Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheeni tuntee häpeää Stockmannin Hetkissä asioivien mässäilystä

Köyhän perheen tunteista ei välitetä - missä on sydämmen siv
20.11.2016 |

Olemme köyhä perhe pk-seudulla. Kävimme Stockmannin Herkussa, koska siellä oli halpoja oliivileipiä. Pistimme merkille, kuinka itseään täynnä olevat ihmiskuoret kärräsivät mitä hienoimpia herkkuja: sisäfileitä, meren herkkuja, valmiita salaatteja, jälkuruokia ja makoisia juomia. Kaikki meidän perheemme ulottumattomissa.

Ostoksemme maksoivat alta 10 €. Edellä olleen tärkeilevän parfyymileidin ostokset maksoivat yli 160 €! Eikö tällaisella ihmisellä ole ollenkaan tunteita vaan hän saa ainoan mielihyvänsä mässäilystä. Tunsimme suurta häpeää hänen puolestaan.

Seurasin häntä parkkihallissa vaikka automme oli eri tasolla. Halusin nähdä hänen autonsa. Uusi Mersedes Bends. Olin todella suuttunut ja meinasin käydä sanomassa tälle parfyymileidille pari valittua sanaa OIKEASTA ELÄMÄSTÄ!!!!

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa Noam Chomskyä. Saattaisi jopa kus!pääprovo ap:n päässä liikahtaa edes kerran.

Vierailija
22/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois käydä hakemassa niitä halpoja oliivileipiä ja vähän muutakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka tää onkin provo niin sanon silti.. Sun perheen köyhyys EI ole sen varakkaan "parfyymileidin" vika. Miksi hänen siis pitäisi kärsiä siksi että te kärsitte? Perinteistä "jos mulla ei oo kivaa, niin muillakaan ei saa olla kivaa" -asenne.

Miksi halveeraat köyhää perhettä? Ei ole provo. Tuo parfyymileidi voisi antaa tuloistaan meidän köyhälle perheelle. Äiti Tereska sen jo sanoi: on annettava niin, että tuntuu. Mutta ei tuo parfyymileidi tee niin. Hän elää mieluummin tyhjää elämää kuorena.

Häpeä.

Ap

Vierailija
24/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti "parfyymileidit" jatkavat Stockalla ruokaostosten tekoa, että pysyy meidän perheessä (halpa oliivi)leipä pöydässä. Henkilöstökortilla se on onneksi vielä halvempaa...

Vierailija
25/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myy omaisuutesi ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa.", sanoi Jeesus.

Ap. saattoi vitsailla, mutta olisi myötähäpeälle sijaa oikeastikin tässä maailmassa.

_____________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Oletko sinä antanut omaisuutesi köyhille?

Jeesus sanoi tuon rikkaalle ihmiselle, joka "omisti paljon". Minä en omista paljon, eli ylimääräistä (itse asiassa: minulla ei ole omaisuutta lainkaan). Jos omistaisin, niin toki, minulla olisi velvollisuus jakaa ylimääräisestäni köyhille.

Jeesuksella itsellään ja hänen opetuslapsillaankin oli esim. vaatteet yllään ja narusandaalit  jalassaan sekä muita käyttötavaroita, joita siihen aikaan tarvitsi, mutta Jeesus ei kehottanut heitä luopumaan niistä. Jeesus kehotti luopumaan ylimääräisestä.

__________________________________________________________________________________________________

** Jumala syntyi ihmiseksi Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa, sovitti ihmisten synnit Golgatan ristillä ja nousi kuolleista! Joka uskoo Jeesukseen sovittajanaan ja herranaan, perii ikuisen elämän. **

Vierailija
26/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja vaikka tää onkin provo niin sanon silti.. Sun perheen köyhyys EI ole sen varakkaan "parfyymileidin" vika. Miksi hänen siis pitäisi kärsiä siksi että te kärsitte? Perinteistä "jos mulla ei oo kivaa, niin muillakaan ei saa olla kivaa" -asenne.

Miksi halveeraat köyhää perhettä? Ei ole provo. Tuo parfyymileidi voisi antaa tuloistaan meidän köyhälle perheelle. Äiti Tereska sen jo sanoi: on annettava niin, että tuntuu. Mutta ei tuo parfyymileidi tee niin. Hän elää mieluummin tyhjää elämää kuorena.

Häpeä.

Ap

Voi Pyhä Sylvi sun kateuden ja mustamaalauksen määrää. Mistä tiedät, että ko.leidi ei lahjoita hyväntekeväisyyteen roposia? Miksi hän ei saisi nauttia ehkäpä omalla työllään ansaituista rahoistaan? Mistä keksit, että leidin elämä on tyhjänä kuorena? Aloittaja itse, häpeä!

Vierailija
27/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että ihan Mersedes Bends :)

Joo, se on se uusi taipuisampi malli, joka sopii hyvin kaupunkiin :)

Vierailija
28/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sulta viedään vielä tuhkatkin pesästä kun Suomi laitetaan nousuun!

Vierailija
29/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhän perheen tunteista ei välitetä - missä on sydämmen siv kirjoitti:

Olemme köyhä perhe pk-seudulla. Kävimme Stockmannin Herkussa, koska siellä oli halpoja oliivileipiä. Pistimme merkille, kuinka itseään täynnä olevat ihmiskuoret kärräsivät mitä hienoimpia herkkuja: sisäfileitä, meren herkkuja, valmiita salaatteja, jälkuruokia ja makoisia juomia. Kaikki meidän perheemme ulottumattomissa.

Ostoksemme maksoivat alta 10 €. Edellä olleen tärkeilevän parfyymileidin ostokset maksoivat yli 160 €! Eikö tällaisella ihmisellä ole ollenkaan tunteita vaan hän saa ainoan mielihyvänsä mässäilystä. Tunsimme suurta häpeää hänen puolestaan.

Seurasin häntä parkkihallissa vaikka automme oli eri tasolla. Halusin nähdä hänen autonsa. Uusi Mersedes Bends. Olin todella suuttunut ja meinasin käydä sanomassa tälle parfyymileidille pari valittua sanaa OIKEASTA ELÄMÄSTÄ!!!!

RRRRRRRRRRRReps. Köyhyys johtuu omista valinnoistasi, turha kadehtia muita. Minä olen varakas mutta käyn Lidlissä joten omaisuuteni kasvaa joka kuukausi entisestään.

Vierailija
30/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Myy omaisuutesi ja jaa rahat köyhille, niin sinulla on aarre taivaissa.", sanoi Jeesus.

Ap. saattoi vitsailla, mutta olisi myötähäpeälle sijaa oikeastikin tässä maailmassa.

_____________________________________________________________________________________________________

Jeesus sanoi tuon rikkaalle ihmiselle, joka "omisti paljon". Minä en omista paljon, eli ylimääräistä (itse asiassa: minulla ei ole omaisuutta lainkaan). Jos omistaisin, niin toki, minulla olisi velvollisuus jakaa ylimääräisestäni köyhille.

Jeesuksella itsellään ja hänen opetuslapsillaankin oli esim. vaatteet yllään ja narusandaalit  jalassaan sekä muita käyttötavaroita, joita siihen aikaan tarvitsi, mutta Jeesus ei kehottanut heitä luopumaan niistä. Jeesus kehotti luopumaan ylimääräisestä.

__________________________________________________________________________________________________

Arvelinkin että esität jonkun tuollaisen syyn. Mutta aina jossain Afrikassa on joku, joka on köyhempi kuin sinä ja jolla olisi käyttöä sinunkin tavaroillesi ja rahoillesi. Kai nyt kummilapsi edes löytyy? Olethan jo kuukausilahjoittaja?

Vierailija
31/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä.

Ap

Äiti Tereska?

Vierailija
32/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä.

Ap

:D :D Vai äiti Tereska ! Jätä se tumputtaminen vähemmälle, etkös tiedä, mitä se tekee aivoille?

Tässä nyt selvä todiste :D

Vierailija
33/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisitte edes näiden provojenne kanssa. 

Vierailija
34/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeä.

Ap

Äiti Tereska?

Älä ruoki trollia.

Vierailija
35/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvelinkin että esität jonkun tuollaisen syyn. Mutta aina jossain Afrikassa on joku, joka on köyhempi kuin sinä ja jolla olisi käyttöä sinunkin tavaroillesi ja rahoillesi. Kai nyt kummilapsi edes löytyy? Olethan jo kuukausilahjoittaja?

"Esitin tuollaisen syyn", koska halusin vastata rehellisesti.

Jeesus ei kehottanut opetuslapsiaan luopumaan tarpeellisista tavaroistaan, vaan kehotti sellaista, joka omisti paljon, antamaan omastaan.

Osallistun säännöllisesti hyväntekeväisyyteen rahallisesti, jos nyt välttämättä vaadit saada tietää. En sano tätä kerskuakseni, vaan siksi, että epäsuorasti syytät minua tekopyhyydestä. Olet väärässä.

Halusin tuoda omalla alkuperäisellä kommentillani esiin, että niinpä sieltä Raamatusta löytyy tuollainenkin Jeesuksen käsky. Harvoin siitä muistutetaan nykyään, mutta siellä se on!

Provohan ap.:n tarina tietysti on – luultavasti köyhien ihmisten pilkkaamisen motiivilla kirjoitettu, ja sen vuoksi katsoin tämän ketjun erityisen sopivaksi muistuttaa tästä Jeesuksen käskystä.

___________________________________________________________________________________________________

Vierailija
36/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin, että Stockmannilla on joku Hetki-niminen buffet-ravintola. vaikka se oudolta kuulostikin. Täytyypä säästää rahaa ja pyrkiä tekemään "luokkaretki" Stockmannille. Työttömälle ja eläkeläiselle se saattaisi olla upea kokemus.

Vierailija
37/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos kun en osaa tehdä ruokaa vaikeimmista ruhon osista. Sama salaateissa. Mielestäni sellainen jolla on rahaa saa sitä myös käyttää omaan hyvinvointiinsa. Oikea köyhä ei kehtaa edes rääsyissään Stockalle mennäkään ja leipoo omat leipänsä.

Vierailija
38/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti rikkaat ostaa kulosaaren alepasta 30% tuotteita. Ja siks ne onkin rikkaita kun penniä venytetään. Stockalta ostaa vain nousukkaat ja luottokortikkaat.

T: entinen koko pääkaupunkiseudun kiertänyt kassakeikkalainen :)

Vierailija
39/46 |
20.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on norkoilla Stokkan nurkilla. Pysykää Alepassa, niin ei harmita.

Vierailija
40/46 |
21.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäkin ihmetyttää, että joku yksinäinen saattaa ostaa ruokaa yli satasella. Onko pötsin täytöstä tullut korvike sosiaaliselle elämälle? Kyllä minua hävettäisi ostaa ruokaa yli satasella, jos olisin yksin. Ajattelen myös toisten tunteita, takana olevalla saattaa olla vain vähän rahaa. Miltä hänestä tuntuu, jos edessä oleva pröystäilee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi