Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi järkytys, kävin vaa'alla pitkästä aikaa. Bmi yli 34!

Vierailija
22.11.2016 |

Olen ihan sokissa! Tuli kuolemanpelko.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole peiliin katsonut?

Vierailija
2/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No paljo painat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Mulla BMI 38..... ei siitä oo ees hirveen kauaa, kun se oli 28. Pienet lapset, yövalvomiset ja kotiäidin elämä ovat mun kohdalla olleet ne kilojen tuojat. Nyt pitäis keksiä miten näistä eroon. Nuorempana paino tippui helposti, mutta ei enää..

Vierailija
4/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tunteen. Mulla BMI 38..... ei siitä oo ees hirveen kauaa, kun se oli 28. Pienet lapset, yövalvomiset ja kotiäidin elämä ovat mun kohdalla olleet ne kilojen tuojat. Nyt pitäis keksiä miten näistä eroon. Nuorempana paino tippui helposti, mutta ei enää..

Ei vaan se sapuska jota mätät. Lakkaa huijaamasta itseäsi vaikka nyt alkajaisiksi.

Vierailija
5/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino oli 83,6 ja olen vain 156cm pitkä.

Vierailija
6/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paino nousee kun syö liikaa ja vääränlaista ravintoa. Noi mitä mainitsit kilojen tuojaksi, eivät lihota.

Vierailija
7/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nuorempana paino tippui helposti, mutta ei enää." johtuu ihan vaan siitä, että liikkumattomuus on surkastanut lihakset. Ja se taas pienentää energiankulutustasi. On ihan tutkittu juttu, että pelkkä vanheneminen EI vähennä ihmisen peruskulutusta kuin vasta luokkaa 60+ ikäluokissa. Sitä ennen tapahtuva laihtumisen vaikeutuminen johtuu vain ja ainoastaan siitä, että useilla vanhemmiten liikunnallisuus vähenee. 

Ei siis kannata käyttää tuotakaan huonoa tekosyytä, miksei muka laihdu. Asia kun on täysin itsensä päätettävissä, ts. paljonko liikkuu ja hommaa sitä energiaa kuluttavaa lihasmassaa. Jos asian ottaa annettuna, ei sille sitten viitsi mitään tehdäkään.

Vierailija
8/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli parempi mieli kun luki tämän avauksen. Älä anna paniikin ottaa valtaa, meitä samassa tilanteessa olevia on Suomi pullollaan. Ei se paino mikään maailman suurin asia ole. Ja kuvitteleppa että yhtäkkiä laihtuisit vaikka 30kg. Näyttäisitkö sitten jumalaiselta? Valitettavasti nahka palautuu aika harvalla mitenkään kivasti ja välttämättä et pitäisi itsestäsi edes siinä painossa. Joten miksi murehtia. Otat vaikka vuoden mittaiseksi tavoitteeksi, että bmi on alle 30. Ja ole tyytyväinen vuoden päästä jos se on jotain 30-34 välillä. Ainut asia mitä kannattaa panikoida on ehkä se, että painosi ei enää tuosta kauheasti nousisi.

Vierailija
9/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap sen tiedosta. Tarkoitti varmaan, että pienet lapset, yövalvomiset ja kotiäitiys ovat tuottaneet väsymystä, stressiä ja tylsistymistä, jota on sitten lähtenyt lääkitsemään syömisellä. Näin se ainakin minulla meni.

Vierailija
10/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heti tuli parempi mieli kun luki tämän avauksen. Älä anna paniikin ottaa valtaa, meitä samassa tilanteessa olevia on Suomi pullollaan. Ei se paino mikään maailman suurin asia ole. Ja kuvitteleppa että yhtäkkiä laihtuisit vaikka 30kg. Näyttäisitkö sitten jumalaiselta? Valitettavasti nahka palautuu aika harvalla mitenkään kivasti ja välttämättä et pitäisi itsestäsi edes siinä painossa. Joten miksi murehtia. Otat vaikka vuoden mittaiseksi tavoitteeksi, että bmi on alle 30. Ja ole tyytyväinen vuoden päästä jos se on jotain 30-34 välillä. Ainut asia mitä kannattaa panikoida on ehkä se, että painosi ei enää tuosta kauheasti nousisi.

Paino ei ole vain ulkonäköseikka.

Miten ihmeessä sulle muuten tuli parempi mieli toisen painonnoususta?

Vierailija
11/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ap sen tiedosta. Tarkoitti varmaan, että pienet lapset, yövalvomiset ja kotiäitiys ovat tuottaneet väsymystä, stressiä ja tylsistymistä, jota on sitten lähtenyt lääkitsemään syömisellä. Näin se ainakin minulla meni.

Siis se liikaa syöminen lihotti, ei muut asiat.

Vierailija
12/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi ihan samoin. En käynyt moneen vuoteen vaa'alla, ja nyt kun kävin, meinasin pyörtyä. Mulla bmi oli vielä enemmän kuin sulla. Painoin tosi paljon enemmän kuin olin luullut. Toki tiesin olevani lihava. Mutta kun selvisin shokista, otin itseäni niskasta kiinni, ja nyt on paino jo laskussa (-6kg). En enää mitään ihannepainoa tavoittele, kuhan nyt kilo kerrallaan alaspäin. Tsemppiä 👍! Kyllä se siitä!

Vierailija
13/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja valvominen vaikuttavat kortisolitasoon, joten kyllä, paino nousee paljon helpommin tuollaisessa tilanteessa. Ja mitä korkeampi kortisolitaso, sitä suurempi näläntunne. Käsittämättömiä ihmisiä nämä "älä syö niin paljon"-huutelijat ja sheimaajat. Eivät he voi tietää miltä juuri SUSTA tuntuu ja miten sun keho toimii. Ajattele ap, oot kuitenkin vaan mässäillyt liikaa, olisit voinut olla paljon huonompikin äiti ja turvautunut alkoholiin, lääkkeisiin tai huumeisiin. Tällä hetkellä on tärkeetä että seuraat ettei painosi nouse enempää. Kun lapset ovat vähän isompia voit alkaa keskittymään liikkumiseen ja itseesi muutenkin. Ota rauhallisesti ja aseta pieniä tavoitteita kerrallaan :)

Vierailija
14/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanssa sama BMI arvo. Ihan shokki toi Bmi 34. Rasvaprosentti on onneksi vielä alle 10 %. Kyykystä menee 300 kg ja penkistä 200 kg.

Vierailija
15/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärpix kirjoitti:

Mulla on kanssa sama BMI arvo. Ihan shokki toi Bmi 34. Rasvaprosentti on onneksi vielä alle 10 %. Kyykystä menee 300 kg ja penkistä 200 kg.

Tarkoitan siis tällä sitä, että pitäisi BMI saada jonnekin 40 korville, että alan pärjäämään vahvamies-kisoissa. Nyt liian alhaalla (190 kg/123 kg. Tosin haluan pysyä naturaaliina, niin ehkä pidän tämän vain jatkossakin harrastuspohjalla.

Vierailija
16/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stressi ja valvominen vaikuttavat kortisolitasoon, joten kyllä, paino nousee paljon helpommin tuollaisessa tilanteessa. Ja mitä korkeampi kortisolitaso, sitä suurempi näläntunne. Käsittämättömiä ihmisiä nämä "älä syö niin paljon"-huutelijat ja sheimaajat.

Joillakin taas stressi vie ruokahalut, itse kuulun tähän joukkoon!

Vierailija
17/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitä nyt huomiota terveelliseen syömiseen, unihda muut mahdolliset aineenvaihdunnalliset syyt tai mukasyyt. Kyllä se suurin syy on siinä mässyruuassa, jota kenties lohdutukseksi syöt. Vaihda kaikki pullat, keksit ja karkit juureksiin ja hedelmiinkiin. Saat kuitua ja siitä keho ja mieli tykkäävät. Liiku aina jalan. Se on helpoin tapa muuttaa ensin elämäntapojasi. Älä huijaa itseäsi.

Vierailija
18/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta haluaisin tietää, miksi joku ei käy vaa'alla vähintään 2 x vuodessa? Sehän on vähän sama kuin että mittaa verenpaineen aika ajoin. Läski olen siis itsekin, mutta en halua haudata päätäni hiekkaan ja siksi käyn vielä lisäksi vähintään kerran vuoteen kehonkoostumusmittauksessa.

Vierailija
19/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän anorektikkokaan tunnista tilaansa peiliin katsomalla! Sama juttu lihoneella, jos ei ole aina ollut lihava.

Vierailija
20/26 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas mittasin vyötärön joku aika sitten ja siitä järkyttyneenä kävin vaa'alla. Mulla BMI oli sentään normin rajoissa 25, mutta kyllä se hätkähdytti silti. Lyhyessä ajassa ja melkein huomaamatta tullut viitisen kiloa ylimääräistä. Kesän mittaan tuli kuitenkin otettua alkoholipitoisia juomia suht usein, etenkin lomalla (eka kerta kun oli oikeat kesälomat) ja samalla tuli syötyä normaalia "huonompaa" ruokaa. Nämä tavat sitten jäi vähän päälle myös kesän jälkeen ja tässä tulos. Ei muuta kuin taas kurinpalautus, eli roskaruuan ja alkoholin pois jättäminen ja vähän nyt punnitsen taas ruokia (ja itseäni) ja palaudun normaaliin.