Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystäväni ei ole isänsä kanssa missään tekemisissä, miten tämä vaikuttaa

Vierailija
20.11.2016 |

Poikaystäväni ei ole ollut lähes missään tekemisissä isänsä kanssa vuosiin. Miten tällainen hylätyksi tuleminen vaikuttaa ihmiseen? Ja miten tämä voi vaikuttaa suhteeseemme? Haluaisin tietää kokemuksia ja miten voisin olla apuna/tukena tässä asiassa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa lähteä menemään ja äkkiä. Kokemuksesta voin sanoa.

Vierailija
2/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on isä kuollukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikeaa tuolla tiedon määrällä sanoa.

Vierailija
4/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasukkaisuutta,levottomuutta,takertumista mutta kuitenkin kyvyttömyyttä sitoutua terveellä tavalla, valehtelua ja pettämistä. Toisaalta omassa tarinassa molemmilla oli hylkäämisen tunnelukko,joka teki suhteesta melko vaikean.

Vierailija
5/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vaikeaa tuolla tiedon määrällä sanoa.

Kysymyksiin vastaan

Ap

Vierailija
6/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minunkaan mieheni isänsä kanssa tekemisissä ollut pariinkymmeneen vuoteen. Ei vaikuta millään tapaa. Sinun tilanteestasi on vaikea sanoa, mutta jos on aikuinen ihminen, niin eiköhän ole käsitellyt asian.

Vierailija
7/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy miten se on häneen vaikuttanut vai onko vaikuttanut ollenkaan. Jos mies ei osaa itse pyytää tarvittaessa apua ja tukea asian käsittelyyn... mieluummin häipyisin kuin jäisin arvailemaan mitä apua hän mahtaisi ottaa vastaan.

Vierailija
8/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin ihmisestä.

Vierailija
9/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on isä kuollukin.

Joo, on ystäviä joiden vanhempia on kuollut jo kun kyseiset henkilöt olleet nuoria. Kuitenkin tosi tasapainoisia tyyppejä. Kuolemaan on ehkä helpompi suhtautua jos on ollut rakastava vanhempi. Mutta entäs nyt, kun vanhempi on elossa, mutta ei ole missään yhteydessä.

Ap

Vierailija
10/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuutta,levottomuutta,takertumista mutta kuitenkin kyvyttömyyttä sitoutua terveellä tavalla, valehtelua ja pettämistä. Toisaalta omassa tarinassa molemmilla oli hylkäämisen tunnelukko,joka teki suhteesta melko vaikean.

Mustasukkainen on ja pelkää tulevansa hylätyksi. Mitä en ihmettele yhtään. Useampi vuosi ollaan oltu yhdessä, ongelmia on ollut, mutta eikö kaikilla ole?

Ap

Vierailija
11/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy miten se on häneen vaikuttanut vai onko vaikuttanut ollenkaan. Jos mies ei osaa itse pyytää tarvittaessa apua ja tukea asian käsittelyyn... mieluummin häipyisin kuin jäisin arvailemaan mitä apua hän mahtaisi ottaa vastaan.

Hänelle hyvin vaikea asia puhua.

Ap

Vierailija
12/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus on vaan parempi pistää välit poikki vanhempaansa. Syitä voi olla monia: mm. päihteiden käyttö, häiriköinti ja vainoaminen, lapsilta varastaminen, toisten sisarusten ihailu ja toisten demonisointi, perättömien huhujen levittäminen, seksuaalinen hyväksikäyttö... 

Vierailija
13/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti täysin siemauksi. Sekaantuvat appivanhemmat on suhteen tuho.

Vierailija
14/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hiljainen ja ujo? Ei välitä puhua omista asioistaan?

Vierailija
15/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauti täysin siemauksi. Sekaantuvat appivanhemmat on suhteen tuho.

Hänen äitinsä on aivan ihana, olen hänen kanssaan läheinen.

Ap

Vierailija
16/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sekaannut asiaan? Taidat olla n.19v ja elämänkokemus puuttuu kokonaan. Olet siis nähnyt vain perheitä, joissa on kummatkin vanhemmat, ja heidän kanssaan nyhjätään kaiket illat?

Vierailija
17/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hiljainen ja ujo? Ei välitä puhua omista asioistaan?

Vähän hiljainen ja ujo tyyppi. Ei kylläkään minun seurassani. Sanoo, ettei oikein tiedä miten asiaan suhtautua. Harmittaa, että välit ovat kylmenneet niin, ilman mitään kunnollista syytä. Hän toivoisi isänsä ottavan yhteyttä. Ja luulen hänen isänsä toivovan samaa. Aikaa on vain kulunut niin paljon, että kynnys on kasvanut todella isoksi.

Miten pystyisin painostamatta yrittää kannustaa ottamaan yhteyttä?

Ap

Vierailija
18/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja siskoni ei olla oltu tekemisissä isän kanssa kohta 20 vuoteen, molemmat nykyään onnellisissa ja pitkään kestäneissä parisuhteissa (minä sen 20 vuotta ja nuorempi sisko noin 15). Meillä oli kyllä papassamme hyvä isähahmo ja ihan tasapainoisia meistä on tullut, eikä meillä ole hylkäämisestä johtuneita traumoja päässyt muodostumaan, koska itse teineinä päätettiin katkaista välit. Ehkä näistä syistä johtuen en osaa ajatella tarvitsevani nyt enkä ennenkään mitään erityistä tukea tai ymmärrystä kumppaniltani tai keneltäkään muulta. Älä tee isän puuttumisesta elämästänne suurta numeroa.

Vierailija
19/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi sekaannut asiaan? Taidat olla n.19v ja elämänkokemus puuttuu kokonaan. Olet siis nähnyt vain perheitä, joissa on kummatkin vanhemmat, ja heidän kanssaan nyhjätään kaiket illat?

Hyvää iltaa sinnekkin, keittiötietäjälle :)!

Vierailija
20/23 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja siskoni ei olla oltu tekemisissä isän kanssa kohta 20 vuoteen, molemmat nykyään onnellisissa ja pitkään kestäneissä parisuhteissa (minä sen 20 vuotta ja nuorempi sisko noin 15). Meillä oli kyllä papassamme hyvä isähahmo ja ihan tasapainoisia meistä on tullut, eikä meillä ole hylkäämisestä johtuneita traumoja päässyt muodostumaan, koska itse teineinä päätettiin katkaista välit. Ehkä näistä syistä johtuen en osaa ajatella tarvitsevani nyt enkä ennenkään mitään erityistä tukea tai ymmärrystä kumppaniltani tai keneltäkään muulta. Älä tee isän puuttumisesta elämästänne suurta numeroa.

Joo, suhteet vanhempiin eivät määrittele ihmisiä, mutta kertovat kuitenkin jotain. En halua tehdä numeroa, enkä sitä olekkaan tässä vuosien aikana tehnytkään. Nyt poikaystäväni on itse alkanut miettimään näitä asioita ja haluaisin voida auttaa häntä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän