta löytäneet.

Eihän tälle palstalle voi kirjoittaa mitään, ilman että kuvaa koko tilanteen reunaehtoineen ja rajoituksineen, eri muuttujineen.

Analyysiä analyysin perään.

Oli tasan viimeinen kerta tämä palstailu. Kiitos lohduttajillle.

Vierailija
9/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapahtuu. Ja yhdelle imbelle tiedoksi: Ei niitä saksia tarvitse piilottaa- riittää, että siirtää ne niin korkealle, ettei lapset ulotu niihin. Vai piilotatko myös kaikki pesuaineet, lääkkeet yms...?

Meillä lapsi kiipesi jo puolitoistavuotiaana keittiön yläkaapeista hakemaan ruokaa heti kun silmä vältti, joten ylemmäksi en pysty enää laittamaan. Pesuaineet saa olla rauhassa siivouskaapissa ihan normaali korkeudella, koska lapsi ei ole niistä kiinnostunut.

Vierailija
10/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan kolmekerroksisessa talossa ja esikoinen raahattiin mukaan aina kun mentiin käymään toisessa kerroksessa. Nyt neljännen kanssa en enää jaksa. Siinä ajassa kun saan ne kaikki tajuamaan, että pitäisi mennä käymään toisessa kerroksessa, olisin jo yksinään juossut hoitamassa asian. Ja ne rappuset vasta vaarallisia on! Mun mielestä on paljon turvallisempaa jättää lapset toiseen kerrokseen, kuin kulkea kerroksia edestakaisin.

Vierailija
11/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä säikähtää. Oma villikkoni tippui pöydältä hieman alle 4-vuotiaana, koko naama veressä ja kaikki tuli suusta. Mitään ei kuitenkaan ollut tapahtunut hampaille tms. Ikenet vähän ruhjeilla. Oli lasten tapahtumassa ja jumppapaikassa, kun itse työskentelin keittiössä. Ohjaajia kaksi ja muita vanhempiakin ja silti näin kävi.

Näillä -lapset toisessa kerroksessa ja saksia - voi kamalaa- kommentoisin, että itse olen varmasti ihan vastuuton äiti, sillä lapsellani on ollut omat sakset 2-vuotiaasta lähtien. Tällä hetkellä 4,5-vuotiaalla taitaa olla 5-6 erilaiset sakset, joista osa kuviosaksia. Kaikki käden ulottuvilla hänen saatavillaan omassa huoneessaan. Yhtään saksivahinkoa ei ole tullut.

Meillä on myös 2-kerroksinen asunto. Lapsi ei ole aiemmin halunnut olla toisessa kerroksessa, jos muu perhe on toisessa. Nyt n. 4-vuotiaasta lähtien on ollut toisessa kerroksessa. Katsoo telkkaria olohuoneessa, kun itse teen hommia yläkerrassa tai askartelee yläkerrassa, kun itse olen alakerrassa keittiössä. Turvaportit poistettiin jo, kun lapsi oli noin 3-vuotias ja sen jälkeen hän on tullut ja mennyt portaissa oman mielensä mukaan. Ainoa porrasvahinko tapahtui kun lapsi oli hieman reilun vuoden. Menimme molemmat vanhemmat yläkertaan ja vaan jostain syystä unohdimme laittaa portin kiinni, lapsi konttaili ja pyöri yläkerran aulassa ja oli alkanut peruuttaa rappusiin. Meni muutaman rappusen masuliukua välitasanteelle ennenkuin kumpikaan reagoi. Onneksi siis mahallaan, ettei lähtenyt kävellen yrittämään. Ei ruhjeita.

Vierailija
12/12 |
04.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia.Tärkeintä että poika on hoidettu ja rupeaa paranemaan.Olet varmaan vieläkin shokissa..mulla poika joutu pahaan tapaturmaan ja sen jälkeen olin tosi ylikieroksilla pitkään pojan suhteen..pelkäsin mitä sattuu yms..mutta tärkeintä et poika nyt hoidettu=)