Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmeessä noissa Brumbergin pusuissa saa vieläkin olla tuo alkuasukkaiden kuva????

Vierailija
23.11.2016 |

Tai mitä nyt ovatkaan, en edes kunnolla tiedä mistä pitäisi olla loukkaantunut mutta ei toi voi oikein olla!!!!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyppä  AP huviksesi vilkaisemassa peiliin. Tiedätkö mikä sieltä näkyy? Yllätys yllätys, siellähän on melko todennäköisesti ihan aito, oikea alkuasukas.

T: Vaaleahko, sinisilmäinen alkuasukas Suomesta.

Vierailija
22/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua..maailma muuttuu joo. Mutta kun lapsuudessa ja nuoruudessa oli neekerinsuukkoja, lakupekka-lakuja jne., en todellakaan ajatellut niiden jotenkin halventavan ketään. Ja ei, en ole rasisti vaan suvaitsevainen, aina ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyppä  AP huviksesi vilkaisemassa peiliin. Tiedätkö mikä sieltä näkyy? Yllätys yllätys, siellähän on melko todennäköisesti ihan aito, oikea alkuasukas.

T: Vaaleahko, sinisilmäinen alkuasukas Suomesta.

Joo mut mua ei oo ikinä alistettu.

Vierailija
24/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi apua..maailma muuttuu joo. Mutta kun lapsuudessa ja nuoruudessa oli neekerinsuukkoja, lakupekka-lakuja jne., en todellakaan ajatellut niiden jotenkin halventavan ketään. Ja ei, en ole rasisti vaan suvaitsevainen, aina ollut.

Nii, susta vaan kaikki oli stereotyppisia malleja, oli ihminen oikea tai kuva.

Vierailija
25/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, se kansikuva ei kuulu nykyaikaan. 

Vierailija
26/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, ei nykyään ole enää mitään alkuasukkaita.

Vierailija
27/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi minulla ei ole aloittajan kaltaisia ongelmia. Olen sinut oman rasistisuuteni/rasistittomuuteni kanssa. Oma epävarmuus on pahinta.

Se on aloittajan ongelmien kaltaisia ongelmia. Artikuloi selvästi. Ei mulla ole ongelmia, en varmasti ole rasisti. Siksi mun oikeustaju sanoo, et toi ei ole oikein.

Sitten voit olla niitä ihan vapaasti ostamatta. Ongelma ratkaistu. 

Vierailija
28/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei olleet stereotypisiä vaan aivan neutraaleja. En ajatellut tummaihoisia noin yksinkertaisesti kuin sinä ilmeisesti.

Vierailija
29/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ei olleet stereotypisiä vaan aivan neutraaleja. En ajatellut tummaihoisia noin yksinkertaisesti kuin sinä ilmeisesti.

Joopa joo. Ne on lääkäreitä ja tiedemiehiä, ei mitään alkuasukkaita.

Vierailija
30/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vikaa tässäkin nyt on.  Jos joku vaatefirma ei käytä mainoksissaan ei-kantiksia niin vingutaan ja vikistään syrjinnästä.  Nyt oikein tuotteen kannessa olisi ei-valkonaama, niin ei sekään ole hyvä.

Vierailija
31/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin!! Itse olen syntynyt 1970 ja omassa lapsuudessa ja nuoruudessa se kammottava n-sana oli täysin neutraali , samoin romania kuvaava m-sana. Edelleen ajattelen nuo sanat täysin neutraalisti, toki vältän niiden käyttöä, koska tiedän monien niistä niin mielensä pahoittavan

Vierailija
32/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vikaa tässäkin nyt on.  Jos joku vaatefirma ei käytä mainoksissaan ei-kantiksia niin vingutaan ja vikistään syrjinnästä.  Nyt oikein tuotteen kannessa olisi ei-valkonaama, niin ei sekään ole hyvä.

Joo, heti kun on niin sitten joku valkoinen on mukana ja alistaa kuvissa mustaa pitämällä kättä pään päällä tai jotain.

Ja voisi siinä pusu paketissa olla musta, baikka lääkärin vaatteissa tai muussa arvostetussa jutussa.

Vierailija
33/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aatelkaa nyt jos kaikki maailmassa luulisi, et kaikki suomalaiset on pieniä ja moottorikelkoilla ajelevia saamelaisia!!!

Vierailija
34/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tummaihoisten piirtäminen ja kuvaaminen aina rasismia? Eikö se ole rasismia, että heistä ei saa olla kuvia, valkoisista vain? Jossainhan on vielä alkuasukkaita, ja heidän kulttuuriaan pitäisi suojella.. eikö se pusukuva siis vain muistuta kauniilla tavalla erityislaatuisesta asiasta jota pitäisi vaalia?

Vierailija
35/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tummaihoisten piirtäminen ja kuvaaminen aina rasismia? Eikö se ole rasismia, että heistä ei saa olla kuvia, valkoisista vain? Jossainhan on vielä alkuasukkaita, ja heidän kulttuuriaan pitäisi suojella.. eikö se pusukuva siis vain muistuta kauniilla tavalla erityislaatuisesta asiasta jota pitäisi vaalia?

Ei, ihan sama jos valkoiset kuvattaisiin asumassa aina jossain luolissa tai viikinkeinä tai jotain.

Vierailija
36/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites toi Elovena-tyttö? Mua ainakin harmittaa, koska mulla on lappalaisia sukujuuria enkä tosiaan ole mikään sinisilmäinen pitkähiuksinen blondi.

Vierailija
37/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon ettei n-sanaa käytettäisi ainakaan julkisesti, ajatelle sitä tietysti voi. 

Vierailija
38/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites toi Elovena-tyttö? Mua ainakin harmittaa, koska mulla on lappalaisia sukujuuria enkä tosiaan ole mikään sinisilmäinen pitkähiuksinen blondi.

No se on ensinnäki saksalainen. Ja mitä tykkäisit jos sua pidettäisiin rumana, pienenä ja mustana joikaajana ihan lähtökohtaisesti?

Vierailija
39/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä varmaan boikotoit tuolla perusteella jokaista perinteistä kuvaa, jonka näet.

Vierailija
40/50 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua haittaa luolamiehet, viikingit ja lappalaiset, miksi haittaisi? En samaistu heihin. ei tummiakaan aina kuvata alkuasukkaiksi, ainakaan nykyään, joten miksi kaikki tummat sitten samaistuvat niihin, vaikka he on ihan oma juttunsa?