Mies ihastui puoli vuotta sitten toiseen enkä halua miestäni enää seksuaalisesti
Kysymys oli siis ihastuksesta. Fyysistä pettämistä ei tapahtunut. Ihastusta jatkui kuukauden ajan. Tämän ajanjakson aikana mies valehteli ja salaili minulta asioita. Lisäksi on paljastunut, että mies on valehdellut minulle myös parisuhteen muissa vaiheissa. Olemme olleet yhdessä kohta 10 vuotta. Meillä on myös yhteisiä lapsia.
Ongelma on se, että mies ahdistaa ja ärsyttää minua jatkuvasti, enkä koe häneen enää minkäänlaista seksuaalista halua. Ennen meidän seksielämä oli todella hyvä. Mies tekee kaikkensa, jotta tämä liitto pelastuisi, mutta pelkään, että tämä liitto ei enää tästä parannu.
Olisiko jotain apukeinoja? Vai onko ero ainut vaihtoehto? Parisuhdeterapiassa olemme käyneet, mutta olemme mieheni kanssa todenneet, että siitä ei ole ollut mitään apua
Kommentit (44)
Mistä tietää roikkuneensa AV:lla liian kauan? Siitä kun tunnistaa aloituksen provoksi siitä, että sama ketju ollut täällä pari viikkoa sitten.
Luottamusta on vaikeaa palauttaa täysin. Kokenut sen
Miten se ihastus ilmeni? Eihän tuossa sitten mitään pahaa lie tapahtuneen jos ajatuksissaan ihastui.
Ei ollut pelkissä ajatuksissa vaan tunnusti tunteensa myös tuolle ihastuksen kohteelle. Halusi kertoa ihastuksen kohteelle, jotta pääsee asiasta helpommin yli. Niin ainakin minulle väitti ja uskon kyllä miestäni.
ap
Olipa ponneton ihastus, kesi vain kuukauden ja sä pilaat elämäsi sen vuoksi? Mun ihastus on kestänyt jo 10v...
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut pelkissä ajatuksissa vaan tunnusti tunteensa myös tuolle ihastuksen kohteelle. Halusi kertoa ihastuksen kohteelle, jotta pääsee asiasta helpommin yli. Niin ainakin minulle väitti ja uskon kyllä miestäni.
ap
Minusta hän on toiminut muuten ihan ok:sti, mutta tuo sinulle valehteleminen on ikävä juttu ja on ymmärrettävää että tunnet itsesi petetyksi. Et ollutkaan sellaisen miehen kanssa, jollaisena hän on esiintynyt. Tuosta tilanteesta on kuitenkin mahdollista päästä yli ja se voi johtaa jopa aiempaa suurempaan rakkauteen, jos saatte asian käsiteltyä välillänne.
Pariterapia voisi auttaa alkuun siinä käsittelyssä.
Niin miten siitä asiasta voi päästä yli? Minulla alkaa olla keinot loppu. Tuntuu, että kaikki on kokeiltu.
Pariterapiasta ei tosiaan ole ollut apua.
ap
Syökää perunamuusia ja tölkkilihapullia ja miettikää asiaa täydellä vatsalla 😃
ollaan mietitty asiaa myös täydellä vatsalla.. ja vähemmän täydellä...ja virkeänä ja vähemmän virkeänä..
En usko että miettimällä paranee. Pitäisi olla jotain tekoja, mutta millaisia?
ap
Aika. Se siihen auttaa, jos auttaa. Ja se ettei miehes perseile enempiä. Meillä loppuu avioliitto, ja se varmaan auttaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Niin miten siitä asiasta voi päästä yli? Minulla alkaa olla keinot loppu. Tuntuu, että kaikki on kokeiltu.
Pariterapiasta ei tosiaan ole ollut apua.
ap
Oletko nyt ihan tosissasi? Tuollainen show ja parku yhden vaivaisen ihastumisen takia?! Suurin osa ihmisistä ihastuu muihin avioliittonsa/pitkän parisuhteen aikana, se on ihan normaalia! Epänormaalia on tuo sinun ylireagointisi asiaan. Ilmeisesti parisuhteessa hiertää nyt vähän isommat asiat todellisuudessa? Kokeilkaa toista parisuhdeterapeuttia. Tai jos pääongelma on sinun oma "ylinpääsemisesi", niin harkitse yksin terapiaan menemistä. Ulkopuolisena ainakin vaikuttaa siltä, että pääongelma ei ole miehesi ihastus vaan sinun sisäiset kriisisi.
Mulle jäisi tuo asia kyllä ikuisiksi ajoiksi mieleen. En usko, että itse haluaisin mitään uudelleen lämmiteltyä. Uskoako vai ei? Ontto tunne, kun ei tiedä toisen ajatuksia. On ihan eri asia yrittää uutta alkua, vaikka kuinka haluaisi, mutta tunteitaan ei voi määräillä. Pitkä aika ja paljon töitä, mutta lopputuloksesta ei takuuta. Jaksaakko? Uskoako?
Miten pitkään kannattaa katsella? Jos vielä puolen vuoden päästä on paskat filiikset niin sitten ero?
ap
Mielestäni ap sinun täytyisi olla miehellesi armollisempi. Voitko käsi sydämellä vannoa olleesi miehellesi AINA TÄYSiN 100 % rehellinen?
Tuo on kurja tilanne ja johtaa helposti siihen, että jos haluttomuutesi jatkuu tarpeeksi pitkään, myös mies menettää kiinnostuksensa sinuun. Saattaa myös jättää sinut.
Voi hyvinkin jättää. Ja sillehän en mitään voi. Ehkä jopa välillä toivon, että mies tekisi jonkun ratkaisun, ettie vastuu jäisi kokonaan minulle. Mies on ärsyttävän passiivinen.
Haluttomuuteni nyt vaan on tosi asia, enkä halua harrastaa seksiä vastentahtoisesti.
ap
Vielä voit antaa aikaa.. Jos se kipinä vielä sieltä löytyisi. Mutta tavallaan mies kuitenkin on henkisesti pettänyt ja vielä jutellut ihastuksensa kanssa asiasta (olen itse kokenut saman) joten tottakai sinun on vaikea päästä siitä yli. Ja on aivan mahdollistan että lakkasit rakastamasta.. Itse olen tämän reilun puolen vuoden aikana kun sain tietää miehen ihastuksesta ja viestittelystä, käynyt läpi kaikki mahdolliset tunteet. Kuukausi sitten ihastuin itsekin ja luulin että lakkasin rakastamasta miestäni. Mutta onneksi niin ei ollut, rakkauden tunne on taas takaisin, ihanaa seksiäkin on ollut ja olen onnellinen.
Aika näyttää miten teillä.. Ehkä voisi olla parempi olla yrittämättä niin paljon jos kaikki on jo kokeiltu. Keskity muihin asioihin joksikin aikaa..
Minusta tunteiden kertominen toiselle on jo pettämistä!
Vierailija kirjoitti:
Mulle jäisi tuo asia kyllä ikuisiksi ajoiksi mieleen. En usko, että itse haluaisin mitään uudelleen lämmiteltyä. Uskoako vai ei? Ontto tunne, kun ei tiedä toisen ajatuksia. On ihan eri asia yrittää uutta alkua, vaikka kuinka haluaisi, mutta tunteitaan ei voi määräillä. Pitkä aika ja paljon töitä, mutta lopputuloksesta ei takuuta. Jaksaakko? Uskoako?
Ei helvata mikä asenne! Eihän elämässä ole mistään takuuta, mutta kun aloittaja kertoi että lapsiakin on, niin olisi aika kohtuutonta jättää yrittämättä kuukauden pikku ihastuksen jälkeen. Kaikille tulee tuollaisia ihastumisia vääjäämättä vuosien saatossa.
Aina joku huutaa provoa. Aina tulee uusia ja uusia vastaavia tilanteita, joten en usko provoksi.
Itselläni lähes vastaavasta jo pidemmän aikaa. Seksi ei ole loppunut, mutta luottamus ei näytä tulevan takaisin. Mieli ailahtelee ja välillä on tosi raskasta. En tiedä muuttuuko tilanne miksikään enkä tiedä kauanko jaksan tilannetta. Eroaminen tuntuu hankalalta, koska tunteita edelleen on.
Jätä se pelle.