Anoppi on välillä auttanut kodin siivouksessa ja nyt valittanut siitä sukulaisille
Meillä on 2 koiraa, 3 lasta, äiti ja isä. Minulla on työmatka yli 100 km päivässä. Pienimmät menee päiväkotiin klo 6.45 ja klo 7, ja ehdin hakemaan klo 17 mennessä. Joskus mies hakee, vaikka pk on ihan eri suunnassa kuin työpaikkansa. Meillä on hyvin kiireistä viikolla ja siivoukset jää aina viikonloppuun. Anoppi oli viimeksi lapsenvahtina pari vkl sitten, kun oltiin mieheni kanssa ystävien juhlissa la-su. Anoppi oli siivonnut keittiön ja järjestänyt ja imuroinut eteisen. Nyt kuulin kiertotietä, että mielellään hän lasten kanssa on, mutta jonkinlaista siisteystasoa olettaisi perheessä, ettei ensimmäisenä tarvitse luuttuun ja imuriin tarttua. Pahoitin mieleni tuosta, koska me emme aina ehdi kaikkea. Miehen lähisukulainen vahvisti, että anoppi on puhunut hänellekin, kuinka paljon työtä meillä on, kun hän tulee lapsenvahdiksi. Soitin anopillekin ja kysyin, miksei hän ole maininnut meille mitään, jos ei ole siivottu ja se on häirinnyt. Anoppi sanoi, että muu nyt on menetellyt jotenkin, mutta kesällä hän oli ihan puhki, kun lapset päästi koirat kuraisina joka päivä takapihalta sisään ja muutenkin hänestä tuntui, että milloin lie kylpyhuone, vessat, eteiset pesty. Oltiin kesällä miehen kanssa viikko ulkomailla, ja siksi oli apuna. Anoppi vielä korosti, että kun on jokaisella omat tavat, niin hän yrittää sopeutua ja auttaakin jos on oikein epäsiistiä, mutta ei kykene sairauksiensa vuoksi toimimaan siivouspalveluna. En ymmärrä, mitä hän nyt tarkoittaa. Antaako hän jatkossa sotkun olla vai oliko se vihje, että meidän pitää siivota ennen hänen tuloaan. Miten muissa perheissä asiat hoidetaan?
Kommentit (210)
Miksi koirat ovat kotona pidemmällä hoitopätkällä? Kyllä minä laittaisin ja olen laittanutkin koiran hoitoon, kun äitini on muutaman yön ollut 2 alakouluikäisen lapseni kanssa. Vaikka lapset jo siinä määrin isoja, etteivät enää tarvitse "hoitoa" vaan lähinnä peräänkatsomista. He tekevät itse aamupalat yms. ovat omatoimisia, on se kuitenkin mummolle rankempaa kuin itselle, koska ei ole normaalia arkea hänelle.
Mielestäni tuossa liikaa hommaa, melkein kenelle tahansa muulle kuin perheen omalle jäsenelle. Pitää huolehtia 5 eri tyypistä eli lapset ja koirat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäs jos nyt vaan sanot sille anopille ettei siivosin teillä tai sitten palkkaatte ulkopuolista apua joko siivoukseen tai lapsien hoitoon niin anoppi saa elää omaa elämäänsä
Meillä meni niin että anoppi päästettiin auttamaan kun hän niin kovasti halusi ja vaati päästä.
Sai tulla :2 päivänä viikossa pikkukoululsisen seuraksi iltapäivisin.Meillä käy siivooja kerran viikossa mutta anoppi siivosi silti. Kiellettiin siivoaminen mutta sillä ei ollut vaikutusta. Saatiin vaan kuulla kuinka "ei ne siivoojat kunnolla siivoa" ja kuinka hänellä ottaa henkeen kun on niin pölystä.
