Ruokailurytmini, mielipiteitä?
Herään yleensä 10. 30-11.30 aikoihin.
Aamupala hetki heräämisestä, yleensä kulhollinen mysliä jugurtilla.
Puoli tuntia tuon jälkeen lautasellinen täysjyväkaurapuuroa maidolla ja sokerilla.
Pari tuntia myöhemmin 14-15 välissä lounas, joka vaihtelee. Eilen se oli perunamuussia ja nakkikastiketta.
Joku välipala, välillä pieni (esim.jugurttia tai leipää) ja välillä esim.vähän maksalaatikkoa.
Päiväruoka 16.30-17.30 välisenä aikana.
Iltapalaa ekan kerran 18-19 aikoihin ja sit viim. 21-22 aikaan. Jugurttia, mysliä tai leipää.
Päivän aikana juon mehua/maitoa n.1,75 litraa.
Olen työttömänä kotona, ja lenkitän koiran, muutoin perusoleilua ja kotihommia.
Kommentit (71)
Ala herätä ajoissa! Ja tehdä jotain
Sähän syöt lakkaamatta! Missä välissä ehdit lenkittää koiraa ja tehdä kotihommia. Vai onko kotihommaa se, että koneet pesee tiskit ja pyykit sillä aikaa kun ainä syöt?
Aikaisemmin ylös, aktiivista työnhakua, opiskelua, harrastamista syömisen sijaan. Et voi mitenkään kuluttaa tuota ruokamäärää tuolla elämäntyylillä.
Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa kun ne eivät osaa edes ruokailla kysymättä netissä mielipidettä???????????????????????
Valtavat määrät huonolaatuista ruokaa. Taidat painaa aika paljon ja sokeriarvot pilvissä.
- Jätä tää pois, syö vaan saman tien toi seuraava setti.
Puoli tuntia tuon jälkeen lautasellinen täysjyväkaurapuuroa maidolla ja sokerilla.
- Mielummin tähänkään ei välttämättä joka päivä tota sokeria tai voisit laittaa tyyliin hunajaa tai marjoja...
Pari tuntia myöhemmin 14-15 välissä lounas, joka vaihtelee. Eilen se oli perunamuussia ja nakkikastiketta.
- Ok.
Joku välipala, välillä pieni (esim.jugurttia tai leipää) ja välillä esim.vähän maksalaatikkoa.
- Syö hedelmää tai vaikka porkkanaa tai maustamatonta jugurttia ja marjoja.
- Ok. Muistathan myös rehut?
Iltapalaa ekan kerran 18-19 aikoihin ja sit viim. 21-22 aikaan. Jugurttia, mysliä tai leipää.
- Vaihda toinen vaikka kasviksiin tai jätä sitten kokonaan tuo myöhempi syömättä.
- Juo vettä, maustettuna vaikka sitruunalla, appelssiinilla, kurkulla.... Ehkä lasi mehua aamulla ja lasi maitoa päivällisellä, muuten jätä noi pois.
Vierailija kirjoitti:
Ala herätä ajoissa! Ja tehdä jotain
Mulla on lääkitys, joka väsyttää, ja tällä hetkellä unirytmi pielessä, kun saan unta vasta 01 aikoihin. Yritän koko ajan herätä aiemmin.
- ap
Sähän syöt lakkaamatta! Missä välissä ehdit lenkittää koiraa ja tehdä kotihommia. Vai onko kotihommaa se, että koneet pesee tiskit ja pyykit sillä aikaa kun ainä syöt?
- Koiran käytän aamupalan jälkeen, ja alkuillasta ja enne nukkumaamenoa. Tiskit hoituu käsin päivällisen jälkeen.
Aikaisemmin ylös, aktiivista työnhakua, opiskelua, harrastamista syömisen sijaan. Et voi mitenkään kuluttaa tuota ruokamäärää tuolla elämäntyylillä
- Olen yrittänyt herätä aiemmin,unirytmi pielessä kun uni tulee vasta 01 aikoihin. Käyn valokuvailemassa kun kelit suotuisat, ja kaupassa ym. Mutta pitää liikkua enemmän!
