Miehen menot - olenko kohtuuton?
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kaksi vuotta.
Ongelma on tämä: Miehellä on erittäin tiivis kaveriporukka, jonka kanssa viettää aikaa. Heillä on yli yön kestäviä mökkireissuja joka toinen viikko, välillä joka viikko. Tehdään arkisin vuorotyötä, joten ei aina edes kunnolla ehditä nähdä toisiamme. Viikonloput olisivat sitä yhteistä aikaa, mutta mies painaa kavereiden kanssa mökille. En edes muista koska olisi viimeksi ollut viikonloppu, jolloin olisimme olleet yhdessä koko ajan.
Lapsellista kyllä, mutta olen ruvennut merkitsemään kalenteriin ylös noita miehen yön yli -reissuja, koska tuntuu että meillä on niin eri käsitykset niistä. Miehellä on ilmeisesti valikoiva muisti, koska omasta mielestään ei ole paljoa poissa kotoa. Mutta nyt kun katson kalenteria, on marraskuun saldo 3 mökkiviikonloppua ja nyt on taas lähdössä sinne.
Ollaan asiasta keskusteltu kunnolla viimeksi noin kuukausi sitten, jolloin sanoin miehelle, että haluaisin enemmän yhteistä aikaa ja musta ei tämä tunnu nyt hyvältä. Mies lupasi, että järjestetään toisillemme enemmän yhteistä aikaa, mutta käytännössä mikään ei ole muuttunut.
Mä en tiedä ollaanko me sitten vaan liian erilaisia. Ja olenko mä kohtuuton, kun "vaadin" miestä viettämään aikaa kanssani?
Niin ja ennenkuin kukaan kysyy: ei, minua ei kutsuta mukaan noille reissuille. Kaveriporukka on siis tosi tiivis ja juttuihin on vaikea päästä mukaan. Silloin harvoin kun olen heidän kanssaan iltaa viettänyt, ovat he jutelleet omia ns. "sisäpiirin" juttuja, jolloin keskusteluun osallistuminen ulkopuolisena on hankalaa.
Kommentit (29)
Riita poikki ja kompromissi. Mies puolittaa nuo menonsa ja sinä hyväksyt noin joka toisena viikonloppuna tapahtuvan mökkeilyn. Eri asia sitten, jos on joskus lapsia.
Miehiä on monenlaisia, itse vietän harvoin aikaa kavereiden kanssa joten mulla olisi aikaa panostaa suhteeseen.
Ei kannata yrittää muuttaa ketään, siitä ei seuraa kuin katkeruutta. Jos et hyväksy miestäsi tuolla tavalla, niin vaihda maisemaa. Mielestäni miehesi jatkuva meneminen kertoo hänen tärkeysjärjestyksestään jotain. Mieti, kun saatte tuohon lapsia! Ei ei ei, kannattaa miettiä kaksi kertaa.
Lähde vaikka väkisin baari-iltoja viettämään joka kerta, kun mies on mökkireissulla. Jos mies valittaa niistä, niin sano, että ethän sinä kovin usein ulkona käy.
Vierailija kirjoitti:
Riita poikki ja kompromissi. Mies puolittaa nuo menonsa ja sinä hyväksyt noin joka toisena viikonloppuna tapahtuvan mökkeilyn. Eri asia sitten, jos on joskus lapsia.
Jos ei mies nytkään näe ongelmaa, niin miten näkisi lasten myötä? Omat menot ovat selkeästi tärkeämmät miehelle. En ymmärrä miksi jatkaa suhdetta, jos toiveet ja odotukset eroavat näin paljon, eikä keskustelemalla ole saanut toista ymmärtämään; selkeästi miehellä ei ole tarvetta olla sinun kanssasi. Kannattaa etsiä joku jonka kanssa on samalla aaltopituudella ja joka todella haluaa *olla* kanssasi, äläkä nyt vain lapsia ala tuollaisen kanssa hankkia, olet käytännön yksinhuoltaja.
Nyt on miehellä sellaiset prioriteetit että ne kertovat parisuhdekypsyydestä aika paljon...
Toivottaavasti lapsia ei ole eikä tule tuollaisen teinipojan kanssa, koska tuollaista asennetta ei muuta edes perhe. Miehen kaveriporukka on pyhä ja menee kaiken edelle. Olin naimisissa tollaisen kanssa ja asia ei muuttunut miksikään edes lasten myötä.
