Joutuisit muuttamaan äitisi isän synnyinkuntaan!! MINNEKÄS TULISI LÄHTÖ??
Kommentit (385)
Sortanlahti Laatokan rannalla. Muuttaisinkin jos se olis edes jotenkin mahdollista. Tilasta on jäljel kivijalka ja kuusiaita. Koko kylä maantasalla ja peltona 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veteliin :) Ja juu, en muuttais.
Mikäs Vetelissä vikana? Ei nainen Veteliä pahenna, ellei Veteli naista. Vanha veteliläinen sananlasku.
Ihan vaan ne pikkupaikkakunnan viat. Työpaikkoja ei juurikaan ole ja ihmiset elää sisäpiireissään, juoruaa ja kyttää. Ei mulla siis ole varsinaisesti mitään juuri Veteliä vastaan. Jos mahdollista niin en muuta alle 20 000 asukkaan paikkakunnalle, sain tuppukylistä ihan tarpeeksi kun jouduin sellaisessa asua lapsuuteni ja nuoruuteni.
Vierailija kirjoitti:
Rajan taakse Karjalan Antreaan ja siellä Liikolan kylään.
Antreaan joutuisin minäkin isän mukaan, mutta onneksi siirtokarjalainen isäni löysi komian hämäläisen maatalontyttären tansseista sodan jälkeen ja meni naimisiin. Joten äidin kotipaikkakunta on huomattavasti lähempänä.
Ouluun. Sinänsä tuttu paikka mutta en ole siellä koskaan asunut.
Tavajärvelle rajan taakse Karjalaan.
Alajärvelle.
Etelä-pohjalaiset keenit savolaistvistillä...
Se aiempi Homeperseensuo kuulosti hyvältä vaihtoehdolta tulevaisuutta ajatellen:)
En tirdä. Jonnekin päin Etelä-Suomea. Olen yrittänyt näitä tivailla, mutta ei lapsille nykyään enää kerrota tällaisia juttuja.
Onpa täällä paljon karjalaisten jälkeläisiä. Viipurista oli syntyjään myös minun äitini isä. Mielelläni voisin käydä joskus siellä, mutta asumaan en ehkä muuttaisi kuitenkaan. Tosin sitä Viipuria, jossa isoisäni syntyi ei enää ole olemassakaan.
En ole varma, jossain maaseudulla länsisuomessa jos en väärin muista.
Venäjän kauko-itään Tyynenmeren rannalle. Mahtaa olla kylmä tähän aikaan vuodesta, mutta Japaniin pääsisi laivalla.
Sortavalaan.