Onko minulla työntekijänä oikeus kieltäytyä
Työyhteisön "luokkakuvasta" joka tulee nettiin? En halua julkisesti naamaani esille. Työmme ei edes edellytä että pitäisi olla esille kaikille mutta nyt joku nero sai idean että tällä tavalla tulemme lähemmäs "asiakkaita ja yhteistyö tahoja"
Kommentit (23)
Voit kyllä kieltäytyä. Työnantajalla on oikeus laittaa nettiin sivustolleen esim. nimesi, tittelisi ja työyhteystietosi, siis sähköposti ja puhelinnumero. Kuvan laitosta voi kieltäytyä, paitsi jos sillä olisi jostain syystä erityistä merkitystä. Tiesitkö, että myös luokanopettaja voi kieltäytyä koulukuvauksesta? Itse olen vääntänyt tästä kuvauksesta työyhteisössä useampaan kertaan. En kerta kaikkiaan suostu mihinkään kuviin, saati sitten netissä julkaistaviin. Ja nimilapussa on työnkuvaus ja etunimi.
Ja ennen kuin joku urputtaa: Vuosia kestänyt vainoaminen on opettanut minut varjelemaan yksityisyyttäni lähes maanisesti.
Minulla ainakin on ollut oikeus kieltäytyä, sillä se voisi vaikuttaa turvallisuuteeni vainoavan narsisti-exän vuoksi. Uskon että sinuakin ymmärretään kun et vain halua osallistua kuvaukseen.