Mikä on mielestäsi hyvä pyykinpesuaine?
Kun otetaan huomioon puhdistusteho, hinta, riittoisuus, tuoksu ja mitä muuta voisi arvioida. Mikä on sinun suosikkisi ja miksi? Jauhe vai nestemäinen?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko myös nestemäisissä pesuaineissa zeoliittia ja/tai fosfaattia?
ap
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2004/09/09/pesuaineet-voivat-rikkoa-pesuko…
Kiitos. ap
Vierailija kirjoitti:
Onko myös nestemäisissä pesuaineissa zeoliittia ja/tai fosfaattia?
ap
Voipi olla.
Vierailija kirjoitti:
Iisi pyykinpesuneste kaikelle pyykille 1,5l tonkka maksaa noin 3 euroa, tuoksu hyvä, saa ainakin tokmanneilta. Toinen hyvä on vaaleanpunainen tai oranssi nestemäinen Surf.
Eksyin tähän keskusteluun, kun googlettelin tuota Iisin Kaikelle pyykille pesuainetta, on ilmeisesti loppunut sen tuotanto. :( Harmi, tykkäsin kovasti.
Erisanin pyykinpesuneste on meillä käytössä, eikä ole ollut valittamista. Käy kaikelle pyykille, on hajusteeton, löytyy allergia- ja astmaliiton merkki, avainlippumerkki ja on 99 % nopeasti biohajoavaa.
Omo nestemäinen tummille vaatteille tarkoitettu.
Pesee hyvin ja äärimmäisen hento tuoksu.
Methodin vihreä tai punainen pullo.
Mieto, lempeä tuoksu. Omoissa sun muissa tahtoo olla olla aina epämiellyttävä, kitkerä haju.
Ostin viimeksi Lidlistä sitä nestemäistä pesuainetta, joka todettiin Kuluttaja-lehden testissä parhaaksi. En vain muista nimeä. Hajusteeton pesuaine siis kyseessä. Itse on vaikea arvioida, mikä pesuaine on oikeasti parempi kuin joku toinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tykästynyt pyykkäämään pesupähkinöillä 😄
Kokeilin joskus pesupähkinäjauhetta, mutta se ei toiminut ollenkaan. Kokonaisista pähkinöistä en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Ostin viimeksi Lidlistä sitä nestemäistä pesuainetta, joka todettiin Kuluttaja-lehden testissä parhaaksi. En vain muista nimeä. Hajusteeton pesuaine siis kyseessä. Itse on vaikea arvioida, mikä pesuaine on oikeasti parempi kuin joku toinen.
Siis Formil sensitive color care.
Rainbow Sensitive color hajusteeton pesujauhe. Ei sisällä zeoliittia eikä valkaisuainetta. 750 g maksaa noin 2 euroa.
Lumme Pioni. Ihana tuoksu. Lumme-merkillä on myös tuoksutonta.
Rainbow sentitive colour ja Serto colour.
Omon käyttäjät haisevat pahalta.
No eipä näistä vastauksista tule hullua hurskaammaksi. Jokainen mainostaa eri merkkiä ilman sen suurempia perusteita.
Itse pesen tällä hetkellä Omolla sekä valko- että kirjopyykit. Ihan ok pesutulos, mutta ei mitään wow-efektiä mihinkään suuntaan. Olisi kiva löytää pesuaine, joka OIKEASTI tekisi esim. valkoisista t-paidoista valkoisia. Yhtä keltaisina pysyvät valkeat kaikilla pesuaineilla. Olen kokeillut Omon lisäksi ainakin Sertoa, Perlanaa, Neutralia, Arielia, Pirkan pesuaineita ja Tokmannin hajustehirvityksiä (never again).
Täysin hajusteettomista en pidä, koska pyykkien pitää tuoksua joltain.... ei kuitenkaan niin, että taju lähtee (yleensä halpaketjujen omat halpismerkit ovat näitä, joiden tuoksu aiheuttaa päänsärkyä). En käytä myöskään huuhteluaineita.
Vanish Oxi Action -jauhe on myös testattu useaan kertaan, mutta en ole huomannut, että sekään pyykkiä mitenkään häikäisevän valkoiseksi muuttaisi. En siis osta enää.
Mulle kelpaa vain hajustetut nestemäiset pesuaineet, merkillä ei välttämättä väliä, mutta Lidlin Formilin olen todennut erittäin tehokkaaksi.
Kumma kyllä, Lidlin violetin värinen Formil colour, halpa, riittoisa ja pesutulos on aivan erinomainen. Oma pesukoneeni (UPO pesukarhu) on kylläkin 1990-luvulta, joten kuluttaa hieman enemmän vettä kuin uudenaikaiset mallit, mikä kylläkin vain hyvä asia.
Vanish white gold niin vaalenee, ei ole pesuaine vaan sekaan laitettava tahranpoistoaine. Lähteepähän tahratkin samalla. Hinta jotain 4€ purkki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tykästynyt pyykkäämään pesupähkinöillä 😄
Kokeilin joskus pesupähkinäjauhetta, mutta se ei toiminut ollenkaan. Kokonaisista pähkinöistä en osaa sanoa.
Laatu vaihtelee, luonnontuotteita kun ovat. Kyllä toimivat hyvin ainakin 60-asteisessa ja kuumemmassa, ja riittävässä vesimäärässä. Tulee oikein mukavan pehmeitä lakanoita ja pyyhkeitä, ja nehän ovat tavallisesti pikemminkin käytettyjä kuin varsinaisesti likaisia ja tulevat puhtaiksi vähemmälläkin.
Allegro on minun perusaine, lisäksi hajusteettomia nesteitä hienopesuun.
Hajusteeton Bio-Luvil. Huuhteluaineena etikka. 1/2 dl koneelliseen .
keltainen väri lähtee hyvin valkopesussa, riitelee valkoisen kanssa.