Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen menot - olenko kohtuuton?

Vierailija
24.11.2016 |

Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä kaksi vuotta.

Ongelma on tämä: Miehellä on erittäin tiivis kaveriporukka, jonka kanssa viettää aikaa. Heillä on yli yön kestäviä mökkireissuja joka toinen viikko, välillä joka viikko. Tehdään arkisin vuorotyötä, joten ei aina edes kunnolla ehditä nähdä toisiamme. Viikonloput olisivat sitä yhteistä aikaa, mutta mies painaa kavereiden kanssa mökille. En edes muista koska olisi viimeksi ollut viikonloppu, jolloin olisimme olleet yhdessä koko ajan.

Lapsellista kyllä, mutta olen ruvennut merkitsemään kalenteriin ylös noita miehen yön yli -reissuja, koska tuntuu että meillä on niin eri käsitykset niistä. Miehellä on ilmeisesti valikoiva muisti, koska omasta mielestään ei ole paljoa poissa kotoa. Mutta nyt kun katson kalenteria, on marraskuun saldo 3 mökkiviikonloppua ja nyt on taas lähdössä sinne.

Ollaan asiasta keskusteltu kunnolla viimeksi noin kuukausi sitten, jolloin sanoin miehelle, että haluaisin enemmän yhteistä aikaa ja musta ei tämä tunnu nyt hyvältä. Mies lupasi, että järjestetään toisillemme enemmän yhteistä aikaa, mutta käytännössä mikään ei ole muuttunut.

Mä en tiedä ollaanko me sitten vaan liian erilaisia. Ja olenko mä kohtuuton, kun "vaadin" miestä viettämään aikaa kanssani?

Niin ja ennenkuin kukaan kysyy: ei, minua ei kutsuta mukaan noille reissuille. Kaveriporukka on siis tosi tiivis ja juttuihin on vaikea päästä mukaan. Silloin harvoin kun olen heidän kanssaan iltaa viettänyt, ovat he jutelleet omia ns. "sisäpiirin" juttuja, jolloin keskusteluun osallistuminen ulkopuolisena on hankalaa.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kaveriporukka miten tiivis tahansa, kyllä siihen uusi ihminen pääsee mukaan, jos aikaa vietetään joka viikonloppu. Esimerkiksi kuukauden tai kahden jälkeen pitäisi iso osa sisäpiirijutuista olla jo selitetty: olettaen, että poikakaveri tai kaveriporukka haluaisi sinut mukaan ottaa. Käytännössä, jos kaveriporukka on poikakaverille niin tärkeä, täytyy joko sinun päästä kaveriporukkaan mukaan, tai tyttöystävän pitää löytyä sieltä kaveriporukan sisältä.

Onko kyse viiden vai 20 henegn kaveriporukasta? Onko kaveriporukassa molempia sukupuolia ja onko siellä paljon keskinäisiä pariskuntia tai sinkkuja? Oletko varma, että kaveriporukassa ei ole esimerkiksi jotakuta miehen saavuttamatonta ihastusta, joka on myös parisuhteessa, tai että hän ei ihan avoimesti petä sinua kaveriporukassaan jonkun toisen kanssa?

Joka tapauksessa poikakaverin pitää haluta viettää aikaa kanssasi. Jos pakolla tai kompromissisopimuksilla yrität vähentää hänen kaveriaikaansa, tulee hän vain katkeraksi ja syyttää sinua aiheesta. Jos taas hän ei halua viettää aikaa kanssasi, kannattaa ehkä etsiä joku sellainen mies, joka haluaa.

Vierailija
22/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mies viettäisi aikaa seurassasi, jos haluaisi. Ei näytä siltä, että haluaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki voisit kokeilla jotain uutta: Ehdota vaikka Tallinna-viikonloppua tai raveja tai ihan mitä vaan.

Eikä, ihan paras ehdotus! :D Mä haluun mennä raveihin, oon viimeksi lapsena ollut ja se jos mikä oli jännittävää kun saatiin laittaa pikkurahoja ravihevosille. :D Toivottavasti mies suostuu tai jos en kerrokaan mihin mennään, vaan ihan yllärinä vien sen... :D

(Vai tarkoititko reivejä? Älä sano että tarkoitit...)

Ei, kyllä mä ihan niitä "hevosten juoksukilpailuja" tarkoitin. Tuli mieleen siitä, kun mun miehellä on kanssa reilusti menoja (alkusyksystä loppukevääseen lätkätreenit, kesällä varjoliito, koko syksyn hirvestys....) aika vähän on sellaisia yhteisiä viikonloppuja. Sit älysin, että mieheni on yhtä utelias kuin minäkin uusien asioiden suhteen. Jos mulla ei ole mitään "erityistä" viikonlopuksi, mies harrastaa omiaan. Mutta kun oon alkanut ehdottaa, että mentäiskö käymään raveissa, rompetorilla, Karjala-turnauksessa, on miehen omat menot jääneet vähemmälle. Olen saanut seuraa myös mm. koiranäyttelyyn, antiikkimessuille yms. Ja sinne Tallinnan kylpyläviikonloppuun myös.

Vierailija
24/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat itsestäsi helposti tyrannin kuvan miehellesi, joka kieltää hauskanpidon. Älä yritä kontrolloida toisen aikuisen tekemisiä. Kaikki pitäisi tapahtua omasta tahdosta eikä väkisin.

Vierailija
25/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riita poikki ja kompromissi. Mies puolittaa nuo menonsa ja sinä hyväksyt noin joka toisena viikonloppuna tapahtuvan mökkeilyn. Eri asia sitten, jos on joskus lapsia.

Jos ei mies nytkään näe ongelmaa, niin miten näkisi lasten myötä? Omat menot ovat selkeästi tärkeämmät miehelle. En ymmärrä miksi jatkaa suhdetta, jos toiveet ja odotukset eroavat näin paljon, eikä keskustelemalla ole saanut toista ymmärtämään; selkeästi miehellä ei ole tarvetta olla sinun kanssasi. Kannattaa etsiä joku jonka kanssa on samalla aaltopituudella ja joka todella haluaa *olla* kanssasi, äläkä nyt vain lapsia ala tuollaisen kanssa hankkia, olet käytännön yksinhuoltaja.

No onhan omat lapset tärkeämpiä kuin tyttis joka on aikuinen ja osaa olla yksinkin.

Naiset haluaa omistaa miehen?

T. Japi

Kyllä, näitä miehiähän näkee paljon, jotka ennen lapsia viettävät kaiken vapaa-aikansa kavereiden kanssa "mökkeillen" ja lasten tultua viettävätkin aikansa perheen kanssa. 

Vierailija
26/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tule ikinä olemaan miehelleni tärkein. Ensimmäisenä hänellä on harrastus; musiikki. Soittaa monia eri instrumentteja ja monissa eri kokoonpanoissa. Tätä en voi muuttaa, enkä halua. Musiikki on miehelleni se henkireikä kun ahdistaa, se asia johon purkaa tunteet ja jonka parissa rentoutua. Ilman tätä piirrettä hän ei olisi enää se sama mies kenen kanssa aloin seurustelemaan. Ikävä kyllä lieveilmiönä tulevat nämä soittokaverit. Kaikki miehiä, eli sinänsä en epäile mitään vilunkipeliä. Soittokaverit vain meinasivat olla jatkuvasti tärkeämpiä kuin minä, koska ilman heitä musiikin harrastaminen rajoittuisi yksin soitteluun. Onneksi nyt on löytynyt sellainen porukka, johon soittajien puolisotkin ovat tervetulleita ja mies aina ruinaa mukaansa jos on jotakin soittoporukan menoa, johon puolisotkin voivat osallistua. Toki sitten on näitä "omalla porukalla" järjestettäviä juttuja myös.

Myös muut kaverit ovat miehelle tärkeitä, hän on huono vain istumaan kotona rauhassa, aina pitäisi olla jotain tekemistä ja aktiviteettia. Meillä onkin melko pitkälti sellainen sanaton sopimus, että viikolla mies on illat kotona, ja viikonloppuna päivät. Iltaisin sitten viikonloppuna saattaa lähteä johonkin naapuriin kaverinsa luokse iltaa istumaan, tai joskus istuvat meillä. Lasta en tähän tilanteeseen tekisi, tiedän että olisin käytännössä yksinhuoltaja, myös silloin kun mies olisi kotona. En tosin tekisi lasta muutenkaan kenenkään muunkaan kanssa, joten homma meillä toimii, en koe uhraavani mitään. Kannattaa kuitenkin oikeasti miettiä mitä sinä haluat suhteelta. Et voi oikeasti muuttaa muita kuin itseäsi, ja silloinkin kannattaa miettiä aiheuttaako mahdollinen muutos sinussa myöhemmin katkeruutta. Niin suuret uhraukset harvoin kannattavat parisuhteessa. Miestä jos yrität väkisin muuttaa, voi muutosta tapahtua, mutta vain hetkeksi. Tai miehestä tulee katkera ja suhteenne kaatuu lopulta siihen. Kukaan muu ei voi vastata siihen mitä pitäisi tehdä kuin sinä itse.

Vierailija
27/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toihan on miehelle ihan täydellinen tilanne: sekä sinkkuelämän (viikonloppureissut kaljanottoineen kavereiden kanssa) että seurustelun parhaat puolet (emäntä kotona, joka laittaa sapuskaa, pesee kalsarit ja antaa pesää) yhdessä paketissa. 

Joko keskustelet miehen kanssa, että tarttis vissiin tehdä jotain, tai nielet sovinnolla etkä sano mitään, tai sanot heippa. Veikkaan, että vimoseen vaihtoehtoon päädyt eniveis, mutta kannattaahan sitä noita muitakin kokeilla, jos on aikaa.

Vierailija
28/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä. Ei mua siis haittaa, että mies viettää aikaa ystäviensä kanssa, enkä halua kahlita häntä kotiin. Mutta tuota määrää pohdin.. Eihän tuohon kukaan puolestani voi vastata, mutta mielestäni tuntuu pahalta, että mies on lähestulkoon joka viikonloppu poissa kotoa. Haluaisin tehdä asioita enemmän yhdessä ja välillä vaan viettää olisi mukava viettää koti-iltaakin.  Mutta mies lähtee heti kavereiden kanssa, jos meillä ei ole mitään suunnitelmia tai menoa. Mies saattaa välillä lähteä mökille, vaikka meillä olisi jotain suunniteltunakin. Tai vähintään sitten niin, että teemme yhdessä jotain kivaa, mistä oli sovittu ja tämän jälkeen mies kiiruhtaa kavereiden kanssa mökille. Jolloin itselle tulee sellainen olo, että pitää kiirehtiä sen meidän yhteisen aktiviteetin kanssa, jotta mies ehtii mökille ajoissa. :/

En tiedä. Ollaan kai liian erilaisia, eikä oikein kumpikaan voi tämän asian suhteen itseään muuttaa. Mies haluaa viettää aikaa ystävien kanssa ja mä haluaisin, että me vietettäisiin aikaa enemmän yhdessä.

Vierailija
29/29 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vietät valtaosan ajasta yksin ja mitä ilmeisimmin olet miehelle lähinnä siivooja ja ruoanlaittaja, niin suosittelen fiksumman ja aikuisemman miehen etsimistä.

Tuollaisenko parisuhteen sinä halusit?