Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina käsketään "hakemaan apua", jos on mt-ongelmia. Mistä sitä apua muka saa?

Vierailija
23.11.2016 |

Siis jos soitan vaikka terveyskeskukseen, että mä en jaksa, koen olevani turha ja arvoton ja epäonnistunut kaikessa, muut ihmiset ei kiinnosta enää ollenkaan, itkeäkään ei edes jaksa, mikään ei tunnu miltään, seksikään ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta elämä nyt vielä kuitenkin just ja just rullaa (käyn osa-aikatöissä ja olen kirjoilla yliopistolla), niin luuletteko, että saisin muka jotain apua? Ei ne mt-palvelut niin hyviä Suomessa todellakaan ole, että jokainen saisi ongelmiinsa apua. Just näistä palveluista on säästetty ihan sikana ja leikataan edelleen vaan jatkuvasti. Jonot on järjettömiä eikä niihinkään pääse kuin ne, jotka ovat suurin piirtein jo siinä kuoleman partaalla.

Joo, YTHS kokeiltu myös. Ei todellakaan saa apua sieltä. Terapiaa ei tarjota, ainut mitä voisi ehkä saada on kriisiapu, mutta tilanteeni ei vaadi kriisiapua.

Vituttaa kun käsketään hakemaan apua, kun ei sitä apua oikeasti mistään saa.

t. tuleva syrjäytynyt, en näe mitään ulospääsyä masennuksen kierteestä

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä omiaan laskemaan motivaation nolliin kun avun hakemista pohtii ja löytää näitä ketjuja Internetin syövereistä

Vierailija
42/47 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö se paikkaansa, ettei enää saa Kelan tukemaa terapiaa juuri kukaan? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kokenut kirjoitti:

Mielenterveystoimistoon saa nopeasti aikoja,ota sinne yhteyttä

Sieltä voi ehkä saada apua jos on masentunut. Muita ongelmia ne eivät tunne. Lopetin siellä käymisen kun kerroin niille alusta asti että ongelmani on ahdistus. Työttömyyden aiheuttama stressi oli pahentunut ahdistuksen puolelle. Muka vaikea tai keskivaikea masennus. No ei saamari ole niin antaa olla kun hoidatte vain masennuksia. Se ei ole edes tilastollisesti mahdollista että kaikilla on masennus. 

Vierailija
44/47 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastihan kyse on siitä, ettei ole olemassa mitään hoitoa. Terapiakin on vain keskustelua, ei se mua ainakaan yhtään auttanut. Mitään sellaista ei tullut esiin, mitä en olisi jo itse pohtinut. Jos ihmisellä on traumoja, yksinäisyyttä, tai on väsynyt elämään, ei siihen auta jonkun ammattilaisen kanssa höpiseminen.

Ja lääkkeet on mitä on. Just ne mitkä olisivat tehokkaita, niitä ei nykyään saa. Eli pitää tyytyä vain perus Ketipinoreihin, sitä kyllä saa joka vaivaan.

Vierailija
45/47 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopistoilla on oma psyyken huolto, tyyppiä YTHS.

Sun kannattaisi ottaa saikkua nyt, myös opinnoista sitä saa

Vierailija
46/47 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt 3.5v käynyt lääkärillä, psykologilla, psykiatrilla masennuksen ja burnoutin takia. Ens viikolla alkaa 20 käyntikerran psykoterapia. Työterveyden piikkiin, tottakai ja käynnit paikallisella työajalla.

Menkää töihin!

Vierailija
47/47 |
28.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sitten olisi se apu, mitä olette vailla? Mä kävin vuoden jakson psykologilla. Tuntui ettei se kaveri osannut muuta sanoa kuin

"Hmm, niin..."

"Mitä sinä itse voisit asialle tehdä?

"Niin, hmmm..."

Lääkkeitä sain, nyt on kolmas eri merkki kokeilussa, ekasta ei tullut muuta kuin ylipainoa, toinen vei kaikki seksihalut, kolmas ei tunnu tekevän juuri mitään.

Apua olen saanut, mutta ei mikään tunnu auttavan, kai se on sitten synnynnäinen vika päässä mitä ei voi korjata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi