Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUJA! saako kela-korvatun psykoterapian tietoja mistään?

Vierailija
22.11.2016 |

Olen ollut yli 10 vuotta sitten kela-korvatussa psykoterapiassa ja lausunto kelalle sen loputtua on tallella, ei muuta. Onko ko. terapiasta mitään muuta jäljelläkään missään? Epäilen, että ei ole, mihinpä niitä käyttäisi.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: siis mihinkä terapeutti niitä käyttäisi enää terapian loputtua. Toki voin kysyä suoraan ko. terapeutilta, on edelleen alalla, mutta haluaisin tietää yleisellä tasolla. Onko esim. psykiatrian puolella jotain tietoja? (Minulla oli viimeinen kontakti psykiatrian poliklinikalle niihin aikoihin kun psykoterapia alkoi, en tarvinnut sieltä mitään kun lääkkeet sai uusittua tk:ssa). 

Vierailija
2/3 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Terapiaa koskevat sisällöt ovat ikuisesti salattuja kaikilta. Monet terapeutit itse asiassa hävittävät enimmät terapiasisältöä koskevat tiedot pian terapian loppumisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. :( Olen vasta nyt herännyt miettimään, mitä pari asiaa mahtaa tarkoittaa: esimerkiksi "kuntoutettavan oireilu on ollut varhaiskehityksellistä ja vakava-asteista". Ymmärrän toki sen liittyvän siihen, että syntysyy on (varhais)lapsuudessa (?), mutta en jotenkin nuorempana ole ollut niin kiinnostunut että olisin pyytänyt kertomaan tarkemmin. Lisäksi lausuntoa oli tosi vaikea lukea silloin kun sen sai, kun se oli niin "intiimi" kuvaus, että en olisi varmaan kyennytkään. Mysteeriksi sitten jää. :( 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi