Mies ihastui puoli vuotta sitten toiseen enkä halua miestäni enää seksuaalisesti
Kysymys oli siis ihastuksesta. Fyysistä pettämistä ei tapahtunut. Ihastusta jatkui kuukauden ajan. Tämän ajanjakson aikana mies valehteli ja salaili minulta asioita. Lisäksi on paljastunut, että mies on valehdellut minulle myös parisuhteen muissa vaiheissa. Olemme olleet yhdessä kohta 10 vuotta. Meillä on myös yhteisiä lapsia.
Ongelma on se, että mies ahdistaa ja ärsyttää minua jatkuvasti, enkä koe häneen enää minkäänlaista seksuaalista halua. Ennen meidän seksielämä oli todella hyvä. Mies tekee kaikkensa, jotta tämä liitto pelastuisi, mutta pelkään, että tämä liitto ei enää tästä parannu.
Olisiko jotain apukeinoja? Vai onko ero ainut vaihtoehto? Parisuhdeterapiassa olemme käyneet, mutta olemme mieheni kanssa todenneet, että siitä ei ole ollut mitään apua
Kommentit (44)
Mene yksilöterapiaan. Itse olen ollut melkein identtisessä tilanteessa ja loppupeleissä minua auttoi tuo ja aika. Kävimme miehen kanssa pariterapiassa ja se auttoi meidän parisuhdetilanteeseen ja siihen että saatiin käsiteltyä asioita väliltämme. Mies muutenkin teki kaikkensa osoittaakseen että katui asioita todella paljon. Silti asia oli hirveä mörkö päässäni ja tajusin, että suurin ongelma oli minun.
En voinut mieheltäni vaatia enempää kuin mitä hän oli jo tehnyt, meidän välinen suhde oli hyvä ja pettämiseen liittyvät ja johtaneet asiat oli perinpohjin käsitelty ja silti velloin niissä negatiivisissa tunteissa. En kuitenkaan halunnut erota ja menin käsittelemään asioita yksilöterapiaan. Se selkiytti asioita ja sen lisäksi laitoin itselleni aikarajan, että jos ei puolen vuoden päästä helpota, niin sitten alan harkita eroa todella. Sen lisäksi tein tietoisen päätöksen, että en enää ryve näissä ajatuksissa. Että asiaa oli käsitelty paljon monelta kantilta monen kuukauden ajan ja että nyt riittää. Ohjaan tietoisesti ajatukset muualle kun ahdistus asiaa kohtaan meinaa nousta. Nämä auttoivat ja nykyään tilanne on hyvä.
Miksi mies kertoi asiasta naiselle? Ellei hän kumppaninsa tuntien juuri halunnut tätä draamaa ja nyt vain tyynenä odottelee, että nainen häippäsee...