- ap
Vierailija kirjoitti:
- Jätä tää pois, syö vaan saman tien toi seuraava setti.
- Mielummin tähänkään ei välttämättä joka päivä tota sokeria tai voisit laittaa tyyliin hunajaa tai marjoja...
- Ok.
- Syö hedelmää tai vaikka porkkanaa tai maustamatonta jugurttia ja marjoja.
- Ok. Muistathan myös rehut?
- Vaihda toinen vaikka kasviksiin tai jätä sitten kokonaan tuo myöhempi syömättä.
- Juo vettä, maustettuna vaikka sitruunalla, appelssiinilla, kurkulla.... Ehkä lasi mehua aamulla ja lasi maitoa päivällisellä, muuten jätä noi pois.
Kiitos vinkeistä. Puurossa itsessään on marjoja, mutta voisin lisätä niitä, ja ostaa hunajaa :)
Mehu on ollut vedellä laimennettua, en osaa pelkkää vettä juoda.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Valtavat määrät huonolaatuista ruokaa. Taidat painaa aika paljon ja sokeriarvot pilvissä.
178cm / 66kg. Ikää kohta 27.
Keksi itsellesi jotain muutakin tekemistä kuin syöminen ja opettele juomaan vettä.
Vierailija kirjoitti:
Keksi itsellesi jotain muutakin tekemistä kuin syöminen ja opettele juomaan vettä.
Meidän hanavesi ei oo kovinkaan hyvää, muuten kyllä joisin. Siksi juonut hyvin laimeaa mehua, jotta vedessä on jotain hyvää makua.
No, kai sitä voisi koettaa näilläkin keleillä mennä ulos kuvailemaan, ja koiraa lenkittää vielä enemmän.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä nykyajan ihmisiä vaivaa kun ne eivät osaa edes ruokailla kysymättä netissä mielipidettä???????????????????????
Saa sitä kysyä.
Onko sulla oikeasti nälkä parin tunnin välein, vai syötkö vain jotain tehdäksesi?
Tuleeko sulle nälkä jo puolen tunnin päästä eka aamiaisesta? Kokeile aamiaiseen jotain ravitsevampaa, jos ne eivät pidä nälkää. Mulla esim. puuro tai mysli ei pidä nälkää lainkaan, sen sijaan smoothie, jossa banaania, jugurttia, marjoja ja jotain vihreää pitää.
Mutta mittasihan ovat ihan loistavat, eli ei kai syömisissäsi mitään ongelmaa ole.
Ja sama tuossa unirytmissä. Työttömällä on oikeus nauttia oman luonnollisen unirytmin noudattamisesta. Kaikki ei ole aamuihmisiä, ja on täysin turhaa ja jopa haitallista stressata myöhäisestä nukkumaanmenosta jos se tuntuu luontevalta eikä ole pakkoa herätä tiettyyn aikaan.
Mikä sinua tässä rytmissä itseäsi vaivaa?
Itse Ihmettelen miksi syödä noin usein? Itselleni ei ainakaan ole nälkä parin tunnin päästä
Oma ruokarytmini:
8:00 : aamiainen
13:00: lounas
19:30: illallinen
Välipaloja en syö
Onko sulla oikeasti nälkä parin tunnin välein, vai syötkö vain jotain tehdäksesi?
- tulee sellainen olo että pitää syödä. Mulla on (ainakin ollut) nopea aineevaihdunta, ja pitkät ruokailuvälit aiheuttaa päänsärkyä ja väsymystä. Toisinaan huonoa oloakin.
Tuleeko sulle nälkä jo puolen tunnin päästä eka aamiaisesta? Kokeile aamiaiseen jotain ravitsevampaa, jos ne eivät pidä nälkää. Mulla esim. puuro tai mysli ei pidä nälkää lainkaan, sen sijaan smoothie, jossa banaania, jugurttia, marjoja ja jotain vihreää pitää.
- tulee, jotenki jäänyt tavaksi syödä ensin jotain pientä, ja sitten puuro. Banaania voisi ostaa, jos sitä lisäisi vaikka puuron sekaan. Oon tosi huono syömään kunnolla heti herättyä, niin siksi noin.
Mutta mittasihan ovat ihan loistavat, eli ei kai syömisissäsi mitään ongelmaa ole.
- tämä on kiva kuulla.
Ja sama tuossa unirytmissä. Työttömällä on oikeus nauttia oman luonnollisen unirytmin noudattamisesta. Kaikki ei ole aamuihmisiä, ja on täysin turhaa ja jopa haitallista stressata myöhäisestä nukkumaanmenosta jos se tuntuu luontevalta eikä ole pakkoa herätä tiettyyn aikaan.
- joo mä en ole aamuihminen ollenkaan. Tulee paha olo jos joutuu heräämään liian aikaisin . Iltaa kohden virkistyn. Nyt nukkunut muutamana yönä ihan pätkissä, niin väsyttää koko ajan.
Mikä sinua tässä rytmissä itseäsi vaivaa?
- lähipiirin kommentit ja miettinyt siksi onko miten normaalia.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Itse Ihmettelen miksi syödä noin usein? Itselleni ei ainakaan ole nälkä parin tunnin päästä
Oma ruokarytmini:
8:00 : aamiainen
13:00: lounas
19:30: illallinen
Välipaloja en syö
Tolla rytmillä mulla ois pää kipeä ja huono olo ja väsyttäisi. Toiset pärjännee vähemmällä, kuten sinä. Pärjäisimpä minäkin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
- tulee sellainen olo että pitää syödä. Mulla on (ainakin ollut) nopea aineevaihdunta, ja pitkät ruokailuvälit aiheuttaa päänsärkyä ja väsymystä. Toisinaan huonoa oloakin.Tuleeko sulle nälkä jo puolen tunnin päästä eka aamiaisesta? Kokeile aamiaiseen jotain ravitsevampaa, jos ne eivät pidä nälkää. Mulla esim. puuro tai mysli ei pidä nälkää lainkaan, sen sijaan smoothie, jossa banaania, jugurttia, marjoja ja jotain vihreää pitää.
- tulee, jotenki jäänyt tavaksi syödä ensin jotain pientä, ja sitten puuro. Banaania voisi ostaa, jos sitä lisäisi vaikka puuron sekaan. Oon tosi huono syömään kunnolla heti herättyä, niin siksi noin.Mutta mittasihan ovat ihan loistavat, eli ei kai syömisissäsi mitään ongelmaa ole.
- tämä on kiva kuulla.Ja sama tuossa unirytmissä. Työttömällä on oikeus nauttia oman luonnollisen unirytmin noudattamisesta. Kaikki ei ole aamuihmisiä, ja on täysin turhaa ja jopa haitallista stressata myöhäisestä nukkumaanmenosta jos se tuntuu luontevalta eikä ole pakkoa herätä tiettyyn aikaan.
- joo mä en ole aamuihminen ollenkaan. Tulee paha olo jos joutuu heräämään liian aikaisin . Iltaa kohden virkistyn. Nyt nukkunut muutamana yönä ihan pätkissä, niin väsyttää koko ajan.Mikä sinua tässä rytmissä itseäsi vaivaa?
- lähipiirin kommentit ja miettinyt siksi onko miten normaalia.- ap
Ei sun pikainen nälkä mistään aineenvaihdunnasta johdu. Syöt sellaista ruokaa, että se vain ylläpitää nälkää. Jos haluat syödä harvemmin, muuta ruuan laatua.
Epäterveellistä ruokaa ja usein. Hampaillekin huono.