Pölyistä oli vain anopin mielikuvituksessa. Ja me saatiin pestä niitä levälleen jätettyjä siivousrättejä ja järjestää takaisin kaappiin siivouskomeron sisältö aina ensimmäisenä kotiin tultuamme ettei pienemmät lapset pääse pesuaineisiin käsiksi.Kaikki henkilökohtaiset paperit oli pakko piilottaa. Jos pöydällä oli vaikka sairaalasta tai tk:sta tullut lasku. Piti anopin saada täydellinen raportti vaivasta ja miten se sitä on hoidettu. Kortit ja kirjeet hän luki ja esitti niistä kysymyksiä.
Ongelma oli myös lapsen ruokailu. Oltiin varattu välipalaa valmiiksi, myös anopille. Meillä oli aina ainakin hedelmiä, viiliä, jugurttia, leipää ja leikkeleitä sekä maitoa ja mehua. Myös anopille mieluisia oli aina osa syömisistä. Se mehukin oli ihan anoppia varten. Kuitenkin anoppi soitti joka helvetin päivä minulle töihin ja valitti että ei ole mitäään syötävää. Hän toikin sitten ruokia mukanaan. Lihapullia, makkaroita, nakkeja, perunamuusia, ranskalaisia... Ja syötti niitä lapselle. Itse söi vain hedelmiä, mutta nekin toi itse mukanaan, eihän hän meidän ruokia voinut syödä.
Muuten ok, mutta lapsi ei jaksanut syödä päivällisellä mitään kun oli välipalaksi syönyt tuhdin annoksen ruokaa. Ja sitten illalla hänelle tuli nälkä ja hän tarvitsi iltapalaa tuhdimpaa ruokaa. Olipa kiva lämmitellä sitten illalla lapselle päivällisen jämiä.
Eikä anoppi tajunnut millään että tilanne on ikävä sille lapsellekin kun ruokailut ei onnistu perheen kanssa.Pakko oli lopulta kieltää anopin auttamiset kokonaan vaikka se johti välien viilentymiseen.
Ollaan nyt aivan hirveitä kun ei meitä saa auttaa.Mikähän siinä oikein on että pitää väkisellä auttaa semmoisissa asioissa missä apua ei tarvita eikä haluta (siivoaminen, ruoan laittaminen) ja aiheutetaan sillä auttamisella vain vaivaa ja ärtymystä.
Näitä on tosiaan tapauksia näinkin päin, ja otsikon perusteella luulin että ap:n tapauksessakin olisi tällaisesta marttyyrianopista kyse. Ap:n tapaus on kuitenkin päinvastainen. Luulen myös, että ap:n kaltaiset ihmiset käyttävät hyväkseen myös muita kuin isovanhempia. Sillä kyllä normaaleihin käytöstapoihin kuuluu että huolehditaan kodin siisteydestä, jos joku on tulossa viikonlopuksi hoitamaan lapsia. Ja kyllä sitä sotkua niistä kahdesta koirasta tulee väkisinkin, jokainen koiran omistaja tietää tämän. En voisi kuvitella itse jättäväni sotkuista huushollia koirineen ja lapsineen kenenkään kontolle koskaan, saatikka sitten viikoksi.
Kun ap kyseli aloituksessaan (ehtaan trollityyliin ;)) miten teillä muilla menetellään, niin kerrottakoon hänelle että kun meille on kuka tahansa lapsenvahti tulossa yön yli kotimieheksi, niin yritän tehdä kodin sellaiseksi, että sinne on mukava tulla. On siistiä ja ruuat puolivalmiina pakasteessa. Näin vahti voi keskittyä niihin lapsiin. Jos meillä olisi koira (tällä hetkellä ei ole), niin veisin sen muualle hoitoon. Ainoastaan jos lapsenvahdiksi olisi tulossa joku erityisen koirarakas nuori ihminen, joka itse pyytäisi että haluaa huolehtia myös koirasta, niin sitten saisi niin tehdä. Ja tällainen auttamaan tulevan ihmisen huomioiminen ei ole mitään omaa erinomaisuuttani, vaan kuuluu mielestäni ihan normaaleihin käytöstapoihin. Erityistapaukset ovat sitten erikseen, esim. jos vaikka joutuu ylättäen sairaalaan tai katkaisee vaikka jalkansa. Viikonlopun "parisuhteen hoitomatkat" tai viikon lomamatkat evät ole tällaisia hätätapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa perheissä ei jätetä tuollaista katrasta sairaalle anopille oman loman vuoksi.
Voi kuule, on anoppeja ja anoppeja. Minä olen voinut jättää anopille isommankin katraan, kolme lasta ei kaikille ole mikään järkyttävä lapsilauma.
No, voi kuule. Kyllä se joka tapauksessa erittäin työläs on.
Viikko on mielestäni liian pitkä jättää anopille lapset, jos ei ole muita apuna.
Ei ihme, että anoppi väsyy. Ikää on.Kerran juttelin yhden isoäidin kanssa hiekkalaatikolla. Siinä oli kolmen lapsenlapsensa kanssa. Todella väsynyt. Samaa puhui, että kyllä lapset ovat rakkaita, mutta se hoitaminen on todella rankkaa. Näki olemuksestaankin sen.
Anopit yleensä haluavat auttaa. Ovat useimmiten pyyteettömiä. Lasten pitäisi tajuta se. Pitäisi osata olla kuormittamatta liikaa. Pitäisi osata auttaa sitä anoppia.
Hienoa, että aapeen ja anopin välit ovat noin avoimet, että voitte jutella.
Hyvä,että anoppi kertoo väsymyksenä. Se ei ole teidän syyttelyä. Se on ihan fakta.Älä enää jätä pitkäksi aikaa koko katraan kanssa. Tai jos jätä, niin hanki siihen joku toinen avuksi. Ja ottakaa se siivooja.
Keventäkää anopinkin taakkaa.
Meillä ihan samoja keskusteluja. Anoppi haluaa ja auttaa. Aina vaan ei jaksa. Ja elää omaakin elämää.
Kai te tosiaan jotenkin anoppia muistatte esim. hierontoja tai muita itsen hemmottelua. Tai mitä keksittekin. Vaikka lapset ja lapsen lapset ja perhe ovat rakkaita, niin siitä jaksamisesta pitää huolehtia. Anoppi on jo yhdet lapset hoitanut ja kasvattanut. Ja takuulla mielellään on apuna, muttei vastuuhenkilö. Ikää, kun tulee plakkariin, niin ei vaan jaksa. Miten sinä huolehdit perheenne ja anopinkin jaksamisesta? Perhettähän hän on.Me ollaan juteltu tuosta kolmen lapsen hoitamisesta anopin kanssa...eikä hän kyllä viikkoa yksin hoida. En edes halua laittaa sellaiseen taakkaan ja vastuuseen.
Meillä on reippaat lapset, jotka kyllä osaa järjestää uuvuttavaa.Aapeelle ja perheelle voimia. Kyllä keinot keksit. "Mieti omalta kohaltas."
Olen reilut kuusikymppinen ja ikäistäni paremmassa kunnossa, ainakin työterv.mukaan kun haettiin kuntoutusta, kun en sellaisessa ole koskaan ollut. Pisteitä olisi tarvittu 10, mutta sain yhden.
Siitä huolimatta arvioin aina voimavarani yläkantaan ja väsyn todella helposti, jonka seurauksena olen ärtynyt, niveliä kolottaa, väsyttää jne. Ja sellainen hoitaja ei ole kiva lapsille ja aiheuttaa vielä pahaa mieltä.
Useamman päivän hoitojaksoista olen kieltäytynyt kokonaan, sillä viikon pituinen jakso on kahden lapsen kanssa tuskaa molemmin puolin.
Kun hoidettavilta lapsilta katoaa uuden viehätys mummin läsnäoloon, niin normaalissa lapsi-vanhempi suhteessa lapset alkavat kaivata ja ikävöidä 2)3 pv päästä vanhempiaan ja kun samanaikaisesti hoitajan väsymys iskee, kivaa ei ole kenellekään.
Mummoporukassa tästä jutellaan hyvin usein, kun monet mummot ovat uupumuksen partaalla, mutta suurimmalla osalla ei ole rohkeutta myöntää omien voimavarojen heikkenemistä, saati kieltäytyä lastenlapsien hoidosta.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ap. ole itsestään selvää, jos pyydät jonkun hoitamaan lapsia, oli se sitten anoppi, MLL työntekijä tai naapurin teini niin siivoat tilat siihen kuntoon, ettei hoitajan tarvitse tarttua imurin varteen tai siivota keittiötä, vaan aika käytetään lastenhoitoon. Ja ruuat valmiiksi jääkaappiin tai pakastimeen.
Ja vaatimuksesi ovat täysin kohtuuttomat, vieraan aika menee kolmen lapsen hoidossa ja sinuna veisin koirat koirahoitolaan tai palkkaisin muun hoitajan.
Vaikka imuroinnin tarvetta olisi tai likaisia astioita tiskialtaassa, mikä pakko niitä on hoitajan siivota? Jos on sovittu että hän hoitaa lapset, miksi hän puuttuisi siivoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ap. ole itsestään selvää, jos pyydät jonkun hoitamaan lapsia, oli se sitten anoppi, MLL työntekijä tai naapurin teini niin siivoat tilat siihen kuntoon, ettei hoitajan tarvitse tarttua imurin varteen tai siivota keittiötä, vaan aika käytetään lastenhoitoon. Ja ruuat valmiiksi jääkaappiin tai pakastimeen.
Ja vaatimuksesi ovat täysin kohtuuttomat, vieraan aika menee kolmen lapsen hoidossa ja sinuna veisin koirat koirahoitolaan tai palkkaisin muun hoitajan.
Vaikka imuroinnin tarvetta olisi tai likaisia astioita tiskialtaassa, mikä pakko niitä on hoitajan siivota? Jos on sovittu että hän hoitaa lapset, miksi hän puuttuisi siivoukseen.
Viikon aika on pitkä, jos altaat on täynnä likaisia astioita. vaikea siinä on ottaa vettäkin hanasta vaikkapa kahvipannuun. Tai valmistaa ruokaa, jos vihanneksia yms ei voi pestä. Tai edes pöytärättiä.. Vai pitääkö käyttää vain kertakäyttöastioita, myös koirille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viivyt vaikka viikonkin toisen huushollissa, pystytkö jättämään likaiset astiat ja pyyhkimättömät pinnat useiksi päiviksi vain silleen. Altaassa olevat astiat alkavat jo haistakin. Itse en kyllä viihdy paikassa, missä on likaista. Päivittäinen ainakin lattian lakaisu (keittiö ) ja pintojen pyyhkäisy ja astioiden pesu kuuluu normaali rutiineihini myös lasteni luona, jos olen kotimiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viivyt vaikka viikonkin toisen huushollissa, pystytkö jättämään likaiset astiat ja pyyhkimättömät pinnat useiksi päiviksi vain silleen. Altaassa olevat astiat alkavat jo haistakin. Itse en kyllä viihdy paikassa, missä on likaista. Päivittäinen ainakin lattian lakaisu (keittiö ) ja pintojen pyyhkäisy ja astioiden pesu kuuluu normaali rutiineihini myös lasteni luona, jos olen kotimiehenä.
Ei ole kokemusta siitä että meillä olisi kukaan lasten hoitajista viipynyt viikkoa tai edes vuorokautta. Lapset ovat silloin olleet hoidossa muualla.
Itse olen ollut lastenhoitajana perheessä ja minulle työhön kuului lastenhoito. Vietin kyllä aikana lasten kanssa, en puuttunut likaisiin astioihin pöydällä ei ne tosin olleet ehkä kuin edelliseltä päivältä tai pyykkeihin joita kyseisessä perheessä pestiin kun siihen oli aikaa tai perheen äiti pyysi äitinsä auttamaan niiden pesussa. Vain pari kertaa erikseen sovittiin että siivoan tietyt asiat (silloin lapsille olis sovittu muu hoitaja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muissa perheissä ei jätetä tuollaista katrasta sairaalle anopille oman loman vuoksi.
Kyllä me ollaan matkustettu 2-3 kertaa joka vuosi omille lomille. Se on parisuhteen hoitamista. Ollaan käyty New Yorkissa pisimmän reissun. En ymmärrä ajatusta, ettei vanhempien tarvitsisi järjestää kahdenkeskistä aikaa. Ero siitä seuraa, jos ei koskaan käydä kahdestaan pariskuntana missään. Jos ei muuta jännää keksitä, varaamme hotellin ja käymme syömässä hienosti. Onneksi mun vanhemmat ymmärtää sen ja tulee mielellään avuksi.
Me ei olla 15 vuoteen eli esikoisen syntymän jälkeen käyty millään parisuhdelomilla niin että olisi yön yli oltu poissa. Eli ei se ero siis ainakaan ihan heti seuraa jos parisuhde on hyvä.
Isovanhemmat asuvat kaukana eivätkä ole kiinnostuneita auttamaan muutenkaan. Mutta tämä oli tiedossa jo kun hommaan ryhdyttiin, joten asia ei ole ongelma. Matkustetaan sitten kyllä molemmat erikseen. Nyt voikin jo vanhin lapsi toimia lastenvahtina lyhyitä aikoja.
Minun mielestä hoitajan tullessa pitää ehdottomasti olla paikat kunnossa ja asiat vielä valmisteltu niin paljon kuin mahdollista. Minulla vain kaksi kissaa, mutta jos äitini hoitaa niitä viikonlopun, niin siivoan todella hyvin ennen hänen tuloaan, huolehdin että vessa tuoksuu hyvältä, pesen kaikki astiat ja nostan mahdollisesti pöydälle hänen tarvitsemiaan asioita, esim. kahvipaketin ja mittalusikan. Olohuoneen pöydälle jätän geisharasian ja kortin että saa syödä. Vessaan puhtaat pyyhkeet, kaukosäätimet esille. Oma äitini ei siivoaisi mutta mummoni aikoinaan usein siivosi vanhemmillani kun olin lapsi. Ihan jopa vanhempien läsnäollessakin. Jos joku vaivautuu tulemaan hoitamaan kissojani niin teen kaikkeni että hänellä olisi ns. mukavat oltavat. Sama, jos minulle tulee lapsia.
Yön yli -lomista: olen ainoa lapsi ja olisin ollut aika loukkaantunut, jos vanhemmat olisivat lähteneet keskenään reissaamaan ilman minua! Mitä vaivaa minusta oli matkoilla..? Käytiin Afrikassa, Amerikassa ja vaikka missä. Lapsihan matkustaa helposti ja kiinnostuu vaikka kivistä (keräsin niitä matkoilla). Kotona sitten leikin ulkona ja vanhemmilla oli omaa aikaa.
Ensiksikin olisi kiva tietää, minkä hiton takia alottaja on päättänyt lisääntyä noin runsaasti ja vielä hankkia jotain rakkeja lisäksi, jos ei pysty perheestään selviämään. Ja mikä kummallinen oletus joillakin nykyäideillä on, että mummit ja anopit ovat jotenkin vastuullisia heidän lapsistaan ja koiristaan ja parisuhteistaan. Haluan kertoa näin isoäidin näkökulmasta, että lapset ovat toki ihania, mutta se vedättäminen ja hyväksikäyttö, jonka kohteena me vanhemmat ihmiset tänä päivänä olemme, on kohtuutonta. Meille ei kukaan tullut siivoamaan tai lapsia hoitamaan, kun olimme nuoria. Me hoidimme asiat itse. Ehkä olisi ihan hyvä ottaa huomioon, että ehkä mekin haluamme nyt nauttia parisuhteistamme, kun siihen ei nuorena ollut paljoa aikaa. Me olemme paitsi mummeja, niin myös naisia ja ihmisiä. Meillä saattaa jopa olla ihan omakin elämä. Teillä on toisaalta kaikki mahdolliset nykyajan mukavuudet, joten lopettakaa se vinkuminen ja vanhempienne hyväksikäyttö ja ottakaa vastuu omasta elämästänne.
Sinä lyhyenä aikana, jona lapset ovat pieniä, on pakko panostaa rahallisestikin arkielämän sujumiseen. Tämä perhe kuluttaa rahaa matkoihin (monta kertaa vuodessa), mutta ei raski hankkia siivoojaa ja toista autoa, jolla arki saataisiin paremmaksi !!! Olen elänyt saman vaiheen ja silloin pantiin viimeiset killingit siivoojan palkkaa ja molemmilla vanhemmilla on ollut aina omat autot, oli rahaa tai ei. Tuo vaihe kestää vain muutaman vuoden ja sen jälkeen voi taas pistää rahat matkoihin tai sukan varteen.
Mä oon usein vahtimassa siskon lapsia, enkä voi olla siivoomatta. Siskon mielestä heillä on vähän sekaista, omasta mielestäni siellä on saastaista: sukat tarttuu kiinni lattiaan, petivaatteet tahraisia ja lojuu likaisilla lattioilla, pöydissä ruuanjämiä, vessassa seinät ja lattiat täynnä jotain töhnää jne. Ärsyttää mennä vahtimaan lapsia kun tietää että on aina siivoamista...
Kyllä anoppi voi ja saa olettaa, että kodissanne on jonkinlainen siisteystaso, kun hän tulee hoitamaan lapsianne. Ei hänen pidä olettaa olevan samalla joku siivooja. Lasten hoitamisessa on jo oma hommansa. On anopin ja hänen apunsa arvostamista, että katsoo ettei koti ole kuin kaatopaikka, kun hän tulee paikalle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on 2 koiraa, 3 lasta, äiti ja isä. Minulla on työmatka yli 100 km päivässä. Pienimmät menee päiväkotiin klo 6.45 ja klo 7, ja ehdin hakemaan klo 17 mennessä. Joskus mies hakee, vaikka pk on ihan eri suunnassa kuin työpaikkansa. Meillä on hyvin kiireistä viikolla ja siivoukset jää aina viikonloppuun. Anoppi oli viimeksi lapsenvahtina pari vkl sitten, kun oltiin mieheni kanssa ystävien juhlissa la-su. Anoppi oli siivonnut keittiön ja järjestänyt ja imuroinut eteisen. Nyt kuulin kiertotietä, että mielellään hän lasten kanssa on, mutta jonkinlaista siisteystasoa olettaisi perheessä, ettei ensimmäisenä tarvitse luuttuun ja imuriin tarttua. Pahoitin mieleni tuosta, koska me emme aina ehdi kaikkea. Miehen lähisukulainen vahvisti, että anoppi on puhunut hänellekin, kuinka paljon työtä meillä on, kun hän tulee lapsenvahdiksi. Soitin anopillekin ja kysyin, miksei hän ole maininnut meille mitään, jos ei ole siivottu ja se on häirinnyt. Anoppi sanoi, että muu nyt on menetellyt jotenkin, mutta kesällä hän oli ihan puhki, kun lapset päästi koirat kuraisina joka päivä takapihalta sisään ja muutenkin hänestä tuntui, että milloin lie kylpyhuone, vessat, eteiset pesty. Oltiin kesällä miehen kanssa viikko ulkomailla, ja siksi oli apuna. Anoppi vielä korosti, että kun on jokaisella omat tavat, niin hän yrittää sopeutua ja auttaakin jos on oikein epäsiistiä, mutta ei kykene sairauksiensa vuoksi toimimaan siivouspalveluna. En ymmärrä, mitä hän nyt tarkoittaa. Antaako hän jatkossa sotkun olla vai oliko se vihje, että meidän pitää siivota ennen hänen tuloaan. Miten muissa perheissä asiat hoidetaan?
