Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko etelän talvi tässä? :(

Pessimistikin pettyy prkl!
20.11.2016 |

Hyvin alkanut kaunis luminen talvi vaihtui itsemurha syksyyn. Ulkona ei kiinnosta lliikua, eikä edes verhoja avata. Tätäkö tämä on kesään saakka?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oli tässä! Olin niin iloinen, kun lumi suli pois. Untuvatakki lähti takaisin kaappiin, pyörän kaivoin kellarista, ja ulkona voi taas kävellä pelkäämättä murtuneita luita, eteiseen ei enää kulkeudu kengänpohjissa likaista lunta jne. :)

Mulla meni fillari takas talliin kun lumet suli. On niin rapaista ettei voi polkea. Eikö sulla ole nastarenkaita pyörässä talvisin?

Ei ole, ei kuulemma mahdu (?) nastat tuohon mun sinkulaan. Jospa sitä joku kaunis päivä hankkisi sellaisen läskifillarin lumiketjuilla...

Kyllä niitä ohuita nastarenkaita pitäis olla muistaakseni Schwalbella ainakin. Itse laitoin tosin leveimmät mahdolliset omaan cyclocrossiin.

Vierailija
22/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lumettomuus on kauniimpaa kuin lumi. Joo, toki sellainen Lapin tykkyunelma on kaunista katsottavaa, mutta Helsingissä lumi on käytännössä harmaanruskeaa mössöä tienpientareilla. Lumi myös vie kaikki värit, ja maisema on pelkkää valko-harmaa-mustaa. Kävin just eilen metsässä kävelemässä, ja oli ihana nähdä maahan pudonneiden neulasten keltainen väri, sammaleiden harmaa ja varpujen tummanvihreä.

Eipä ole harmaanruskeaa mössöä jos vaan pakkasta pitää. Täällä Helsingissä vartin päässä ydinkeskustasta oli pari viikkoa putipuhtaat hanget. Aivan ihana oli käyttää koiraa ulkona kun tähdet tuikki ja hanki kimmelsi.

Nyt on vaan mutaa, mädäntyneitä lehtiä, koiranpaskaa ja likaisenvärinen taivas.

Kyllä, harkitsen muuttoa pohjoiseen.

Sitä ruskeaa väriä tulee hiekoitushiekasta tienpientareille pakkasesta huolimatta, tietysti puistoissa jne. lumi pysyy valkoisena. Mutta onneksi Helsingin talvet ovat olleet "jokaiselle jotakin", eli on ollut lämpimiä jaksoja ja pakkasjaksoja lumikasoineen. :) Mä tulen taas sitten lumien ja pakkasten tultua manaamaan tänne. Nyt laitan herätyskellon puoli tuntia myöhemmin soimaan kuin vielä 1,5 viikkoa sitten, kun otan huomenna fillarin alle työmatkalle, heihei lumessa kävellen kahlaaminen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vasta syksy loppusuoralla, oudon kiva syksy olikin. Talvikausi alkaa pian, mutta lumia odotellaan vasta tammikuussa saapuvaksi.

Vierailija
24/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä lumettomuus on kauniimpaa kuin lumi. Joo, toki sellainen Lapin tykkyunelma on kaunista katsottavaa, mutta Helsingissä lumi on käytännössä harmaanruskeaa mössöä tienpientareilla. Lumi myös vie kaikki värit, ja maisema on pelkkää valko-harmaa-mustaa. Kävin just eilen metsässä kävelemässä, ja oli ihana nähdä maahan pudonneiden neulasten keltainen väri, sammaleiden harmaa ja varpujen tummanvihreä.

Eipä ole harmaanruskeaa mössöä jos vaan pakkasta pitää. Täällä Helsingissä vartin päässä ydinkeskustasta oli pari viikkoa putipuhtaat hanget. Aivan ihana oli käyttää koiraa ulkona kun tähdet tuikki ja hanki kimmelsi.

Nyt on vaan mutaa, mädäntyneitä lehtiä, koiranpaskaa ja likaisenvärinen taivas.

Kyllä, harkitsen muuttoa pohjoiseen.

Sitä ruskeaa väriä tulee hiekoitushiekasta tienpientareille pakkasesta huolimatta, tietysti puistoissa jne. lumi pysyy valkoisena. Mutta onneksi Helsingin talvet ovat olleet "jokaiselle jotakin", eli on ollut lämpimiä jaksoja ja pakkasjaksoja lumikasoineen. :) Mä tulen taas sitten lumien ja pakkasten tultua manaamaan tänne. Nyt laitan herätyskellon puoli tuntia myöhemmin soimaan kuin vielä 1,5 viikkoa sitten, kun otan huomenna fillarin alle työmatkalle, heihei lumessa kävellen kahlaaminen...

Eikö sunkin kannattaisi vain ostaa kunnon pyörä ja alkaa nauttia myös lumesta? Itse heitin heti nastat alle ja lähdin metsäteille pyöräilemään. Lumessa on mukavaa kun kaatuminenkin on pehmeää.

Vierailija
25/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Schwalbe Marathon Winter on ohut nastarengas.

Vierailija
26/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvi takas!

Vierailija
27/29 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen joulua tulee uudet lumet

Vierailija