Kumman suomalaisen henkirikoksen ratkaisisit jos pystyisit?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä Ulvilassa niin kiinnostaa?
Surmaaja (Auer) on vielä elossa, Bodomin murhaaja on tod.näk. jo kuollut.
Onko Nisse muka kuollut?
Ei, mutta Nils on syytön.
Miksei Kyllikki Saari ole listassa?
Olen alunperin kotoisin Ulvilasta, ja Auerin perheestä olen kuullut paljon tutuiltani, jotka ovat taas kuuleet tutuiltaan jne. Sisäinen juoruakkani haluaisi kyllä todella paljon tietää, mitä sinä yönä todella tapahtui. Asia koskettaa tietysti siksikin, että se tapahtui paikassa, jossa olen syntynyt ja kasvanut. Toisaalta Anneli on myös aivan hirveän kutkuttava "hahmo": hänen ajatuksiaan on mahdotonta lukea mitenkään.
Mä ratkaisisin Raisa Räisäsen surman. Tuntuu kauhealta, että omaiset joutuvat vieläkin elämään epätietoisuudessa.
Bodom, koska olisi jo korkea aika saada tekijä selville.
Ulvilan surma on Auerin osalta ratkaistu kolmeen kertaan oikein ja kerta päin persettä. Oikein ratkaisivat alkututkinta, KRP:stä vara vasten Aueria tutkimaan hankittu vaikeiden juttujen ratkaisija ja viimeisimpänä Vaasan hovi nro 2. Toki myös hovi 1 mutta niitä perusteluja ei jaksaisi laskea kunnollisiksi. Pieleen meni porukalla joka joutui keittämään jutusta varsinaisen farssin koska Auerin syyttömyys on niin ilmiselvää. Nöin ilmiselvässä tapauksessa ei voi seurata muuta kuin farssi jos syyttömästä yritetään tehdä syyllinen ja on näin paljon todisteita. Lisäksi saattaa myös olla että Auerin epäilty on tekijä. Viimeisimpänä kotisalapoliisien havaintona se että Auerin epäilty oli ehdokkaana jossain vaaleissa ja sai kokonaista kolme ääntä. Näistä kaksi samalta paikkakunnalta ja mahdollisesti jopa samasta kylästä kuin Lahden vanhemmat.
Vaikea valita, mutta valitsin Bodomin. En tiedä Bodomin murhista puoliksikaan yhtä paljon kun Ulvilan murhasta. Ja olisi mielenkiintoista ratkaista vanha selvittämätön rikos.
Ulvila on selvä tapaus eli turha sitä olisi tutkia. Bodom 98% varma, joten Räisäsen tapauksen selvittäisin mieluiten. K Saari on niin vanha juttu jo. Hollowaykin olisi mahdollinen vaihtoehto.
Ulvila tietysti, sekä Tampereen koukerot, erityisesti 2011+- aikakausi.
Bodom. Ulvila on jo selvitetty, murhaaja tiedetään jo.
Bodom, olen tutkinut tapausta ja haluaisin ratkaista sen.
Onko Nisse muka kuollut?