Siivotaan koti siistiksi. Viikko on liian pitkäaika tyrkätä lapset hoitoon mummolle! Muutaman kerran vuodessa voi kysyä ottaako yökylään tms. Muutoin jokainen hoitaa itse omat lapsensa!
Kyllä nyt ekana koirat pois. Jää miehelle aamusta se tunti aikaa siivota. Asiat tärkeysjärjestykseen!
Ap ei jaksa ja ehdi miehensä kanssa perhearkea, mummon tulisi jaksaa se yksin. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot myös somettavat ja lähettävät hoito-ja jopa näitä "kaaos tyttären/miniän kotona mutta minäpä siivosin" kuvia someen ja kaverimummot peukuttavat, lähes kilpailu kuka mummo häärää eniten. Ja tytär myös kiittelee siivouksesta (harvemmin miniä) Jotkut ovat näin avoimia ja ei tarvi valittaa selän takana.
En kyllä ole kuullutkaan tuollaisesta somettamisesta. Keksitkö jutun ihan itse? Yksikään mummokaverini ei ole tuollaista tehnyt.
Mitä, siis sun mummokaverit ei siis laita hoitaessaan lastenlapsien kuvia faceen tai instaan #töissätaas #pikkutyönantaja #siivouspäivä #mummoatarvitaan
Ja kilvan ihastelevat pilttejä ja sitä kuinka mummo on ollut ahkerana ja samalla lataavat kuvaa omasta lapsenlapsestaan ja peukkuja sataa.
Tästähän on ollut ketjujakin kun joitain älä-laita-lapsesi-kuvaa nettiin tyyppejä (ymmärrän) nyppii kun oma äiti ja anoppi jakaa auliisti kuvia lastenlapsistaan ja myös kodin kuvia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mummot myös somettavat ja lähettävät hoito-ja jopa näitä "kaaos tyttären/miniän kotona mutta minäpä siivosin" kuvia someen ja kaverimummot peukuttavat, lähes kilpailu kuka mummo häärää eniten. Ja tytär myös kiittelee siivouksesta (harvemmin miniä) Jotkut ovat näin avoimia ja ei tarvi valittaa selän takana.
En kyllä ole kuullutkaan tuollaisesta somettamisesta. Keksitkö jutun ihan itse? Yksikään mummokaverini ei ole tuollaista tehnyt.
Mitä, siis sun mummokaverit ei siis laita hoitaessaan lastenlapsien kuvia faceen tai instaan #töissätaas #pikkutyönantaja #siivouspäivä #mummoatarvitaan
Ja kilvan ihastelevat pilttejä ja sitä kuinka mummo on ollut ahkerana ja samalla lataavat kuvaa omasta lapsenlapsestaan ja peukkuja sataa.
Tästähän on ollut ketjujakin kun joitain älä-laita-lapsesi-kuvaa nettiin tyyppejä (ymmärrän) nyppii kun oma äiti ja anoppi jakaa auliisti kuvia lastenlapsistaan ja myös kodin kuvia.
No ap on turvassa kyllä, ei yksikään mummo likaisesta kodista kuvia nettiin laita. Ylpeänä ja onnellisena lastenlapsista ja heidän perheistään niitä kuvia voi jakaakin.
Enpä nyt muuhun ota kantaa mutta ihmettelen, että tossa yhtälössä on vielä kaksi koiraa. Koska niitten kanssa ylipäätään ehtii olemaan?
Entäpä siivoojaan palkkaus, tuskinpa se taloutta kaataisi.
En ole tuo kenelle vastasit. Menikö sulla kirjoittajan pointti ohi? Kirjoittaja kritisoi sitä, että miksi tästä tehdään Ap:n ongelma (myös ap:n itsensä toimesta), kun miehen eli anopin oman pojan pitäisi ottaa vastuu (perheensä) suhteesta omaan äitiinsä.