Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri määräsi Aku Hirviniemelle lepoa VUODEN.

Vierailija
23.11.2016 |

Mistä tuollaisia lääkäreitä löytää?
Meinaan itsella kokemuksia sellaisista, että
vaikka oli tosi traumaattiset tapahtumat takana ja olin fyysisesti ja henkisesti ihan loppu, sai ravata 2 viikon - kuukauden välein lääkärissä ANOMASSA lisää sairaslomaa kun ei vaan jaksanut! Se tuntui kohtuuttomalta silloin, onneksi pääsin ns. jaloilleni kuitenkin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, ei hän varmaan saa siltä ajalta palkkaa tai muita korvauksia. Omaan piikkiin menee freelancerin sairastelut.

Vierailija
2/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ihmettele. Surkeaa jälkeä on tehnyt. Ihme hosuja ja rumakin vielä. Ei tule ikävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi verrata omaa sairauskertomustasi sellaiseen kertomukseen, jota et ole lukenut.

Vierailija
4/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi verrata omaa sairauskertomustasi sellaiseen kertomukseen, jota et ole lukenut.

En tietenkään voi, olet oikeassa.

Akulle tsemppiä!

Ap

Vierailija
5/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolestani sille olisi voinut määrätä lepoa vaikka loppuiäkseen tai ainakin pysymään poissa ruudusta, sen verran puhkikulunut naama.

Vierailija
6/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puolestani sille olisi voinut määrätä lepoa vaikka loppuiäkseen tai ainakin pysymään poissa ruudusta, sen verran puhkikulunut naama.

Minä olen aina nähnyt siinä jotenkin surullisen hahmon, se nyt vaan jäi kiinni siihen omaan hauskuuteensa kun kaikki odotti sitä siltä. Ymmärrän sitä sillä tasolla kyllä.

Vierailija
7/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mites kun ensi syksynä tulee jo uusi sarja? Kai se pitää tehdäkin.

Vierailija
8/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, ei hän varmaan saa siltä ajalta palkkaa tai muita korvauksia. Omaan piikkiin menee freelancerin sairastelut.

Kyllä kela jotain korvaa freelancereillekin, mutta Akulla ei taida olla pikkurahasta puutetta. Ja rojaltit ropisee, kun uusintoja näytetään televisiossa.

Vierailija
9/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä ole syynä se, että siirryttyään Neliselle ei saa sopimusteknisistä syistä tehdä hommia. Maikkarilta tuli hyllytys.

Vierailija
10/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rojaltit on kärpäsen kakka saharan autiomaassa.

Vierailija
11/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli eikö Aku ja 7 ihmettä jatku enää 3. tuotantokaudelle? Toivottavasti Akun ja Namin yhtävyys säilyy. Akuhan voisi lentää Namin luo Vietnamiin lepolomalle :)

Vierailija
12/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuota median höpötystä. Voi olla, että mies kävi lääkärissä ja sanoi, että nyt olisi tauko paikallaan ja niin mies teki. Ei lääkäri mitään vuoden sairaslomaa kirjoittanut.

Vierailija
13/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei freelancerin saikkua voi verrata ap:n tilanteeseen. Akun duunit tulevat menemään ohi häneltä. Kukaan työnantaja ei ole hänelle maksamassa mitään sairasloman palkkoja.

Vierailija
14/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain akuuttiin lepoa vaativaan vaivaan, joka vei kirjaimellisesti jalat altani, 1-2 päivää sairaslomaa kerralla ja jouduin lähes rampana ravaamaan hakemassa lisää lappuja parin päivän välein. Näin toimitaan julkisella puolella.

Vierailija
15/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kela jotain korvaa freelancereillekin, mutta Akulla ei taida olla pikkurahasta puutetta. Ja rojaltit ropisee, kun uusintoja näytetään televisiossa.

Ei korvaa. Mitään. Olin pari vuotta takaperin isossa leikkauksessa, 5 viikkoa saikkua plus muut maksut, senttiäkään en saanut mistään. Jotta saisi sairauspäivärahaa, on oltava oikeutettu ensi johonkin muuhun tukeen, vähintään työmarkkinatukeen. Tosin työmarkkinatuessakin on 2 kk omavastuu, joten en olisi saanut siltikään mitään.

Työssäkäyvät eivät tiedä, miten huonossa asemassa monet jo valmiiksi köyhät sairastuessaan ovat. Käytännössä sut voidaan jättää kuolemaan nälkään ja antaa sairaalamaksujen viedä luottotiedot.

Vierailija
16/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole määrännyt vuoden lepoa eikä Aku itse niin ole missään väittänyt. Määrättiin ehkä lepoa ja kirjotettiin vähän saikkua mutta oma päätös on tuo että lepää vuoden. Jos edes lepää. Mutta ottaa hitaammin kuitenkin. 

Vierailija
17/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Tyyppi ei vaan jaksa nauraa naama irvessä, niin saa vuoden lomaa. Joku burnouttinen sairaanhoitaja tai opettaja sen kuukauden maksimissaan. Painukoot v*ttuun.

Vierailija
18/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole telkkaria, joten aika vähän olen nähnyt viime vuosina ohjelmia, joissa Hirviniemi on esiintynyt, mutta toissa kesänä katsoin hotellihuoneessa Possea. Siitä tuli sellainen olo, että Hirviniemi on palamassa loppuun. Ai niin, näin myös pätkän jotain Nelosen ohjelmaa, jossa Hirviniemi esiintyi, ja siitä tuli sama fiilis. Koko ihminen oli ihan takki tyhjänä ja ahdistuneen oloinen. Ihme, että jaksoi näinkin pitkään.

Vierailija
19/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan uusi Bumtsibum-juontaja? Koska sarja alkaa? Ensi syksynä? Kuvaukset keväällä?

Vierailija
20/40 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkäri määrää kenellekään vuotta sairaslomaa. Eikä missään niin ole väitettykään. Ihminen,joka tekee projektiluontoista työtä voi ihan itse päättää kauanko lompsa kestää olla poissa työstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän