Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi NAISET litkivät PULLOVETTÄ?!?

Watergate
22.11.2016 |

Suomi kai kuolisi janoon ilman maahamme tuotettavaa, pullotettua juomavettä. LÄHDEVETTÄ, joka on tosiasiallisesti kotoisin porakaivoista, vaikka sitä lähdevedeksi nimitetäänkin - mutta niinhän lehmänlihaakin nimitetään ravintoloissa häränlihaksi.

Suomeen tuotetaan vuosittain 28 000 000 euron arvosta pullotettua vettä, kertoo keskustapuoluelainen Maaseudun Tul(e)vaisuus:

"Maailman puhtaimman veden maasta viedään vettä miljoonalla ja tuodaan 28 miljoonalla eurolla

Vaikka maataloudessa nyt eletään vaikeita aikoja, tulevaisuus on lupaava. `Meidän elinkeinomme hallitsee ruokaa, energiaa ja vettä. Niistä käydään jo maailmalla sotia.´

Näin sanoi MTK:n valtuuskunnan puheenjohtaja Tommi Lunttila MTK-Uudenmaan syyskokouksessa Hyvinkäällä maanantai-iltana.

Suomalaiset ovat kuitenkin liian vaatimattomia eikä markkinointia osata.

Lunttila kertoi esimerkin vedestä, jota meillä riittää – ja vielä maailman puhtaimpiin kuuluvaa.

Hän oli selvittänyt tullitilastoista, että vettä viedään meiltä miljoonalla eurolla vuodessa. Esimerkiksi Dubaissa puoli litraa lähdevettä maksaa 14 euroa.

Kuulostaa hyvältä – kunnes selviää, että vettä tuodaan meille paljon suuremmalla summalla, 28 miljoonalla eurolla vuodessa."

http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/maatalous/maailman-puhtaimman-veden-…

Huomatkaa sanani - mark my f*cking words! TUODAAN 28 m€: llä VUOSITTAIN TARKOITTAA SISÄÄNOSTOHINTAA! Asiakkaille se myydään noin viisinkertaisella ulosmyyntihinnalla! Toisin sanoen suomalaiset ostavat ulkomailla pullotettua porakaivovettä ööbalttiarallatiraallaa 150 000 000 eurolla vuosittain! Kraanasta saa parempaa. Ilmaiseksi.

Tervettä vettä tulee HANOISTA enemmän kuin Vietnamin pääkaupungissa, mutta se ei konttoristieukoille ja fitnessmuijille kelpaa, ei kun pitää olla se s**tanan juppi-Evian-pullo näkyvästi mukana, kun kerran naistenlehtikin kertoi, että se on niin v*tun trendikästä kun juppipullo pilkottaa käsilaukusta tai kuntosalikassista niin että köyhemmät ja epätrendikkäämmät ämmät tulevat kateellisiksi!

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun pullo on kaupan vesipullo, mutta täytän sen kyllä yleensä ihan vesihanasta. Joskus on kuitenkin pakko ostaa vesipullo jos iskee jano eikä omaa pulloa ole mukana tai muuta mahdollisuutta saada vettä.

Näin myös minä teen. Ulkoilutan vesipulloa laukussani siksi, että luentomatkani ovat kolme tuntia yhteen suuntaan, ja siinä ajassa ehtii jo tulla jano.

Vierailija
42/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sanoi että kraanavesi on parempaa kuin lähteestä pumpattu kanisterivesi? Kuka tämän on tieteellisesti todistanut? Ainakaan kanisterivesi (huom. ei pullovesi) ei maistu millekään ja sitä tekee mieli juoda, tosin kuin kaupunkimme haisevaa ja maistuvaa hanavettä...joka on puhdistettu pissasta ja kakasta kovilla myrkyillä.

Tuo hanasta tuleva vesi on niin täynnä kaikkea, että huh huh... oneksi te rohkeat juotte sitä, minä en halua.

Haen veteni kaupasta tai maaseudulta omasta kaivosta. Ne jotka eivät juo kraanavettä, ovat asiasta hiljaa. Joten shhhhhhh....

Ei ihmisen ole pakko asua Turussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä oo mitään erikoista pullovesitrendiä. Tonkin tilaston mukaan sitä menee ehkä 3-4 pientä pulloa per naama per vuosi. Suurin osa noista myydään ravintoloissa/kahviloissa ja esimerkiksi kuntosaleilla ja junissa. Itse nostan tilastoa matkustamalla työkseni paljon, lentokoneeseen ostan aina vesipullon Helsinki-Vantaalta. Ne niiden yleiset vessat vähän inhottaa mua, mielummin ostan pullovettä kuin täytän jotain kotoa kannettua pulloa siellä.

Veden juominen on todella fiksua verrattaen vaikka sokerittoman limun juomiseen, mitä en tajua yhtään. Eihän niistä lähde ees jano. Kukin tietysti tyylillään.

Vierailija
44/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nykyisen asuinkunnan vesi maistuu paskalle. Olen asunut vaikka kuinka monessa paikassa ympäri Suomen ja tämän paikan vedestä menee pötsi sekaisin. Mitä lie siihen sotkevat, makukin on aivan kaamea.

Vierailija
45/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siksi, että meille ei tule juomakelpoista vettä hanasta. Kylmimmilläänkin se on kädenlämpöistä ja tässä vanhassa putkiremontoimattomassa talossa sillä ei kyllä uskalla kuin hampaansa pestä tai korkeintaan kiehautettuna käyttää ruuanlaittoon. Värikin on sen verran villi, että voisit sinäkin hartaasti pyytää lasillisen Eviania, jos tarjoaisin sinulle hanavettä lasillisen illallisella. 

Vierailija
46/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä, miksi sokerilimujen litkimistä ei ihmetellä ja tuomita yhtä innokkaasti kuin veden juontia? Miksi silloin ei päivitellä maailman vesitilannetta ja muoviongelmaa? Vettä juomalla sentään toimii lääkärien ohjeiden mukaan, eikä kerää turhia kaloreita ja lisäaineita.

Veteen ne sokerilitkutkin tehdään, fyi.

Vierailija
47/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä minuakin näin ikäihmisenä välillä naurattaa nämä "trendikkäät" nuoret ja nuorehkotnaiset,joilla on jokakäänteessä vesipullo mukana menossa.En tarkoita etteikö vettä pitäisi juoda,itse juon laimennettuja mehuja,vettä,harvoin limpparia ja silloin tällöin ostan makuvettä ison pullon kotiin vaihteluksi.Mutta kun aina tienpäällä pitää olla vesipullo.Ymmärrän että treeneissä tarvitaan juoma ja salilla,olen kahden pelaavan pojan ja kahden liikkuvan pikkutytön isoäiti ja salilla käyvän tyttären äiti.Liikun myös itse(vähän,valitettavasti).

Mutta en ymmärrä sitä vesipullovillitystä,kun se on aina näkyvillä,miten ihminen voi jatkuvasti juoda.

Toinen juttu poikkeaa nyt aiheesta,mutta nämä aamuduuniin menijät,jotka hakee kahvin kiskalta ja sitten painetaan pitkin katua pahvimuki kourassa ja ollaan niin cool,cool ja "tätä päivää".Toiset hyppää bussiin,ja siellä juodaan kahvia ja syödään omenaa.

Onko se niin vaikeaa nousta sen verran aiemmin,että keittää itselleen kahvit ja syö aamiaisen.Olen ollut työelämässä 19-vuotiaasta asti,eikä mulla noin kiire ole koskaan ollut.Lapsenkin kerkisin omalla vuorollani viemään aamulla tarhaan,meikkaamaan,tekeen aamiaisen ja menemään töihin.

Vierailija
48/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S.Miksiköhän nuo "vesidiivaajat" ovat yleensä naisia,samoin pahvimukikahvikittarit.Harvoin näkee miehissä samanlaista,paitsi tietysti urheilusuorituksissa.

Vierailija
49/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin Dubaissa puoli litraa lähdevettä maksaa 14 euroa?

Vierailija
50/55 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vesipullo mukana koska kaupassa se maksaa noin 60 senttiä mutta oppilaitoksesta ostaessa yli 2 euroa. Juon hiilihapotettua vettä. Minulla tulee jano ja päänsärkyä päivän aikana jos en juo vettä.

Vierailija
51/55 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko siksi,että ovat tyhmiä,haluat paljon muovijätettä ja paljon öljyä muovin valmistamiseen.Nestettä saa ruuista monta litraa vrk:ssa jos siihen litkii 4l vettä päälle,niin vitamiinit liukenee kusena pönttöön ja munuaiset sanoo kohta tööt 😂

Vierailija
52/55 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivennäisvedet ainakin tasapainottavat elimistön happo- emästasapainoa, varsinkin jos on syönyt rasvaista ruokaa.

Vierailija
53/55 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Saskia kivennäisvedet on hyviä, niiiin raikkaita ja virkistäviä. Jos jotain pullovettä ostan niin sitä. Lidliin siis.

Vierailija
54/55 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas en ymmärrä, miksi sokerilimujen litkimistä ei ihmetellä ja tuomita yhtä innokkaasti kuin veden juontia? Miksi silloin ei päivitellä maailman vesitilannetta ja muoviongelmaa? Vettä juomalla sentään toimii lääkärien ohjeiden mukaan, eikä kerää turhia kaloreita ja lisäaineita.

Veteen ne sokerilitkutkin tehdään, fyi.

Sokeripitoinen neste ei nesteytä niin hyvin kuin vesi ja laimea mehu.

Vierailija
55/55 |
28.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eiköhän jokainen tiedä mitä tekee ja mistä syystä.

Mä taas ihmettelen niitä jotka litkivät olutta tuoppitolkulla, mikä järki siinäkin on? Ihan sairaan kova jano? Isoja tuoppeja juomalla joku löppäsuu litkii litroja illassa! Onpa fiksua.