Miksi poikien äidit ovat usein tällaisia?
Puhun siis äideistä, joilla pelkästään poikia. Tosi hoikkia ja hyvinvoivan näköisiä, kauniita ja tuntuu kuin pikkulapsiarki ei tuntuisi missään?? Parisuhdekin näyttäytyy tosi hyvänä, isät ihan messissä. Miettikää esim Stricly Styleä tsi Poikien äidit-bloggaajaa. Omassa ystäväpiirissänikin näitä on! Mutta sitten esim itse kahden tytön äitinä olen vieläkin lihava ja löysää nahkaa täynnä vaikka synnytyksestä jo 1,5v ja kyllä, todellakin koen pikkulapsiarjen h*lvetin raskaana. Parisuhde... Nojoo. Onko kukaan muu huomannut tällaista kahtiajakoa? Ja miksi näin on?
Kommentit (24)
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Olen ainakin huomannut että poikien kanssa on paljon helpompaa kuin tytön.
Eli sinulla on tyttö ja poika? Ja millä tavalla helpompaa?
Mulla on kolme poikaa ja tyttö siellä välissä.
Tytölle ei riitä edes extra huomio, ei tottele, kiusaa, satuttaa... Kiljuu, kirkuu...
Kokemus huomiotta jäämisestä on klassinen keskimmäisen lapsen "oire". Ei liity sukupuoleen. Kuopus on usein luonnostaan perheen hellitty vauveli vähän isompanakin, ja esikoisen etapit (esim. koulun / harrastuksen aloittaminen, uudet taidot) saavat enemmän huomiota kuin nuorempien sisarusten uutuudenviehätyksen takia. Eivät kaikki keskimmäiset lapset ole huomionkipeitä, mutta yleisempää se on heillä.
Väiti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väiti kirjoitti:
Olen ainakin huomannut että poikien kanssa on paljon helpompaa kuin tytön.
Eli sinulla on tyttö ja poika? Ja millä tavalla helpompaa?
Mulla on kolme poikaa ja tyttö siellä välissä.
Tytölle ei riitä edes extra huomio, ei tottele, kiusaa, satuttaa... Kiljuu, kirkuu...
Ja varmasti jankuttaa. (V)äitiinsä tullut.
Olen kyllä huomannut vähän samanlaista. Tyttöjen äidit on paljon useammin lihavia ja mammautuneita. Enkä provoile yhtään. Olen itsekin miettinyt, että mistä se johtuu.