Vois lopettaa työnteon
Eli olen melkein 40-vuotias äiti, jolla lapsia koulussa ja päiväkodissa. Täysipäivätyössä ja naimisissa. Maksetaan korkeita päivähoitomaksua totta kai, veroprosentti samoin korkea. Kaverillani yhtä monta lasta, ei työssä viimeiseen 12 vuoteen. Sellainen koulutus, että heti pääsis töihin, jos menisi vaan. No ei mene. Yksinhuoltaja. Lasten päivähoito ilmainen, lapsi ilmaisessa ip-kerhossa ym. Hakee jatkuvasti tuettuja lomia ym., käyttää hyödykseen kaikkea ja kaikkia, mm. seurakunnan tukea. Selkä, joka ei kestä työntekoa, kestää kiertelyä kirppiksellä ja Stockalla. Asunto uskomaton sekasotku, vaikka lapset siis päivät hoidossa/koulussa. Mitään ei saa aikaan, paitsi noita tukijuttuja tehtailee. Jouluksikin lähtee täysihoitoon. Mä olen lomilla vain ne normipäivät, tänä vuonna vain yhden ylimääräisen. Välipäivät varmaan pitkää päivää vuodenvaihteen edellä. Lomaa mulla siis 30 päivää, joista 5 lauantaita. Eli siis tasan viisi viikkoa vuodessa. Mä maksan kaiken itse ja verot päälle. Hän saa kaiken ilmaiseksi. Jos menis töihin, ei näitä etuisuuksia saisi ja joutuisi jotain tekemäänkin. Miksei kukaan lääkäri sano, että diagnoosi on lorvikatarri ja eikun röihin? Miksei noita tuettuja juttuja valvota, ei voi olla niin, että yksi pääsee vuodessa vaikka kuinka moneen juttuun? Heikoimmat ei osaa edes hakea semmoisiin, vaikka tarvetta varmaan olisi. Elää voi näköjään kovin leppoisasti toisten rahoilla. No lapset jo häpee äitiään.