Luottotiedottomat?? Missä asutte??
Kommentit (43)
Asun Helsingin keskustassa vuokrakämpässä, vuokra kallis mutta koti ihana.
Asun aviomieheni kanssa. Luottotiedottomuus ei ole koskaan ollut yhdellekään vuokranantajalle ongelma, vuokran aina maksanut ajoissa.
Olen vakityössä korkeassa asemassa ja sain juuri todella kovan työtarjouksen, en tosin vielä ottanut vastaan sillä pitäisi muuttaa sen mukana jenkkeihin.
Sairastin myös n. 5 vuotta sitten todella vakavan masennuksen, jolloin laskut yms. Tai muutenkaan mikään oma hyvinvointi ei olisi voinut vähempää kiinnostaa. Samalla katosi luottotiedot ja iso velka ulosotossa seurauksena. Vituttaahan se suunnattomasti ja sen jälkeen ollut todella haastava saada kiinni omasta taloudesta ja sen hoidosta.
Onneksi vuokranantajat ovat olleet aina ymmärtäväisiä.
Ei me sen kummoisempia olla.
Vierailija kirjoitti:
Asun Helsingin keskustassa vuokrakaksiossa.Luottotiedottomuus ei ole koskaan ollut este vuokra-asunnon saannille.En aio maksaa ulosottovelkaani ollenkaan.Velka vanhenee lopullisesti 15 vuodessa, vielä pitäisi pari vuotta odottaa.En halua maksaa nuoruuden hölmöilyjäni kovien korkojen kanssa, mieluummin käytän rahani mukavaan elämään.
Paitsi et ennen kuin se velka vanhenee voidaan velkaa alkaa perimään uusiksi, eli sitten taas seuraavat 15 vuotta voit odotella, että vanheneekohan laina vai aletaanko sitä perimään uudelleen. Käytännössä siis velkojasta riippuen voit olla veloissa lopun elämää. Ja luottotiedottomana. Et eiköhän se mukava elämä kostaudu jossain vaiheessa.
Vuokralla yksityisellä, sain kämpän juuri ennen kuin luottotiedot menivät. Tämä on minulle vähän liian kallis, varsinkin nyt kun olen ulosotossa. Tällä seudulla vuokra-asuntoja ei kuitenkaan ole kauheasti ja luottotiedottomana olisi tosi hankala saada uutta asuntoa. Ei auta kuin kärsiä ja toivoa, että jotain oppisi omasta tyhmyydestä. En tiedä milloin tiedot taas kunnossa, velkoja tulen ainakin maksamaan vielä pitkään...