Millä fiiliksellä lukiolaisesi opiskelee pitkää matikkaa?
Koe huomenna ja tytöllä melko epätoivoinen olo. Ei uskonut että viikonloppuna olis jo pitänyt käyttää monta tuntia per päivä laskemiseen. Eilen ja tänään on harpponut sieltä täältä kertaustehtäviä läpi ja jotkut asiat ihan hepreaa. Miten sais hänelle motivaatiota?
Kommentit (31)
Sorry, meillä ihmetellään miksi joku jättää sen ymmärtämisen edelliseen iltaan - miksei asioita selvitä itselleen jo kurssin aikana? Tekeekö tyttö kuitenkin (itse pohtien) läksyt ? - meillä niitä on 30min-1h/ilta pitkästä matematiikasta, mutta enää edellisenä iltana ei sitten stressata ja kurssit on suoritettu kiitettävillä.
Toinen kurssi hänellä menossa pitkää matikkaa, ja ope oli kuulemma sanonut ettei kaikkea tarvitse vielä ymmärtää. En sitten tiedä, lukiossahan mennään paljon nopeampaan tahtiin niin pitkässä kuin lyhyessä matikassa. Ei se yksi 5 sitä paitsi maailmaa kaada, jos niin huonosti menee.
Motivoit siten, että kerrot paljon mäkkärin kassalla tienaa.
(ei mutta sehän voi kuullostaa ton ikäisestä ihan hyvältä liksalta, älä kerrokaan...)
Seuraavalla kerralla sitten kurssin aikana asiat haltuun, ja kertaus kertauksena. Ei varmaan itse tiedä tätä vallan olleenkaan, niin kannattaa muistuttaa...
Mun pojalla on perjantaina. On vielä kahta mieltä valinnasta, vielä voi hyvin vaihtaa lyhyeen. Tosin sanoi, että kaikki on ollut suht ymmärrettävää, mutta sittehän nähdään. Eka molemmille yhteinen jakso meni hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Koe huomenna ja tytöllä melko epätoivoinen olo. Ei uskonut että viikonloppuna olis jo pitänyt käyttää monta tuntia per päivä laskemiseen. Eilen ja tänään on harpponut sieltä täältä kertaustehtäviä läpi ja jotkut asiat ihan hepreaa. Miten sais hänelle motivaatiota?
Miksi hänellä on pitkä matematiikka?? Jos lukiossa kurssit ihan hepreaa niin ei niillä taidoilla mitään jatko-opiskelupaikkoja napata. Parempi olisi ottaa lyhyt matematiikka ja ymmärtää oppimansa...
T. Minä en ainakaan halua kohdata insinööriä joka ei osaa laskea...
Arto Mikkonen on oli vanha ja kiltti isoisä. Kaksi miestä pahoinpitelivät Mikkosta ja pakottivat hänet pankkiautomaatille. He kohtasivat Mikkosen sattumalta illalla kylätiellä.
Mikkosta pahoinpideltiin yhteensä tunnin verran. Mikkonen sai useita vakavia kallovammoja ja luunmurtumia. Lisäksi häntä oli pistetty puukolla useita kertoja. Arto Mikkosen viimeiset hetket olivat äärimmäisen tuskalliset.
Lopuksi hänet kuristettiin kengännauhoilla ja heitettiin katuojaan kuin roskapussi. Mikkonen ei kuitenkaan kuollut kuristamiseen vaan kitui hiljaa ojanpohjalla kuoliaaksi kallovammaan.
Paljon paremmalla kun käytiin vähän katsomassa ammattikoulua. Sai kunnon motivaatioruiskeen
Jos ei ole motivaatiota niin sitten ei ole. Meillä motivaatioton pitkämatikkalainen vaihtoi lyhyeen ja on tyytyväinen, turha siellä on pakertaa jos ei koe mielekkääksi.
Vierailija kirjoitti:
Toinen kurssi hänellä menossa pitkää matikkaa, ja ope oli kuulemma sanonut ettei kaikkea tarvitse vielä ymmärtää. En sitten tiedä, lukiossahan mennään paljon nopeampaan tahtiin niin pitkässä kuin lyhyessä matikassa. Ei se yksi 5 sitä paitsi maailmaa kaada, jos niin huonosti menee.
No ei niillä tiedoilla kyllä mitään sitten teekään. Oikeesti, matematiikkakin tuppaa menemään vaan vaikeammaksi kurssien edetessä niin kannattaisiko harkita sitä lyhyttä jos se nyt jo on noin vaikeeta???
Mulle lyhytkin matikka oli tarpeeksi työläs. Lapset ovat tulleet isäänsä ja matikka on helppoa. Tää nuorin on nyt tokalla ja joka kurssista on kymppi. Ihme tyyppi. Varmaan vaihtui synnärillä, ei millään voi olla mun lapsi. Hänen heikkoutensa on ihan muualla, käden taidot, liikunta ja taideaineet on luvalla sanoen kehnoja.
Poika otti pitkän matematiikan koska on siinä erinomainen samaten fyke.
Jos toisesta kurssista meinaa tulla numeroksi 5, kannattaa ehkö harkita lyhyelle vaihtamista. Miksi hän on pitkässä jos ei edes kiinnosta?
Erittäin kiihottuneilla fiiliksillä. Hänellä on vaikeuksia peitellä erektiotaan luokkatilanteessa. Erityisesti todennäköisyyslaskennan kurssi oli varsin haastava juuri tuon takia.
Itseasiassa pitkässä matikassa yksi 5 kyllä voi kaataa, jos ei osaa aluetta ja sitten yrittää kirjoittaa, niin voi kirjoittamiset mennä ohi. Mutta jos pitkä matikka on noin 'vaikeaa', niin kannattaa siirtyä lyhyeen
Kannattaa ottaa pitkä matematiikka ku palikkamatikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koe huomenna ja tytöllä melko epätoivoinen olo. Ei uskonut että viikonloppuna olis jo pitänyt käyttää monta tuntia per päivä laskemiseen. Eilen ja tänään on harpponut sieltä täältä kertaustehtäviä läpi ja jotkut asiat ihan hepreaa. Miten sais hänelle motivaatiota?
Miksi hänellä on pitkä matematiikka?? Jos lukiossa kurssit ihan hepreaa niin ei niillä taidoilla mitään jatko-opiskelupaikkoja napata. Parempi olisi ottaa lyhyt matematiikka ja ymmärtää oppimansa...
T. Minä en ainakaan halua kohdata insinööriä joka ei osaa laskea...
Yleissivistyksen vuoksi opiskeleminen onkin jo vähän menneen maailman juttuja...
Pitkää matematiikkaa melkeinpä vaaditaan muillakin kuin insinöörialoilla, ja niilläkin (ainakin di-puolella) pidetään kyllä yliopistojen kursseilla huolta, ettei niistä olemattomilla taidoilla läpi pääse, jos lukion on jotenkin selvinnyt säälivitosilla.
Jos ongelmana on opiskelumotivaatio tai ajan puute, niin ne voi korjata. Jos ongelmana on joku muu, niin sitten tilanteen mukaan.
Minä haluaisin aikuislukiossa mennä pitkään matikkaan, mutta päädyin lyhyeen.. nyt tuntuu, että on tylsää, kun ei laskut ole haastavia.
Koko se pimu hiffaa itse tai luovuttaa. Kyllä matikka töitä vaatii ja laskemista
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa pitkä matematiikka ku palikkamatikka.
Kannattaa ottaa muutama äidinkielen kurssi lisää.
Laskea pitää ja paljon, oma motivaatio olis hyvä ja sä et kyllä sitä pysty sytyttämään. Meillä tuo laskee ihan mielekseen, kun on siinä hyvä ja tykkää, mut joskus jotkut kurssit on jääny vähemmälle niin sitten on koeviikolla kärsinyt.