Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luottotiedottomat?? Missä asutte??

Vierailija
22.11.2016 |

Onko teillä töitä? Vai ootteko wt?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin asunnossa, Helsinki kantakaupunki. Vakituisesta työstä opintovapaalla. Vuoden päästä valmistun ja jatkan töitä, toivottavasti isommalla palkalla :).

Vierailija
22/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti luottotiedot menettää alaikäisenä/lapsena? Mitkä velat periytyvät? Voiko joku selittää?

En ole tuo ensimmäinen kommentoija, mutta ainakin alaikäinen voi menettää luottotiedot siinä tapauksessa että hän saa perinnön ja tästä perinnöstä jätetään (tai pikemminkin alaikäisen vanhemmat jättävät) perintöverot maksamatta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun samassa vuokra-asunnossa, jossa asuin jo ennen kuin sairastuminen sekoitti kykyni hoitaa raha-asioita ja menetin luottotietoni. Vuokrat olen aina hoitanut ja tämä on kaupungin asunto, joten asuminen on melko turvallisella pohjalla. Jos asuisin yksityisellä, olisi aina pelko siitä, että vuokranantaja tarvitseekin asunnon muuhun käyttöön ja irtisanoo... luottotiedoton ei välttämättä löydä uutta asuntoa, joten olemassaolevasta kannattaa pitää kiinni.

Vierailija
24/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko oikeasti luottotiedot menettää alaikäisenä/lapsena? Mitkä velat periytyvät? Voiko joku selittää?

Jos otetaan kuolinpesä vastaan niin kaikki periytyvät (niin omaisuus kuin velatkin). Jos kuolleella on enemmän velkaa kuin omaisuutta kannattaa hakea kuolinpesän konkurssia. Silloin velat ei periydy.

Tämä tehtävä 3kk aikana muuten periytyy

Vierailija
25/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisen henkilön kuolema ei lakkauta hänen mahdollisia velkasuhteitaan, ja sen vuoksi velkoja voi velallisen kuoleman jälkeen vaatia saataviaan vainajan oikeudenomistajilta.

Kuolinpesän osakkaat vastaavat vainajan veloista pääsääntöisesti vain vainajalta jääneellä omaisuudella. Tarvittaessa kaikki vainajan omaisuus voi mennä velkojen maksuun. Velkojien suojaksi osakkaat voivat määrätyin edellytyksin joutua vastaamaan vainajan veloista myös henkilökohtaisesti. Henkilökohtaisessa velkavastuussa osakkaat vastaavat veloista koko omaisuudellaan.

"Pääsääntö on, että velat eivät periydy. Mikäli kuolinpesän velat ylittävät vainajan/kuolinpesän varat, eli pesä on ylivelkainen, on osakkaan henkilökohtaisen velkavastuun välttämiseksi syytä aina hakea kuolinpesään pesänselvittäjä. Pesänselvittäjän määrää kuolinpesään, vaikka yhdenkin osakkaan hakemuksesta, vainajan viimeisen kotipaikan tuomioistuin. "

Vierailija
26/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jätti maksamatta laskujani,olivat siis äidin nimellä mutta minunkin nimeni tuli niistä ilmi.

Laskut siirtyivät minulle täytettyäni 18v.Luottotiedot meni

Vierailija
27/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hah, luottotiedot voivat oikeasti mennä vaikka kirjaston perimistä maksuista, jos tarpeeksi kauan välttelee kirjeiden avaamista. Tositapaus. 2 vuotta ilman luottotietoja, asuin vuokralla vanhassa asunnossa, töissä osa-aikaisesti. Pari vuotta myöhemmin tiedot takaisin, elämä jatkuu normaalisti.

No ei ne ihan niin vain mene. Tai siis kirjeiden avaamista pitää oikeasti vältellä _kauan_. Silloin kun tulee käräjiltä eka kirje, voi vielä maksaa koko velan kokonaisuudessaan jolloin luottotiedot säilyvät. Ja silloinkin maksu on saanut olla myöhässä jotain puoli vuotta... Tietysti jos vielä sen käräjiltä saadun kirjeenkin vielä ignooraa pari viikkoa niin voi luottikset mennä. Mutta onko se sitten järkevää jonkun hölmön kirjastolaskun takia?

Vierailija
28/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hah, luottotiedot voivat oikeasti mennä vaikka kirjaston perimistä maksuista, jos tarpeeksi kauan välttelee kirjeiden avaamista. Tositapaus. 2 vuotta ilman luottotietoja, asuin vuokralla vanhassa asunnossa, töissä osa-aikaisesti. Pari vuotta myöhemmin tiedot takaisin, elämä jatkuu normaalisti.

Millainen prosessi tapahtui ennen kuin luottotiedot meni? Minulla on nimittäin maksamattomia maksuja vuodelta 2014.

Vierailija
29/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen prosessi tapahtui ennen kuin luottotiedot meni? Minulla on nimittäin maksamattomia maksuja vuodelta 2014.

En ole ylempi mutta, minulla meni luottotiedot noin puolessa toista vuodessa.

Vierailija
30/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla.

Luottotiedot meni vippeihin, vipit peleihin. 12 000 euron ulosottovelasta jäljellä 602 euroa. Luottotiedot 10/2018 takaisin. Tämä vuosi on ensimmäinen pelitön vuosi sitten 1997 kun aloitin pelaamisen 11-vuotiaana. Peleihin meni varmaan 50 000 - 75 000 euroa.

Vierailija
31/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä helposti pari vuotta kun velka siirtyy ulosottoon.

Velkoja - perintäfirma - ulosotto. Jokainen ottaa omansa ja velka kasvaa.

Vierailija
32/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla, vuokra  on 2200 e /kk, miehelläni on luottotiedot kunnossa. Olen töissä.

Vierailija
33/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun vuokralla, vuokra  on 2200 e /kk, miehelläni on luottotiedot kunnossa. Olen töissä.

Gold digger?

Vierailija
34/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun vuokralla avopuolisoni kanssa, kämppä on avopuolisoni nimissä. Opiskelen osa-aikaisesti ja käyn siinä sivussa töissä, mies on kokopäiväduunissa. Tienataan vuodessa yhteensä n. 45 tonnia, eli pärjätään ihan ok, vaikka mulla meneekin osa palkasta ulosottoon.

Vierailija
35/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gold digger?

Tuskin viisikymppistä voi kutsua gold diggeriksi... mies on samanikäinen.

Ja muuten, minä maksan vuokrasta puolet.

Vierailija
36/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Helsingin keskustassa vuokrakaksiossa.Luottotiedottomuus ei ole koskaan ollut este vuokra-asunnon saannille.En aio maksaa ulosottovelkaani ollenkaan.Velka vanhenee lopullisesti 15 vuodessa, vielä pitäisi pari vuotta odottaa.En halua maksaa nuoruuden hölmöilyjäni kovien korkojen kanssa, mieluummin käytän rahani mukavaan elämään.

Vierailija
37/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä vuokralla, saikulla.

Vierailija
38/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi mennä helposti pari vuotta kun velka siirtyy ulosottoon.

Velkoja - perintäfirma - ulosotto. Jokainen ottaa omansa ja velka kasvaa.

Tuleeko ulosotolta kuitenkin kirje ennen kuin luottotiedot menee? Sieltä ei ole koskaan kuulunut mitään nimittäin.

Vierailija
39/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kirje, usein useampia. Voithan ottaa heihinkin yhteyttä ja sopia järjestelystä, esim. pienissä erissä maksamisesta. Järjestelyissä on aina joustovaraa.

Jotkut velat menevät tosi nopeastikin merkintään asti, alle puoli vuottakin riittää, jos perijätaho on aktiivinen.

Vierailija
40/43 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa plus pankin talossa, lainanlyhennykset kunnossa.  Minä opiskelen työttömyysrahalla, mies jäi myös työttömäksi, aikoo myös kouluttautua vähän lisää tässä hetken.  Lainaa otettiin sen verran että pystytään lyhentämään työttömänäkin. Alunperin mietittiin mahdollisia korkojen nousuja.

Lainanlyhennys korkoineen tällä hetkellä 360 euroa kuussa.. Vaikka pikkukaupungissa asutaankin, ei saa kun max yksiön tuolla rahalla.