Odottelet vaan hyllyllä, koska sinulle liikenisi aikaa, ja siitä pitää varmaan olla kiitollinenkin. Älä tuhlaa aikaasi tuollaiseen.
Ette sovi toisillenne. Mies ei arvosta seuraasi tarpeeksi.
Tuttuni on taistellut samasta asiasta jo mitä, 10 vuotta? Pari eroa ja paluuta yhteen. Nyt tekivät vauvankin siihen ja arvaan, että se oli yritys pelastaa suhde. Tuskin ovat enää vuoden parin päästä yhdessä. Ei kummassakaan mitään vikaa varsinaisesti ole, arvostavat vaan eri asioita.
No miehesi viihtyy paremmin kavereidensa kanssa kuin sinun. Ehkä sä olet sitten tylsää seuraa, tai miehesi mielikuva parisuhteesta on vain erilainen kuin sinulla. Hyväksy se tai lopeta suhde, ei kai tossa muuta voi. Toki voisit kokeilla jotain uutta: Ehdota vaikka Tallinna-viikonloppua tai raveja tai ihan mitä vaan.
Hankkikaa yhteinen kalenteri jääkaapin oveen, löytyy kaupoista nimellä perhekalenteri, siis joku tämmöinen:
http://kauppa.polkkajam.com/tuotekuvat/550x550/polkka_jam_perhekalenter…
tai
https://z2.adlibris.com/35/98026206-d98c-4801-9ea3-1d89827e7968.jpg?wid…
Siihen kirjoitetaan ylimpään riviin kaikkien perheenjäsenten nimet ja siihen alle sitten ko. henkilön menot. Jos teitä on vain kaksi, niin laittaisin esim. Liisa Mikko Yhteiset Muut eli teidän omat menonne, yhteiset menot ja Muut-sarakkeeseen vaikka sukulaisten juhlapäivät ja muut muistettavat jutut.
On meinaan aika paljon helpompi suunnitella ja tulee kysyttyä kumppanilta, että onko ok jos menen tuolloin ja tuolloin. Kalenteriin voitte varata sitä yhteistäkin aikaa. Kokeilkaa ainakin, ei tuollainen kalenteri paljon maksa.
Mun miehen kaverilla on sama meininki. Muuttivat tyttöystävän (23 v) kanssa yhteen viime kuussa, kaverimies siis 27 v. Ei tunnu _ikinä_ olevan kotona iltaisin (kertoo miten oli maanantaina kaverin X kanssa, tiistaina Y:llä, huomenna menee leffaan Z:n ja X:n kanssa, viikonloppuna mökille porukalla H), meilläkin istuu säännöllisesti vähintään kerran viikossa, joskus jopa kahdesti, yömyöhään. Ikinä ei ota tyttöystävää mukaan (vaikka se olisi minulle ihan ok ja me voitaisiin vaikka porukalla pelailla jotain, kokkailla iltapalaa...). Sitten taas, tuohan on ihan ok, jos tyttis on samaa mieltä. Itse en tykkäisi että mun lähes kolmekymppinen mies luuhaisi kavereilla kaiken vapaa-aikansa, kyllä meidän parisuhdekin vaatii aikaa. Yhdessä voidaan mennä, mutta aika kurjalta tuntuisi itse viettää aikaa yksin, kun mies huitelee missä huitelee.
Tosin, ethän sinä voi aikuista miestä kieltää. Jos hänelle 4 viikonloppua kuusta (eli jokainen!?) on ok viettää kaveriporukalla mökillä, niin... Mulle se olisi hei hei ja muistellaan hyvällä.
No hui. Olet jalkarätti. Mahdatko myös tehdä kaikki kotityöt, pestä mökkipyykit ja laittaa kiltisti ruokaa, kun mies palailee kotiin?
Mulla oli aikoinaan noin huono itsetunto, mutta ei ole enää. Elämä on elämisen arvoista tasa-arvoisen kumppanin kanssa! Valkkaa itsellesi oikea ja sinua arvostava mies. Tai sitten vaikka nainen.
Vierailija kirjoitti:
Toki voisit kokeilla jotain uutta: Ehdota vaikka Tallinna-viikonloppua tai raveja tai ihan mitä vaan.
Eikä, ihan paras ehdotus! :D Mä haluun mennä raveihin, oon viimeksi lapsena ollut ja se jos mikä oli jännittävää kun saatiin laittaa pikkurahoja ravihevosille. :D Toivottavasti mies suostuu tai jos en kerrokaan mihin mennään, vaan ihan yllärinä vien sen... :D
(Vai tarkoititko reivejä? Älä sano että tarkoitit...)
Tuo kompromissi ehdotus kuulosti hyvälle. Mutta jos ei suostu niin parempi erota nyt kuin jäädä aina kaveriporukan jälkeen. Itse ole naimisissa miehen kanssa joka ekat 10 vuotta kävi vain piipahtamassa kotona. Sinne meni nekin vuodet. Mulla on ihan omat juttuni, enkä niihin miestä halua mukaan. Osat on vaihtuneet eikä se tunnu miellyttävän miestä ollenkaan. Eikä jaksa kiinnosta muakaan.
Mulle ainakin on parisuhteessa tärkeää että mies haluaa viettää aikaa mun kanssa. Siis että nimenomaan haluaa eikä vain velvollisuudentunnosta vietä. Tottakai pitää olla niitä omiakin juttuja mutta mä haluan suoraan sanoen olla se tärkein. En voisi kuvitella eläväni sellaisen ihmisen kanssa joka ei halua mun seurassa olla tai sellaisen jonka seurassa mä en halua olla.
Täälläpä on ehditty jo minunkin puolestani vastata, eli mies ei kuulosta kypsältä parisuhteeseen tai sitten hänen toivomansa parisuhde on hyvin erilainen kuin sinun, arvostatte eri asioita.
Melko samanlaisessa suhteessa olleena sain lopulta selitettyä tuntemukseni miehelle niin, että hän mielestäni yhtäkkiä ymmärsi, miltä tilanne on näyttänyt minun silmissäni. Hän alkoi viettää enemmän aikaa kanssani ja olla kotosalla, kävi tietysti usein kavereidenkin kanssa liikkeellä, mutta käytös muuttui huomattavasti, meillä oli mielestäni todella mukavaa ja olimme läheisempiä kuin koskaan aiemmin.
Aina riitojen aikana hän kuitenkin nosti esiin sen, kuinka hänellä ei pian ole enää lainkaan kavereita ja elämää, kun hänen on nyt _pakko_ viettää _kaikki_ illat kotona kanssani. Onneksi suhde sitten päättyi, tätä kulta-aikaa ehtikin kestää puolisen vuotta ennen eroa.
Et ole kohtuuton, mutta toisen muuttaminen on lähes mahdotonta. Koita kompromissia vielä, toki on hankalaa jos mies on päättänyt että hänellä on valikoiva muisti. Valitettavasti en usko ketään joka väittää että sellainen oikeasti on, tuntuu aina niin kätevältä tekosyyltä olla piittaamaton muiden tunteista. :c
Et missään tapauksessa ole kohtuuton, se on tärkeä tiedostaa varsinkin jos mies sellaista väittää. Tottakai parisuhteessa on tarkoitus viettää aikaa yhdessäkin, miten sitä muuten voi olla muuta kuin kämppiksiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei mies nytkään näe ongelmaa, niin miten näkisi lasten myötä? Omat menot ovat selkeästi tärkeämmät miehelle. En ymmärrä miksi jatkaa suhdetta, jos toiveet ja odotukset eroavat näin paljon, eikä keskustelemalla ole saanut toista ymmärtämään; selkeästi miehellä ei ole tarvetta olla sinun kanssasi. Kannattaa etsiä joku jonka kanssa on samalla aaltopituudella ja joka todella haluaa *olla* kanssasi, äläkä nyt vain lapsia ala tuollaisen kanssa hankkia, olet käytännön yksinhuoltaja.
No onhan omat lapset tärkeämpiä kuin tyttis joka on aikuinen ja osaa olla yksinkin.
Naiset haluaa omistaa miehen?
T. Japi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan omat lapset tärkeämpiä kuin tyttis joka on aikuinen ja osaa olla yksinkin.
Naiset haluaa omistaa miehen?T. Japi
Japi, oman tiensä kulkija, pienestä ja idyllisestä merenrantakaupungista? :)
Jos miehesi ei muutu niin anna olla, niele ja hyväksy tai jos et itse pysty niin "kävele pois".
Tiedät varmaan itsekin mitä siitä seuraa kun yrität laittaa miestäsi "talutushihnaan...