Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ja nainen eivät voi olla täysin tasa-arvoisia

Vierailija
21.11.2016 |

Täydellistä sukupuolten välistä tasa-arvoa ei voi saavuttaa ikinä, miehet ja naiset ajattelevat ja käyttäytyvät niin eri tavalla samoissa tilanteissa. Poikkeuksiakin löytyy mutta jos ajatellaan miehiä ja naisina erillisinä massoina niin ero on kuin yöllä ja päivällä niin fyysisiä kuin henkisiäkin ominaisuuksia tarkastellessa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jos tasa-arvo olisi sitä, että miesten olisi tultava samanlaisiksi naiset ja vastaavasti naisten yks -yhteen samanlaisiksi kuin miehet, niin todennäköisesti tasa-arvo ei koskaan toteutuisi. Mutta ei tasa-arvossa olekaan kyse siitä, että sukupuolien tulisi olla samanlaiset (identtiset). 

Vierailija
2/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrittelepä nyt ensin se, mitä sinun mielestäsi on "täydellinen tasa-arvo", niin sitten voidaan yrittää keskustella asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määrittelepä nyt ensin se, mitä sinun mielestäsi on "täydellinen tasa-arvo", niin sitten voidaan yrittää keskustella asiasta.

Tasa-arvo on samanlaisia mahdollisuuksia sukupuoleen katsomatta. Mutta hetkinen... Eihän mies voi synnyttää. Tosin eihän naisenkaan ole pakko. 

Vierailija
4/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvo on samanlaisia mahdollisuuksia sukupuoleen katsomatta. Mutta hetkinen... Eihän mies voi synnyttää. Tosin eihän naisenkaan ole pakko. 

Minun ei ole viidenkymmenen elinvuoteni aikana tarvinnut jättää tekemättä mitään sukupuoleni vuoksi. Harrastin nuorena urheilua, kävin tyttöseurassa interraileilla, opiskelin maisteriksi ja vähän lisääkin, toimin pitkään asiantuntijatehtävissä, perustin oman yrityksen, hankin oman asunnon ja ajelen ihan missä haluan ja milloin haluan juuri sellaisella autolla kuin haluan. Jos olisin halunnut mennä naimisiin, olisin saanut valita puolisoni ilman kenenkään nokankoputusta. Minua voi komentaa vain valtakunnan laki. Olen täysin tasa-arvoinen miesten kanssa ja miehet minun kanssani.

Ainoa asia, jossa on sukupuolten välillä ero, on se, että nainen kantaa kaikki lasten hankkimisen riskit. Se pieni ero, josta pidetään valtavaa meteliä, siis asepalvelus, harmitti minua jo asevelvollisuusikäisenä, kun minulle ei annettu mahdollisuutta oppia maanpuolustustehtäviä ja saada siitä etua työnhaussa. Se harmitti minua myös niinä kahtena kertana, kun potentiaalinen työnantaja on suoraan kertonut valinneensa asevelvollisuuden suorittaneen, vaikka minä olen muuten ollut pätevämpi eikä asevelvollisuudella ole ollut työtehtävien kanssa mitään tekemistä.

Jos lähdetään katselemaan tilannetta Suomea ja Pohjoismaita kauemmaksi, huomataan se, että miehet ja naiset eivät todellakaan ole tasa-arvoisia. Noissa yhteiskunnissa ei sukupuolille edes anneta samoja mahdollisuuksia - ja ne sinun ihmettelemäsi "massojen erot" johtuvat yhteiskunnan rakenteista ja pakottavista perinteistä, joista kummankin sukupuolen edustajien on todella vaikea päästä irti.

Vierailija
5/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ymmärttänyt väärin. Samankaltaisuus on eri asia kuin samanarvoisuus. Tasa-arvo, kuten arvot yleensä ovat on valintoja. Sellaisia, joita sivistyneinä ihmisinä teemme siitä, kuinka toisia ihmisiä tulisi kohdella.

Sen sijaan ne eivät ole panttivankina sille pystyykö yksilö juoksemaan lujaa, olemaan pitkä, rikas, hyvä matikassa, saako hän vaikka yleisönsä nauramaan, eivätkä sille onko henkilö sattunut syntymään miehiksi/naisiksi.

Vierailija
6/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo = yhtäläiset ihmisoikeudet

Vierailija
7/8 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei ole viidenkymmenen elinvuoteni aikana tarvinnut jättää tekemättä mitään sukupuoleni vuoksi. Harrastin nuorena urheilua, kävin tyttöseurassa interraileilla, opiskelin maisteriksi ja vähän lisääkin, toimin pitkään asiantuntijatehtävissä, perustin oman yrityksen, hankin oman asunnon ja ajelen ihan missä haluan ja milloin haluan juuri sellaisella autolla kuin haluan. Jos olisin halunnut mennä naimisiin, olisin saanut valita puolisoni ilman kenenkään nokankoputusta. Minua voi komentaa vain valtakunnan laki. Olen täysin tasa-arvoinen miesten kanssa ja miehet minun kanssani.

Ainoa asia, jossa on sukupuolten välillä ero, on se, että nainen kantaa kaikki lasten hankkimisen riskit. Se pieni ero, josta pidetään valtavaa meteliä, siis asepalvelus, harmitti minua jo asevelvollisuusikäisenä, kun minulle ei annettu mahdollisuutta oppia maanpuolustustehtäviä ja saada siitä etua työnhaussa. Se harmitti minua myös niinä kahtena kertana, kun potentiaalinen työnantaja on suoraan kertonut valinneensa asevelvollisuuden suorittaneen, vaikka minä olen muuten ollut pätevämpi eikä asevelvollisuudella ole ollut työtehtävien kanssa mitään tekemistä.

Jos lähdetään katselemaan tilannetta Suomea ja Pohjoismaita kauemmaksi, huomataan se, että miehet ja naiset eivät todellakaan ole tasa-arvoisia. Noissa yhteiskunnissa ei sukupuolille edes anneta samoja mahdollisuuksia - ja ne sinun ihmettelemäsi "massojen erot" johtuvat yhteiskunnan rakenteista ja pakottavista perinteistä, joista kummankin sukupuolen edustajien on todella vaikea päästä irti.

Vain marginaalinen osa naisista haluaa käydä asepalveluksen; iso osa aloittaneista lopettaa. Lähes kaikki tasa-arvovaltuutetut Suomessa ovat naisia. Suomessa poikien sukuelinten silvonta on laillista mutta tyttöjen ei. Nainen saa pienemmän tuomion samasta rikoksesta. Nainen yksin päättää siitä mitä syntymättömälle lapselle tapahtuu ja nainen voi tehtailla isättömiä lapsia omaksi ilokseen lapsen mielenterveyden kustannuksella. Laki lapsensurmasta mahdollistaa sen, että nainen voi tappaa lapsen ja vedota lieventäviin syihin, joihin miehillä ei ole oikeutta. Naiset saavat tunnustusta paljon vähäisemmistä urheilusuorituksista kuin miehet. EU:ssa on naisyrittäjätuki mutta ei miesyrittäjätukea.

Vierailija
8/8 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain marginaalinen osa naisista haluaa käydä asepalveluksen; iso osa aloittaneista lopettaa. Lähes kaikki tasa-arvovaltuutetut Suomessa ovat naisia. Suomessa poikien sukuelinten silvonta on laillista mutta tyttöjen ei. Nainen saa pienemmän tuomion samasta rikoksesta. Nainen yksin päättää siitä mitä syntymättömälle lapselle tapahtuu ja nainen voi tehtailla isättömiä lapsia omaksi ilokseen lapsen mielenterveyden kustannuksella. Laki lapsensurmasta mahdollistaa sen, että nainen voi tappaa lapsen ja vedota lieventäviin syihin, joihin miehillä ei ole oikeutta. Naiset saavat tunnustusta paljon vähäisemmistä urheilusuorituksista kuin miehet. EU:ssa on naisyrittäjätuki mutta ei miesyrittäjätukea.

Kun poistetaan listastasi lastenteon riskit ja siitä naisille koituvat elämänmittaiset haitat, ja se, että asepalvelus voi aiheuttaa haittaa miehille (hyötyjen ohella), listaasi ei edes ole olemassa. Mainitsemasi asiat ovat joko keksittyjä tai äärimmäisen marginaalisia, joista viimenmainitut voidaan käden käänteessä poistaa lainsäädännöllä - mikseivät ympärileikatut, lapsensurmasta ja muista rikoksista liian kovan tuomion saaneet, isättömiä lapsia siittäneet, liian vähäistä tunnustusta urheilusuorituksistaan saaneet miehet ole jo liput tanassa vaatimassa oikeuksiaan tai ainakin äänestämässä edustajiaan päättäjiksi? Ja otapa muuten selvää noista "naisyrittäjätuista", niin saatat tosissasi yllättyä.

Nro 4

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi