Haluaisin tyttömme nimeksi Emelia. Mitä mieltä olette nimestä?
Ja mikä sille sopisi toiseksi nimeksi? Mieheni ehdotti että jättäisimme sen toiseksi nimeksi ja laittaisimme etunimeksi Anna..
Kommentit (35)
ekax ja toiseksi Emelia. Kutsumanimenä voitte käyttää tuota Emeliaa.
Tai
Emelia Aleksandra
Emelia Anna Maaria
Emelia Anna Katariina
Emelia Anna Josefiina
Sukunimemme on kyllä lyhyt, joten 3 nimeä olisi ihan mahdollinen.
Ap
Meidän tyttömme nimi on Emelia, etunimistä ensimmäisenä ja tykkäämme kauniiksi nimeksi, näin myös saamamme vieraiden kommentit. Tyttömme on 6-vuotias ja vielä koskaan ei ole tarvinnut nimeä toistaa tai täsmentää (Ei Emilia vaan e:llä..) Hyvin harvoin näiden vuosien aikana. Nimen hankaluus ei siis meidän kokemuksesta pidä paikkaansa. Vahva ja kaunis nimi sellaista kuvaavalle tytölle.
On kiva nimi. Siitä vaan. Itse olen enemmän sitä mieltä, että nimellä pitää olla jokin merkitys tai historia,
Emelia Aliina kirjoitti:
Meidän tyttömme nimi on Emelia, etunimistä ensimmäisenä ja tykkäämme kauniiksi nimeksi, näin myös saamamme vieraiden kommentit. Tyttömme on 6-vuotias ja vielä koskaan ei ole tarvinnut nimeä toistaa tai täsmentää (Ei Emilia vaan e:llä..) Hyvin harvoin näiden vuosien aikana. Nimen hankaluus ei siis meidän kokemuksesta pidä paikkaansa. Vahva ja kaunis nimi sellaista kuvaavalle tytölle.
Ja sinä olet idiootti joka nostaa esiin 17 vuotta vanhan aloituksen ja palstakin on väärä.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin Annaa etunimeksi. Se on kaunis, kansainvälinen ja aikaa kestävä nimi.
Anna Emalia
Minustakin etunimeksi vähän riesa, joka helposti kääntyy Emiliaksi tai Ameliaksi, kutsumanimet ovat mielestäni hyvä olla ns. yksinkertaisia käyttää (korostuu etenkin sitten, kun pitää puhelimessa alkaa asioida sen nimensä kanssa). Toiseksi nimeksi oikein hyvä.
Mutta itsehän sen tietysti päätätte.
Millaisia tossuja tällä palstalla pyörii, kun pitää pennulle nimeä valitessa kysyä ohjeita? UUSAVUTTOMIAKO, siinäkin asiassa!!!!!!
lasteni pvk:ssa on kaksi Emilaa ja nimi oli myös minulle uusi. Mielestäni todella selkeä ja napakka nimi tytölle vaihteeksi.