Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokailurytmini, mielipiteitä?

Vierailija
21.11.2016 |

Herään yleensä 10. 30-11.30 aikoihin.

Aamupala hetki heräämisestä, yleensä kulhollinen mysliä jugurtilla.

Puoli tuntia tuon jälkeen lautasellinen täysjyväkaurapuuroa maidolla ja sokerilla.

Pari tuntia myöhemmin 14-15 välissä lounas, joka vaihtelee. Eilen se oli perunamuussia ja nakkikastiketta.

Joku välipala, välillä pieni (esim.jugurttia tai leipää) ja välillä esim.vähän maksalaatikkoa.

Päiväruoka 16.30-17.30 välisenä aikana.

Iltapalaa ekan kerran 18-19 aikoihin ja sit viim. 21-22 aikaan. Jugurttia, mysliä tai leipää.

Päivän aikana juon mehua/maitoa n.1,75 litraa.

Olen työttömänä kotona, ja lenkitän koiran, muutoin perusoleilua ja kotihommia.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
24.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse Ihmettelen miksi syödä noin usein? Itselleni ei ainakaan ole nälkä parin tunnin päästä

Oma ruokarytmini:

8:00 : aamiainen

13:00: lounas

19:30: illallinen

Välipaloja en syö

Kyllä ap:n ruokailuajat ovat terveellisempiä kuin omasi. Jos olet töissä,(tai muutenkin) niin itse en ainakaan jaksaisi 08-13 syömättä mitään. Jos söisin vasta 13 ensimmäisen kerran niin alkaisi väsyttämään sen jälkeen. Ja taas illallista saa odottaa 6,5h.

Itse lisäisin tohon välipalan klo: 9.30-11.00

Ja sitten toinen välipala: 16-17.00

Olen eri kenelle vastasit, mutta en minäkään syö kuin 2-3krt/pv. Ei vaan ole nälkä useammin, eikä siis täten tarvetta mussuttaa koko ajan jotain. Olen nyt työtön ja tämä on rytmi:

Herätys klo. 10-13 (vaihtelee nukkumaanmenoajan mukaan, yökukkuja, kun olen) 2 kuppia kahvia 

Päivällinen klo. 14-16 (yleensä n. 2-3 tuntia heräämisestä)

(silloin tällöin välipala klo. 17-19)

Iltapala klo. 21-22

---------

Töissä, kun olin, niin meni näin:

Herätys klo. 6, 2 kuppia kahvia, jogurtti tai hedelmä ja leipä

Töissä kahvitauoilla kahvia, ei lounasta

Kotona klo. 16-17 päivällinen

Iltapala klo. 19-21

Näillä mennään ja on menty n. 20 vuotta ja sopii ainakin minulle, ei tuota vaikeuksia ollenkaan, eikä tule heikotuksia yms. Sokeriarvot ja muita verikokeita mitattu pari kuukautta sitten ja ei mitään häikkää missään. Terve olen.

Pärjäisipä itsekin noin vähillä ruokailukerroilla. Haluatko kertoa esimerkin päivän syömisistäsi?

-ap

Vierailija
62/71 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tapana syödä usein. Maha on aamuisin kipeä ja täyden tuntuinen, ja vessassakäynti helpottaa hetkeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjaa.

Vierailija
64/71 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse Ihmettelen miksi syödä noin usein? Itselleni ei ainakaan ole nälkä parin tunnin päästä

Oma ruokarytmini:

Välipaloja en syö

Kyllä ap:n ruokailuajat ovat terveellisempiä kuin omasi. Jos olet töissä,(tai muutenkin) niin itse en ainakaan jaksaisi 08-13 syömättä mitään. Jos söisin vasta 13 ensimmäisen kerran niin alkaisi väsyttämään sen jälkeen. Ja taas illallista saa odottaa 6,5h.

Miten pystyt arvostelemaan jonkun ruokailuvälejä, vaikka et edes tiedä arvostelemasi henkilön ruuista mitään?

Koska arvostelin nimenomaan ruokailuvälejä, en ruokia. Mutta vielä pahempaa, jos nämä nykyiset ruokailut ovat jotakin mättöannoksia ettei edes jaksa muuta. Terveellisempää syödä useammin ja pienempiä annoksia.

Nykytiedon valossa nimenomaan ei suositella pupeltamaan jatkuvasti jotain vaan syömään reilut annokset kunnon ruokaa aamu- ja päiväpainotteisesti. Säännöllisyys on avainsana, mutta se ei tarkoita, että kahden tai kolmen tunnin välein pitäisi olla syömässä.

Vierailija
65/71 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja  minä kun luulin, että työttömillä ei ole rahaa ruokaan...

Vierailija
66/71 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ruokarytmini:

Välipaloja en syö

Miten pystyt arvostelemaan jonkun ruokailuvälejä, vaikka et edes tiedä arvostelemasi henkilön ruuista mitään?

Koska arvostelin nimenomaan ruokailuvälejä, en ruokia. Mutta vielä pahempaa, jos nämä nykyiset ruokailut ovat jotakin mättöannoksia ettei edes jaksa muuta. Terveellisempää syödä useammin ja pienempiä annoksia.

Nykytiedon valossa nimenomaan ei suositella pupeltamaan jatkuvasti jotain vaan syömään reilut annokset kunnon ruokaa aamu- ja päiväpainotteisesti. Säännöllisyys on avainsana, mutta se ei tarkoita, että kahden tai kolmen tunnin välein pitäisi olla syömässä.

Tarkoitin välipaloilla esim. hedelmää tai vaikka kourallista pähkinöitä. Itselläni ei ainakaan hirveästi olisi energiaa tai keskittymiskykyä, jos 6,5 h olisin päivässä syömättä. Tosin ihmiset ovat erilaisia mutta väittäisin silti, että hedelmä tms. ei kovin epäterveellistä voi olla.

Vierailija
67/71 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ruokarytmini:

Välipaloja en syö

Tarkoitin välipaloilla esim. hedelmää tai vaikka kourallista pähkinöitä. Itselläni ei ainakaan hirveästi olisi energiaa tai keskittymiskykyä, jos 6,5 h olisin päivässä syömättä. Tosin ihmiset ovat erilaisia mutta väittäisin silti, että hedelmä tms. ei kovin epäterveellistä voi olla.

Ruokailuväli riippuu paljolti siitä, mitä syö.

Vierailija
68/71 |
26.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja  minä kun luulin, että työttömillä ei ole rahaa ruokaan...

Mies on töissä, ja minä satunnaisesti. Enkä minä jättiannoksia syö.

-ap

Vierailija
69/71 |
27.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma ruokarytmini:

Välipaloja en syö

En mäkään olisi yhtään energinen jos keskellä päivää olisi 6,5h syömättä. Hyh.

Vierailija
70/71 |
01.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän pidentäny ateriavälejä. Mut vaan vähän.

-ap

Vierailija
71/71 |
17.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän pyytää aika ravitsemusterapeutille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi