Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottotiedottomat?? Missä asutte??

Vierailija
22.11.2016 |

Onko teillä töitä? Vai ootteko wt?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun talossa, kotona. En ole wt.

Vierailija
2/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollahan ne kadulla asuu, kaikki 370 000 luottotiedotonta suomalaista... katso vaikka?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun omassa kodissa. Käyn töissä. 

Muuta kysyttävää?

Vierailija
4/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrakämppä, kerrostalo, vakituinen työ

Vierailija
5/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No luottotiedot menetin 19vuotiaana. Minut irtisanottiin, ero tuli ja laskut kasaantuvat. En ole koskaan ollu asunnoton, vaikka minulla on luottotiedot menneet. Emme me ole yhtään sen erilaisia kuin "tekään joilla ne luottotiedot on kunnossa.

Itse olen alkanut arvostaa enemmän työssäkäymistä ja olen oppinut että aina sitä palkkaa ei voi vain tuhlata "turhuuksiin". Olen siis "viisastunut". :)

Vierailija
6/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä itse asut?

Vierailija
7/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön, 2lapsen äiti. Toinen jo täysi-ikäinen, nuorempi 16v.

Olen 42 vuotias. Luottotiedot "menetin" jo päiväkoti ikäisenä. (Periintynyt velka)

Hyvin ollaan pärjätty.

Vierailija
8/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskalaatikossa

Vierailija
9/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun velattomassa omakotitalossa, käyn töissä ja joissakin asioissa olen wt.

Vierailija
10/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun törkeän kalliissa VVO:n kämpässä, vuoden alussa muutetaan poikaystävän kanssa yhteiseen, vasta äsken valmistuneeseen, kotiin! :) Käyn töissä ja ihan hyvin pärjään, varmasti paremmin kun muutto on tehty ja asumiskustannukset laskee 200 euroa.

Vierailija
11/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko oikeasti luottotiedot menettää alaikäisenä/lapsena? Mitkä velat periytyvät? Voiko joku selittää?

Vierailija
12/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vvolla vuokralla. Luottotiedot meni kun sössittiin miehen kanssa yritys. Vvolla piti maksaa 200e takuun sijasta 900e. Mies töissä ja minä lasten kans kotihoidontuella. Ollaan hyvin kaukana wt:stä. Ennen luottisten menetystä asuttiin arvoalueella pkseudulla isossa velattomassa oktalossa.

Elämä nyt meni vähän toisella tavalla muutama vuosi sitten. Huomasi senkin kuka on tosiystävä ja kuka ei. Omat arvot ja elämäntavat meni uusiks. Ihan hyvin meillä nyt menee vaikka ollaan luottotiedottomia ja asutaan vvo vuokrakämpässä.

Vierailija
13/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pahvilaatikossa sinä asut?

(sanonta kun joku näyttää heikon yleissivistyksensä)

Vierailija
14/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa 170 neliön omakotitalossa, ei ole töitä, velkaa 100000.

Vierailija
15/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan äitini omistamassa talossa vuokralla. Vuokran suuruus kattaa juuri ja juuri asumiskustannukset ja vuokraa nostetaan jos kustannukset nousee. Olen kyllä ehdottanut että nostaisi edes muutamalla kympillä että tekisi edes sen pikkuriikkisen voiton mutta ei se kuullemma käy. Hän haluaa pitää vuokran niin alhaisena kun mahdollista, kunhan hänen oma rahatilanne ei siitä kärsi.

Vierailija
16/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

hah, luottotiedot voivat oikeasti mennä vaikka kirjaston perimistä maksuista, jos tarpeeksi kauan välttelee kirjeiden avaamista. Tositapaus. 2 vuotta ilman luottotietoja, asuin vuokralla vanhassa asunnossa, töissä osa-aikaisesti. Pari vuotta myöhemmin tiedot takaisin, elämä jatkuu normaalisti.

Vierailija
17/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim lapsen maksamattomat lääkärimaksut, jotka tulevat aina lapsen nimellä

Vierailija
18/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa asun (oma tai pankinhan se suurilta osin vielä on), vakituisessa kokopäivätyössä käyn.

Ajattele, luottotiedotonkin voi asua muualla kuin sillan alla eikä ole välttämättä muutenkaan rappiolla. :D

Vierailija
19/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti luottotiedot menettää alaikäisenä/lapsena? Mitkä velat periytyvät? Voiko joku selittää?

Luonnollisen henkilön kuolema ei lakkauta hänen mahdollisia velkasuhteitaan, ja sen vuoksi velkoja voi velallisen kuoleman jälkeen vaatia saataviaan vainajan oikeudenomistajilta.

Kuolinpesän osakkaat vastaavat vainajan veloista pääsääntöisesti vain vainajalta jääneellä omaisuudella. Tarvittaessa kaikki vainajan omaisuus voi mennä velkojen maksuun. Velkojien suojaksi osakkaat voivat määrätyin edellytyksin joutua vastaamaan vainajan veloista myös henkilökohtaisesti. Henkilökohtaisessa velkavastuussa osakkaat vastaavat veloista koko omaisuudellaan.

Vierailija
20/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole (vielä) luottotiedoton mutta olen pikavippikierteessä työttömänä opiskelijana eli kohta varmaan olen. Asun vuokralla.

Jos saisin tonninkin ylimääräistä jostain, niin saisin talouteni kuntoon.